• 0

Bedrijfsnaam in engenland geregistreerd, probleem?

Mede-Ondernemers,

 

Een aantal weken geleden had ik dan eindelijk een bedrijfsnaam, domeinen gecontroleerd en alles nog beschikbaar.

Hieruit kreeg ik de indruk dat mijn bedrijfsnaam vrij uniek was, maar integendeel.

Mijn bedrijfsnaam en tevens mijn domein.

Helaas kwam ik erachter (via google e.d.) dat er in engenland een bedrijf het volgende domein heeft '''''hetzelfde''''.

Dit bedrijfje houd zich (vrij kleinschalig) bezig met het ontwerpen van websites, wat ook een onderdeel is van mijn dienst.

 

Ik heb bij het BBIE in het merkenregister gekeken en hier staat niks geregistreerd, ik wil volgende week een groot aantal visitekaartjes laten drukken, echter wil ik eerst zekerheid hebben dat dit voor mij geen problemen gaat opleveren.

 

Wat te doen?

alvast bedankt!

”De vraag is niet wat kennis kost, maar wat het oplevert”.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

"Digital Web internet solution" is een geregistreerd gemeenschapsmerk uit Italië.

 

Ook is CWS een veel voorkomend merk in het register. Wellicht ook in jouw richting. Dat je er Media achterzet maakt het misschien wel uniek maar beperkt niet het gevaar voor verwarring.

 

Ik zou " creative web solutions" (met s 37000 hits in Google) eerder als pay off gebruiken. Er is een ander topic waar heel creatief namen worden verzonnen die wel uniek, en dus vast te leggen, zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties, ik baal er toch wel van. echter heb ik me al geregistreerd bij een tal dingen onder '''bedrijfsnaam'' dus ik denk dat ik dat niet zo makkelijk kan wijzigen?

Betreft die pay-off hans, zou je dat wat meer uit kunnen leggen? in hoevere gaat dit mij tegenwerken.

Als ik wat moois neer kan zetten voor bedrijven, of ik probeer ze gebruik te laten maken van mijn diensten, ga ik het dan merken met me bedrijfsnaam?

 

 

Bedankt!

”De vraag is niet wat kennis kost, maar wat het oplevert”.

Link naar reactie
  • 0

De pay off is het zinnetje wat vaak onder of naast het merk wordt gebruikt. Miele, "er is geen betere".

 

Als het "point of no return" echt voorbij is moet je wellicht er het beste van maken. Ondernemen is tenslotte (verantwoord) risico nemen.

 

Dat CWS veel in het merkenregister voorkomt en talloze keren in volledig vorm gebruikt wordt (Google) is ook een kans want het is blijkbaar verre van uniek. Ook denk ik dat je weinig te vrezen hebt van de Italiaan die ik eerder noemde. De kans dat hij naar NL komt en in conflict met jouw klantenbestand en daar juridisch werk van gaat maken met een vrij generieke naam is zeer klein. Zelfs dan kan je alsnog besluiten je naam aan te passen.

 

Ik heb nog eens even in het merkengeregister gekeken en daar staan naast veel CWSen een aantal CWS xyz namen in dus CWS media zou best nog wel eens een valide Benelux merk kunnen opleveren. Heb bovendien geen Benelux CWS gevonden die in jouw vaarwater zit.

 

Link naar reactie
  • 0

Hans, bedankt voor je reactie gelukkig ben ik wat gerustgesteld en inderdaad als ik ga, dan moet ik ook gaan zonder twijfel.

Die weg ga ik nemen, de weg terug om alles te veranderen is vrij groot en ik wil er gewoon voor gaan.

Helaas voel ik me nog vrij ''klein'' en dus ook kwetsbaar voor de grotere bedrijven. De weg naar de bekendheid is nog lang, er zijn tevens heel veel concurrenten in mijn branche, als eerst een mooie portfolio opbouwen, ga mooie visitekaartjes laten drukken. komt een mailing aan, en er wordt geïnvesteerd in de presentatie van het bedrijf.

”De vraag is niet wat kennis kost, maar wat het oplevert”.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.