• 0

BTW terug van particulier aangeschafte goederen

Ik ben net een eigen bedrijfje (eenmanszaak) gestart. Ik wil een aantal spullen nu in mijn bedrijf gaan gebruiken.(computer, camera, printer ed) deze heb ik enkele maanden geleden nieuw maar als particulier gekocht . Kan ik de BTW daarvan terug vorderen? De spullen zijn nog geen half jaar oud.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dankje Jeroen,

Ik begrijp dat ik prive goederen kan inbrengen in mijn onderneming. Mijn vraag was of ik de als particulier betaalde BTW terug kan vorderen. Helaas vind ik dat niet duidelijk terug. Iemand vertelde me dat dat mocht zolang de rekeningen niet ouder waren dan 6 maanden. Ik ben eigenlijk op zoek naar een bevestiging daarvan

 

Link naar reactie
  • 0

duidelijke taal Joost..

 

op inzakengaan.nl vond ik het volgende

 

De BTW over privé ingebrachte goederen is niet meer aftrekbaar, ook niet gedeeltelijk. U doet er daarom verstandig aan om op de aankoopfactuur reeds de bedrijfsnaam te laten vermelden. Ligt de aanschaf slechts een paar maanden voor de werkelijke oprichting dan heeft u minder kans op problemen bij de acceptatie van de BTW aftrek. Gaat het om kleine bedragen dan doet de belastingdienst natuurlijk niet zo moeilijk.

 

In mijn geval ligt de datum niet erg ver van de de werkelijke oprichting ook staat de bedrijfsnaam op de faktuur.

had vanmiddag bij inschrijving KVK als datum van oprichting op een paar maanden terug moeten opgeven dan was dit niet

gebeurd. Het was notabene een boekhouder die zei dat je die BTW later kon terug vorderen. Grr beetje valse start zo.. >:(

 

Link naar reactie
  • 0

Kosten gemaakt in de aanloopfase van de start van een bedrijf (mits aantoonbaar met een zakelijk doel gemaakt) kun je aftrekken, evenals de BTW die hierop is betaald (in de eerste aangifte). Ik heb nog niet meegemaakt dat hier moeilijk over gedaan werd, ook niet wanneer de factuur op je eigen naam was gesteld. Wel roept het vaak de vraag naar bewijsstukken op.

 

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.