• 0

Belastingplan 2009: Vpb 20% over eerste 250.000 nu een feit?

Ik lees dat de Tweede Kamer akkoord is met het belastingplan 2009.

 

Wat is echter de uitkomst tav de vennootschapsbelasting 2008?

 

Ik dacht dat een ruimere MBK trede , verlenging van 20% schijf van EUR 40.000 naar EUR 250.000 en verval van de tussenschijf van 23% hier deel van uitmaken. Hiervoor kan ik echter nergens de bevestiging terugvinden.

 

Iemand duidelijkheid?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ben benieuwd waar je dat gelezen hebt. Officiele bericht:

 

De Tweede Kamer zou na de plenaire behandeling op 19 november 2008 in eerste instantie op 20 november 2008 stemmen over het Belastingplan 2009, het wetsvoorstel Overige Fiscale Maatregelen 2009, de Fiscale Onderhoudswet 2009 en het wetsvoorstel Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten. De stemmingen zijn uitgesteld tot 25 november 2008. Bij het Belastingplan 2009 zijn (gewijzigde) amendementen ingediend, waarin het volgende wordt voorgesteld: (...)

 

Nog eventjes geduld, dus.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

@ Ronaldinho:

 

Bron: http://www.elsevierfiscaal.nl/nieuwsoverzicht/id104-47408/id/47408/channel/104/tweede-kamer-akkoord-met-belastingplan-2009.html

 

Tweede Kamer akkoord met Belastingplan 2009

20-11-2008

 

De Tweede Kamer debatteerde gisteravond voor het laatst over het Belastingplan 2009. De belastingmaatregelen voor volgend jaar haalden uiteindelijk na meer dan twintig uur debat eenvoudig de eindstreep.

 

In dit artikel vond ik dus helaas geen opmerking over de Vpb.

 

Groet, FFen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi FFen

 

Het belastingplan kent vele facetten. Dus zul je niet alles vinden in genoemde link. Het grootste onderscheid kun je maken tussen de fiscale onderhoudswet (FOW) 2009 en de overige fiscale maartegelen (OFM) 2009. Genoemde wijziging van de eerste schijf staat dan weer in een 'Wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Belastingplan 2009); Nota van wijziging' van 3 november jl.

 

In mijn vakstudie is de 275K eerste schijf het meest recente dat voorgesteld is. Goedkeuring is er nog niet.

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.