• 0

MSN messenger voor commerciële doeleinden gebruiken?

Hallo iedereen,

 

Ik ben al een aantal weken flink aan het lezen op dit forum en heb gisteren maar besloten lid te worden.

 

Opeens had ik het. Een unieke nieuwe marketing tool, in combinatie met Microsoft MSN messenger, voor de grotere bedrijven bedacht ik tijdens een lange autorit. Verder uitgedacht en besloten de haalbaarheid te onderzoeken.

Om niet verder in details te treden, schiet ik door naar mijn vra(a)g(en).

 

Ik stelde mij voor als een simpele student uit Amsterdam en stelde de volgende vraag aan Microsoft Nederland:

Mag ik de naam van mijn broers bedrijf in mijn MSN schermnaam opnemen??

 

Dit is de reactie,

 

PERSOONLIJKE EN NIET-COMMERCIËLE GEBRUIKSBEPERKING

 

Tenzij anders vermeld, zijn de Diensten uitsluitend bestemd voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik. U mag dan ook niet overgaan tot het wijzigen, kopiëren, verspreiden, doorgeven, vertonen, weergeven, publiceren, in licentie geven, creëren van afgeleide werken uit, overdragen of verkopen van welke informatie, software, producten of diensten dan ook die uit de Diensten zijn verkregen.

 

De vraag die ik stelde kan de haalbaarheid voor mijn idee bepalen.

Voor veel mensen een duidelijk antwoord, voor mij wekt het nog meer vragen op.

 

Kan iemand hier een ja of nee uit concluderen?? Mischien in grotere lijnen vertalen?

 

Alvast bedankt.

 

Patrick

 

 

 

 

Als je alles onder controle hebt, ga je niet hard genoeg!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het mag niet nee maar toch ook weer wel in bepaalde situaties (zie uitleg verderop).

 

over gebruik als contact punt voor een helpdesk van je bedrijf zal niet moeilijk gedaan worden maar echt commerciele uitbuiting van het msn systeem wordt niet toegestaan.

 

Zelf in het verleden b.v. eens gekeken naar de mogelijkheden van een msn bot voor het verspreiden van bepaalde diensten.

Hieruit kwam naar vorden dat dat niet zomaar toegestaan is en wordt afgesloten zodra ze het merken.

 

Wel kan je weer een licentie krijgen (lees: kopen voor veel geld) om b.v. een bot te maken op het msn netwerk (hier zijn ook diverse gespecialiceerde bedrijven voor). maar niet alle diensten worden dan nog toegestaan, b.v. geen erotiek.

 

Zal er dus heel erg van afhangen wat je van plan bent of het uiteindelijk wel of niet mogelijk is.

 

Link naar reactie
  • 0

Tja. Zoals het hier staat mag jij gewoon de naam van je broers bedrijf opnemen, dat is immers iets wat jij persoonlijk graag bekend wil hebben bij jouw contactpersonen. Het is anders als je een site optuigt waar mensen bijvoorbeeld hun MSN-naam beschikbaar stellen voor commerciële boodschappen (weblinks) voor een x-bedrag per x-tijd per x-contactpersoon (en waar jij bijvoorbeeld weer een bepaalde fee voor opstrijkt).

 

Ik denk dat dan je website sneller uit de lucht is dan dat je erover gedaan hebt om hem te maken. Wat ik wel zie is dat bedrijven chatbots maken voor MSN, hierbij moet jij wel die bot eerst aanmelden én een bericht sturen voordat de bot een bericht naar jou terugstuurt, maar in een 'gesprek' met die bot kun je natuurlijk wel commerciële boodschappen ontvangen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is me niet echt duidelijk wat je precies wil. Ik denk namelijk dat het daar sterk van afhankelijk is, en zoals al gezegd is zal men niet moeilijk doen als je een website noemt in je MSN naam. Maar ik denk ook dat je vast niet de eerste bent die hier mee aan de slag is gegaan. En ik verwacht dan ook dat Microsoft hierin heel terughoudend is, en terecht overigens. Want zodra MSN die toch al aan populariteit aan het verliezen is alles zou vol gooien met reclame en dergelijke dat ze nog meer terein gaat verliezen. Zo stoor ik mij ook aan bepaalde publiekelijke site/blogs die vol staan met reclame. Sterker nog het zorgt ervoor dat ik die sites ga mijden. Ik vraag me dan ook af of hier nog veel terein valt te behalen.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0
Wat ik wel zie is dat bedrijven chatbots maken voor MSN, hierbij moet jij wel die bot eerst aanmelden én een bericht sturen voordat de bot een bericht naar jou terugstuurt, maar in een 'gesprek' met die bot kun je natuurlijk wel commerciële boodschappen ontvangen.

 

Dat is precies waar ik in mijn bericht op doelde. Chatbots kan je wel maken maar zonder licentie zal je snel afgesloten worden. Om zo een bot te mogen runnen heb je dus een (dure) licentie nodig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.