• 0

Verschillende namen gebruiken

hey allemaal,

 

ik zat over iets na te denken.

 

Stel ik start een bedrijf op en noem het "AAA", ik registreer deze naam wereldwijd.

Daarnaast start ik ook een logistieke vleugel op die we dan "AAA logistics" noemen.

 

moet je die naam dan ook nog is apart laten registreren, of is het voldoende om de AAA te registeren en mag dan niemand anders een combinatie zoals "AAA logistics" of "AAA technics" ofzo gebruiken ?

 

vriendelijke groeten.

 

Gil

Ik probeer steeds zoveel mogelijk bij te leren !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

In het voorbeeld wat je nu geeft zou ik deze inderdaad ieder apart registreren.

 

Er gaat natuurlijk al een zekere mate van bescherming uit van de 'hoofd"registratie, hoe unieker deze naam is hoe meer "bescherming" deze bied. Verder hangt het er vanaf of je andere activiteiten in dezelfde klasseindeling vallen.

Vallen deze activiteiten buiten de klasse indeling waar de hoofdregistratie op gebasseerd is dan zul je sowieso opnieuw willen registreren.

 

Overigens lijkt het mij meer een hypothetische discussie, als je zo groot bent/wordt dan is die extra regsitratie peanuts.

Link naar reactie
  • 0

Maar als mijn achternaam nou Sabena is en ik wil een kledingwinkel starten met die naam, dan kan jij dat niet tegenhouden denk ik. Waarschijnlijk wel als ik "Sabena Air" zou registreren voor een vliegtuigmaatschappij.

 

Maar het zal in de meeste gevallen wel uitlopen in een rechtzaak denk ik, als jij aannemelijk maakt dat er verwarring kan ontstaan sta je sterk. In Nederland heb je een sieradenmerk met de naam Diora, dat nu haar naam gaat veranderen omdat het teveel zou lijken op Dior. Dior heeft de naam Diora nooit geregistreerd en toch moet die naam nu veranderd worden, om maar even een voorbeeld te geven.

Link naar reactie
  • 0

In het voorbeeld wat je nu geeft zou ik deze inderdaad ieder apart registreren.

 

Er gaat natuurlijk al een zekere mate van bescherming uit van de 'hoofd"registratie, hoe unieker deze naam is hoe meer "bescherming" deze bied. Verder hangt het er vanaf of je andere activiteiten in dezelfde klasseindeling vallen.

Vallen deze activiteiten buiten de klasse indeling waar de hoofdregistratie op gebasseerd is dan zul je sowieso opnieuw willen registreren.

 

Overigens lijkt het mij meer een hypothetische discussie, als je zo groot bent/wordt dan is die extra regsitratie peanuts.

 

Het is inderdaad een hypothetische vraag die ik in men achterhoofd had gisteren.

 

@ solitair: dat was de reden waarom ik het me afvroeg, of het argument van verwarring ook geld bij twee namen die twee verschillende activiteiten uitvoeren maar wel bij hetzelfde bedrijf horen.

Toch alvast bedankt voor jullie antwoorden, en moest het ooit zover komen zal het waarschijnlijk wel peanuts zijn, maar het is altijd goed om te weten wat je rechten/plichten zijn ed.

 

Met vriendeljke groeten.

Ik probeer steeds zoveel mogelijk bij te leren !

Link naar reactie
  • 0

Wat vaak van belang is hoe je het merk gaat gebruiken; zó moet je het dan ook deponeren. Gebruik je een merk in verschillende uitingen (enkel merk-/bedrijfsnaam / merk-/bedrijfsnaam met pay-off / in logo-vorm / met afzonderlijke toevoegingen ) dán is het verstandig om al die verschillende uitingen apart te deponeren; m.a.w. meerdere registraties te overwegen.

 

Spelen kosten een rol (minimaal 240,-- euro per merkregistratie voor 10 jaar) dán datgene deponeren die het meest belangrijk is en/of het meest gebruikt gaat worden. In jouw fictieve geval dán dus in ieder geval AAA, want het is ook nog de vraag of die toevoegingen nou erg veel extra's opleveren. Het is trouwens heel goed mogelijk dat je met jouw inschrijving AAA ook andere inbreukmakende AAA met toevoegingen kan bestrijden. Dan zit ik nog eerder aan mogelijke problemen te denken met jouw (juiste) gebruiksbewijs als je niet datgene hebt gedeponeerd zoals gebruikt, en andersom.

 

Rudolf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.