• 0

Uit de regeringsverklaring:

citaat uit de regeringsverklaring:

 

Het kabinet wil meer dan alleen de recessie aanpakken.

“Meer werk” vereist ook dat de Nederlandse economie op een hoger plan komt. Daarvoor zijn het innovatief vermogen en het ondernemerschap van het bedrijfsleven uiteindelijk doorslaggevend.

De overheid kan daar wel aan bijdragen. Ondanks de krappe overheidsfinanciën zal structureel extra geld beschikbaar komen voor kennis, onderwijs en onderzoek. In een Innovatieplatform zal het kabinet met deskundigen uit onderwijs- en onderzoeksinstellingen en bedrijfsleven een strategie voor kennisontwikkeling opstellen. Het moet een katalysator worden die het beste uit Nederland naar boven haalt. Geen verkokering, maar vernieuwing. Meer ruimte aan creativiteit geven.


 

Ik ben toch wel erg benieuwd naar dat innovatieplatvorm ....

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb sterke twijfels bij dit kabinet. Dit platform klinkt als een zoethoudertje.

 

Op mij komt dit kabinet over als een "op-de-winkel-passen" en ondertussen overal het mes in. Puur gericht op de financiele kant van de overheid. Ik zie geen visie, laat staan een maatschappij visie. Erg teleurstellend allemaal, maar wie weet wordt 't nog iets minder treurig dan 't lijkt....

 

Maar goed, ik ben dan ook lid v/d oppositie ;)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0
Ik zie geen visie
Ik eerlijk gezegd ook (nog) niet. En ik ben GEEN lid van de oppositie ;D

 

Ik maak me toch wel zorgen. Nu geen visie, dan over twee jaar ook nog geen visie en over 4 jaar nog geen beleid :'(

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik zie geen visie
Ik eerlijk gezegd ook (nog) niet. En ik ben GEEN lid van de oppositie ;D

 

Ik maak me toch wel zorgen. Nu geen visie, dan over twee jaar ook nog geen visie en over 4 jaar nog geen beleid :'(

Inderdaad. Wat we nodig hebben is niet alleen maar sterk financieel beleid. We hebben vooral ook nodig visie en een sterke leider... En ik vind Balkenende het tegenovergestelde van een sterk leider.

 

Wat ik ook teleurstellend vind is de inbreng van D66. Simpelweg 700 miljoen extra naar "de kennis economie" vind ik wel errug kort door de bocht. Wat willen we ermee bereiken? Wat is het doel?

 

Ik mis eigenlijk een top-down discussie. Eerst een visie ontwikkelen, dan doelen stellen, dan pas maatregelen. Dit kabinet is begonnen met het bedenken van de maatregelen (15 mijard bezuinigen) en toen pas met de doelen. Visie ontbreekt bijna volledig. Een gemiste kans.

 

P.S. ook de oppositie is (helaas) nog niet voorzien van een volledige visie naar mijns insziens.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0
Ik mis eigenlijk een top-down discussie. Eerst een visie ontwikkelen, dan doelen stellen, dan pas maatregelen. Dit kabinet is begonnen met het bedenken van de maatregelen (15 mijard bezuinigen) en toen pas met de doelen. Visie ontbreekt bijna volledig. Een gemiste kans.

 

Daar heb ik het HELEMAAL mee eens. Je weet niet hoe waar je veronderstelling is! Reusje voor Zaphod :D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Daar heb ik het HELEMAAL mee eens. Je weet niet hoe waar je veronderstelling is! Reusje voor Zaphod :D

Zo worden we het eens ondanks de ideologische verschillen LOL. Ruik ik hier Paars III? ;D (ja ik zit bij die club van Wouter Bos)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0
(ja ik zit bij die club van Wouter Bos)

 

Heb je ook contact met hem? Ik heb hem n.l. wel wat te vertellen.

Kan die leuk mee scoren in de kamer. Bij al die sociale zaken is Marijnissen hem toch te snel af ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

(ja ik zit bij die club van Wouter Bos)

 

Heb je ook contact met hem? Ik heb hem n.l. wel wat te vertellen.

Kan die leuk mee scoren in de kamer. Bij al die sociale zaken is Marijnissen hem toch te snel af ;D

Ik zou zeggen, vertel hier in 't forum je goeie idee voor Wouter Bos ;).

 

Nee ik heb geen direct contact. Maar goeie suggesties zijn altijd welkom, daar heb je email voor. En Wouter Bos leest goeie suggesties per email ;).

 

Maar ik ben wel benieuwd naar je ideetjes, dus laat maar horen :).

 

Trouwens, als jij dus niet lid / aanhanger bent v/d oppositie, mag ik zo vrij zijn te vragen welke partij / stroming je aanhangt?

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

De Nederlandse politiek zal toch nooit anti-cyclisch gaan werken en een beetje verstandig beleid met visie gaan voeren.

 

Of ben ik nu te zwartgallig: Ik ben zelf lid van d'66 en moet zeggen dat ik niet blij ben met de acties van mijn partij genoten.

Brinkhorst van stal halen na zijn ramp ministerschap op Landbouw en hem nog nu de Economie laten ruimen?

De Graaf minister van "bestuurlijke vernieuwing?" (Wat is dat dan? Minister voor spek en bonen?)

 

Ik heb wel een ideetje voor bestuurlijke vernieuwing:

In de grondwet leggen we vast dat het volgende bindend referendum elke 10 jaar gehouden gaat worden: Heeft Nederland de komende 10 jaar een Democratische Stelsel of een Aristocratisch Stelsel?

 

Indien er voor de aristocratie gekozen wordt laten we 100 professoren in Nederland 10 jaar lang het land runnen.

 

Waarom dit idee:

1. De Nederlanders zijn verwend en moe van de Democratie. Vele kiezers verdienen bijna hun stemrecht niet meer. Vele kiezer weten nauwelijks nog het verschil tussen de SP en de VVD te verwoorden, maar vinden Wouter Bos wel een toffe peer of een lekker ding en Pim Fortuin kwam zo lekker uit de hoek.

2. De invloed van de Media wordt te groot. De TV one-liner politiek uit de US komt steeds dichterbij. Het gaat nergens meer over

3. De politiek past zich aan aan bovenstaande punten en het resultaat is een visieloos geheel wat geen impopulaire maatregelingen en beslissingen meer durft te nemen.

4. De aftakkeling van de intellectuele capaciteiten van ons parlement moet ook maar eens aan banden worden gelegd.

Mijn vermoeden is dat het gemiddelde IQ in de tweede kamer in de afgelopen 30 jaar met ongeveer 20 punten is afgenomen.

 

Lijkt me wel een leuk expirimentje, weet je hoeveel beslissingen je kan nemen en uit kan voeren in 10 jaar aristocratie?

 

K.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0
Of ben ik nu te zwartgallig:

 

Hmmm, ik denk het niet. Ik heb zelf ook op D66 gestemd (zoals klaarblijkelijk de meeste ondernemers op dit forum (https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=21;action=display;threadid=1512) Maar wat ik zo zie, maakt me niet vreugdevol. Ook bij D66 is er geen enkele interesse in het lot van de nieuwe innovatieve bedrijven. Bestuurlijke vernieuwing? Amehoela!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

1. De Nederlanders zijn verwend en moe van de Democratie. Vele kiezers verdienen bijna hun stemrecht niet meer. Vele kiezer weten nauwelijks nog het verschil tussen de SP en de VVD te verwoorden, maar vinden Wouter Bos wel een toffe peer of een lekker ding en Pim Fortuin kwam zo lekker uit de hoek.

2. De invloed van de Media wordt te groot. De TV one-liner politiek uit de US komt steeds dichterbij. Het gaat nergens meer over

3. De politiek past zich aan aan bovenstaande punten en het resultaat is een visieloos geheel wat geen impopulaire maatregelingen en beslissingen meer durft te nemen.

4. De aftakkeling van de intellectuele capaciteiten van ons parlement moet ook maar eens aan banden worden gelegd.

Mijn vermoeden is dat het gemiddelde IQ in de tweede kamer in de afgelopen 30 jaar met ongeveer 20 punten is afgenomen.

Bovenstaande ben ik hardgrondig met je eens, vooral aan nummer 1 kan ik me mateloos ergeren. Hoe vaak ik al niet de discussie heb moeten aangaan met mensen die trots verklaarden op Fortuyn te hebben gestemd en niet op 'die linkse klootzakken'... Vervolgens ging ik ze dan, los van partijen of personen, eens vragen wat hun standpunt was in bepaalde zaken. En vervolgens ze dan confronteren met het feit dat 9 van de 10 punten waar ze het mee eens waren PvdA punten waren. En dat de LPF er heel anders over denkt...

 

Andersom ook. Mensen die inderdaad meneer Bos stemmen omdat ie een lekker kontje heeft, of een gladde babbel. Hoe diep kun je zinken? Waar is de tijd gebleven dat mensen luisterden? Mensen luisteren niet meer, zijn te oppervlakkig.

 

Een aristocratie gaat echter ook niet helpen. Bovenstaande symptomen zijn symptomen van veel bredere ontwikkelingen. Een verdere individualisering van de maatschappij. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Solidariteit zegt de mensen niks meer. Waarom zouden ze dus geinteresseerd zijn in politiek? Zo lang de auto voor de deur staat, en de spruitjes niet te duur zijn, en ze 2 a 3x per jaar op vakantie kunnen, vinden de meesten het al lang best. Is m'n eigen straatje schoon? Mooi.... tijd voor een biertje.

 

Bovenstaande ontwikkeling is wat mij betreft het grootste gevaar van de laatste 20 jaar en als we niet een manier vinden om deze ontwikkeling bij te sturen (op zich hoeft individualisering niet slecht te zijn, ik wil zeker niet terug naar het saaie verzuilde Nederland) zie ik het somber in.

 

De fout die we niet moeten maken is te denken dat dit een nationaal probleem is. Dit is een internationeel probleem. Ditzelfde issue speelt ook in de USA, in Rusland, China, Frankrijk of ergens in Afrika.

 

Kortom, mijn stelling is dat een aristocratie dit niet oplost. Het probleem is groter. Bovendien is een aristocratie een zware inperking van mijn democratische rechten. En ik heb nog wel genoeg gemeenschapszin om me te verdiepen in standpunten voor ik stem. Ik wil niet de dupe worden van die 30% leeghoofden die het beeld bepalen! Ik heb recht op democratie, net als elke Nederlander. Ook domme mensen hebben recht op democratie. Als iemand op een lekker kontje wil stemmen dan is dat zijn of haar recht. Waar we wat aan moeten proberen te doen is dat diegene inziet dat het om dingen gaat die hem of haar OM DE HOEK gebeuren. Dat politiek ook HEN raakt. Pas dan zullen ze serieus gaan nadenken of er ook verstandige standpunten in dat kontje zitten.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.