• 0

Fullfillment bedrijf in Shenzhen?

Ik loop al geruime tijd met plannen om via een webshop meubilair te verkopen.

Ik heb inmiddels goede contacten met een betrouwbare fabricant in Shenzhen. Nu zou ik de goederen het liefst vanuit Shenzhen rechtstreeks naar de klant willen verschepen ( wereldwijd) via een fullfillment bedrijf in ( of in de buurt van Shenzhen)

 

Al weken zoek ik naar een goede optie - er zijn meer dan genoeg bedrijven in Shenzhen die aanbieden om de meubels voor mij te verschepen ( met mijn bedrijfslogo's , invoer regelen ect etc.) maar dan naar een haven in de buurt van de klant.

Ik kan moeilijk verwachten dat een klant zijn bestelling in de haven gaat ophalen, dus zoek ik een bedrijf dat kan leveren tot aan de deur van de klant.

 

Heeft iemand hier ervaring mee, en/of heeft iemand tips hoe ik dit zou kunnen opzetten?

 

Bij voorbaat dank!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Pascal

 

Het is uiteraard afhankelijke van de volumes waar je vanuit gaat, maar naar iedere klant in ieder afzonderlijk land (en dan ook nog wereldwijd) dropshippen is niet aan te raden.

 

Je hebt maar weinig tot geen bedrijven die in elk land vertegenwoordigd zijn, en dus kom je al gauw bij meerdere partijen.

 

Afhankelijk van de grootte van de goederen kan je integrators (FedEx, UPS, DHL) gebruiken echter zijn je kosten over het algemeen wat hoger.

 

Anders is het handig om per regio / bepaald gebied 1 partij te gebruiken welke de goederen uit China ontvangt, en die ze daarna in die regio distribueerd. (NL voor de EU landen, Dubai voor Midden-Oosten, etc)

Daarmee komt het 1ste stuk transport (Ex-China naar hub) ook goedkoper omdat je meer kan consolideren.

Het 2de stuk (van de hub naar de klant) kan vaak dmv wegtransport ipv luchtvracht, wat ook goedkoper is.

En daarbij heb je ook een betere controle doordat je per regio 1 partij gebruikt.

 

Groet

T_T

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er van uitgaand dat de meubelen niet per fedex of dhl zoals hierboven worden verstuurd haha, zal het gewoon container transport zijn natuurlijk. FOB Shenzhen zal wel geen probleem zijn voor die meubelboer.

 

Wat je dus nodig hebt is een shipping company. Ik neem aan dat je nog niet de moeite hebt genomen op google "shipping company shenzhen" in te toetsen, want dan had je deze vraag niet gesteld.

 

Vanaf aankomst schakel je een vervoerder in om de container op te halen. Meestal kunnen die je helpen met de documenten voor douane etc etc, rekeningen betalen en klaar is kees.

 

Veel success!!

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ik zit een kleine 25jaar op internat. transportgebied in het vak.

Zorg vooral dat de afspraken mbt de leveringsvoorwaarden zijn afgedekt. M.A.W. 'wie betaalt wat'

 

Het is niet zo moeilijk om een partij van A naar B te krijgen, maar het gaat er vooral om wie welk stukje transport betaald.

 

Enkele voorbeeldjes:

 

Indien jij het gehele transport betaald kan je zelf een trasnporteur aanwijzen of je vraagt jou chinese relatie er een aan te wijzen;

Indien de ontvanger het transport betaald dient hij er zelf zorg voor te dragen.

 

Let wel op de prijzen! Deze verschillen vaak van rederij-rederij, agent-agent, etc.etc.

Vanuit je luie stoel kan je alles afdekken, tot aan deur van de ontvanger maar dien je wel de mensen te kennen!

 

Suc6,

 

Pierre

The missing link between distributor- and freightforwarder.

Wij adviseren m.n. startende importeurs op gebied van transport- en logistiek op internationaal gebied.

Link naar reactie
  • 0

Wat hierboven staat ie heel erg waar. Het is niet zo makkelijk om over de gehele wereld zomaar vanalles te sturen als bedrijf naar een particulier. Een particulier zal waarschijnlijk helemaal gek worden van een havenbedrijf in Rotterdam die een zending ontvangt in een gedeelde container. Ze hebben geen idee wat te doen.

 

Nu is dit even extreem, meeste ontvangers komen er vast wel uit. Maar het is vooral de betalingen, het versturen vanuit China naar bijv. Frankrijk is goed te overzien. Maar na aankomst, welke kosten treden er op in de haven, bij wie komt de zending terecht en hoe zal de inklaring gedaan worden.

 

Als je die kosten op het bord van de ontvanger legt kun je nooit een totaalprijs geven, het meubel kost 100,00 EUR verschepen 100,00 EUR en na aankomst geen idee lijkt mij geen goed antwoord als verkoper.

 

Je hebt daarom een contact / agent / expediteur nodig die in al je afzetlanden collega's heeft zitten. Dat maakt het wel iets duurder, maar vaak beter te overzien, de kosten worden dan overzichtelijk en duidelijk tegenover je afnemers. Uiteraard is contact / agent / expediteur ook te vervangen door jezelf die via google een netwerk opbouwd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.