• 0

Waar zijn ze de echte investors???

Waarom deze kop, omdat een bedrijf wat gestart is in 2000 en op dat moment op zoek was gegaan naar investeerders telkens weer antwoorden kreeg in de trant van presteer eerst eens iets , de wilde tijd licht achter ons, dus kom maar met een stukje track record.

Nu in 2003 omzet in de Mio euro's, winstgevend, een klantenbestand wat klinkt als een klok, de weg naar Europa ligt open, aandeelhouders(2) hebben alles voor gefinancieerd (700k).

Met dit bovenstaande zou je mogen verwachten dat er investeerders zijn die hierop hebben zitten wachten maar de waarheid is anders, vreemd? gek?. Ik weet het niet maar ik heb wel het idee dat men (onnodig) bang van internet of internet toepassingen is geworden.

Dit is geen vraag maar meer een stukje weggeschreven frustratie over het huidige financieringsklimaat.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je geen andere opties dan investeerders? De weg ligt open in Europa zeg je. Is er geen bedrijf waarmee je een joint venture kunt sluiten en Europa in kunt gaan, financiering zou dan moeten kunnen uit eigen middelen zoals ik het lees.

 

En dan nog wat, met zo´n basis is de bank dan ook niet in staat een en ander te leveren tegen een gunstig tarief?

 

Kortom er zijn ongetwijfeld nog andere opties en heb je die al geprobeerd.

 

(houd even in gedachten dat ik een eenmanszaak met 1 man personeel run en geen miljoenenomzet draai, dus als ik te eenvoudig reageer gewoon een keer zuchten)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

Natuurlijk zullen er stappen zijn genomen die wellicht verkeerd waren maar wanneer je niet in het "circuit" bekend bent dan doe je al gauw iets niet goed.

Tot nu toe waren de contacten * angel meeting * MKB groeifonds*2 vc's, de voorstellen waren niet van deze wereld en men had wellicht de gedachte om met een gering bedrag een redelijk aandeel te verwerven in een onderneming. Natuurlijk is het zo dat veel mensen schrikken van het bedrag dat er tot nu toe is ingestopt door de aandeelhouders en dat zij dit wellicht zouden moeten evenaren om tot een deal te komen.

Ongetwijfeld zullen wij er te weinig tijd en energie in hebben gestopt aangezien je druk bezig bent met werken en je bedrijf tot iets te maken wat het nu is. Ook het goede buikgevoel zal aanwezig moeten zijn bij beide partijen voordat men zaken doet en met name de synergie is belangrijk. Wat betreft bedragen dit is geheel afhankelijk van wat we op korte termijn willen verwezenlijken, we kunnen in stappen Europa in gaan of in eens klaar zijn om in geheel Europa aan de slag te kunnen. Omdat we tot nu alles zelf gefinancierd hebben zijn we zuinig ingesteld en hebben tot nu toe stap voor stap gewerkt. Hierbij wel opgetekend dat er altijd een buffer moet zijn bij een terugval in activiteiten. Doordat wij een onafhankelijke partij zijn willen we ook een onafhankelijke partij als financier c.q. medepartner hebben, zodat joint ventures eigenlijk wat moeilijker zijn.

Kijk maar eens op www.fleetselect.nl dan zie je wat we doen.

 

Groet Edwin

Link naar reactie
  • 0

Beste Edwin,

 

Wat kan ik zeggen? Ik mijn ogen is de markt voor risicodragend vermogen gewoon een markt, net als iedere andere markt. De kapitaalmarkt is behoorlijk in mineur, maar dat geld ook voor andere markten. De investeerders hebben nog geld zat en er worden ook nog steeds bedrijven gefinancierd. Het is alleen niet zo veel.

 

Ik merk uit de reacties, dat je niet het geduld hebt om je in die markt te verdiepen. Dat is jammer, want dan gaat het zeker niet lukken.

 

Jij wilt geld van een investeerder (net zoals je orders van je klanten wilt), maar wat willen die investeerders van jou? Heb je je dat wel voldoende afgevraagd? Als je wil scoren op de kapitaalmarkt MOET je uitpluizen wat die investeerders nou het liefste willen (en dat is bij iedere investeerder weer anders). Ik raad je aan om tijd uit te trekken om dat uit te zoeken en je af te vragen wat jij hen te bieden hebt. Het heeft alleen maar zin om investeerders te benaderen als jouw aanbod aansluit bij wat zij ECHT willen. En dan moet je het ook nog eens leuk brengen.

 

Het heeft geen enkele zin om zomaar iedereen met een zak geld te benaderen met de vraag of jij die mag hebben omdat je zo "goed" bent. Zonde van je tijd en je wordt er niet vrolijker van.

 

Anyway, veel succes.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Beste Nils,

 

Even een reactie op jouw stuk, de tijd hebben we wel en willen we er ook insteken, alleen is het onze materie niet waar we voldoende kennis van hebben.

Dat resulteerd dan vaak in de verkeerde benadering van wellicht ook de verkeerde personen en dat frustreerd je alleen maar meer.

 

Ben het met je eens dat ook deze branche een markt is waarop voor beide partijen de voordelen uitgeplozen dienen te worden.

Jouw quote dat ik geld wil zoals ik orders van klanten wil spreek ik tegen, ik verwacht alleen van investeerders een serieuze benadering en een bepaald inzicht in de branche waar zij eventueel in willen investeren.

Het feit dat je eerst teveel moet uitleggen en dat ze dan nog niet weten waar het over gaat geeft mij aan dat vele investeerders goudzoekers zijn.

Wanneer investeerders met verstand van de branche(automotive) dit bedrijf zien dan zullen ze met voortschrijdend inzicht, wat ze ongetwijfeld hebben, snel zien wat wij kunnen aanbieden.

Het heeft zeker geen zin zoals je al aangeeft om iedereen te benaderen en te gaan bedelen, daarom is alles tot nu toe zelf gefinancierd.

 

Groeten

 

Edwin

Link naar reactie
  • 0

Ha Edwin,

 

Het blijft een ingewikkelde zaak. "Inzicht" in de werking van de kapitaalmarkt blijft naar mijn mening een kerntaak van de ondernemer. Jouw visie dat investeerders goudzoekers zijn klopt wel voor een groot aantal mensen die zich investeerder noemen, maar zeker niet voor alle investeerders. Er is een vrij grote groep die serieus met de vraag van ondernemers omgaat.

 

Jouw ervaringen duiden erop dat je "zomaar" met investeerders bent gaan praten over participatie in je bedrijf. Dat doe je met je klanten ook niet. Het is gebruikelijk om eerst vragen te stellen aan iemand die zich uitgeeft als investeerder. Je kan de volgende vragen stellen: Heeft u geld? Waar heeft u dat aan verdient? Heeft u verstand van de automotive? Heeft u eerder geïnvesteerd in jonge automotive bedrijven? Zo ja, hoevaak, hoeveel en waarin? Wat waren de resultaten? Wij hebben een ........ bedrijf, zou u dat interesseren? Waarom wel/niet?

 

Sommige investeerders vinden het heel aanmatigend dat je allemaal vragen stelt. "Echte" investeerders zullen het achteraf waarderen. Het scheelt een hoop tijd en ergernis voor beide partijen.

 

Wanneer investeerders met verstand van de branche(automotive) dit bedrijf zien dan zullen ze met voortschrijdend inzicht, wat ze ongetwijfeld hebben, snel zien wat wij kunnen aanbieden.

 

JA, zo werkt het nou net even niet. Jouw benadering is een beetje: "Ik ben mooi en aantrekkelijk, wie dat niet ziet, kan de boom in". Dat doe je ook niet met je product! Dat is een beetje een houding van "goede waar verkoopt zichzelf". NOT dus. Hoeveel verkopers heb je wel niet in dienst? Voor de kapitaalmarkt geld hetzelfde. Je moet aan marketing (marktonderzoek) doen en vervolgens je product (aandelen) VERKOPEN!

 

Ik weet het, het is een hel. Ik heb het ook niet zo bedacht, maar het is nou eenmaal zoals het werkt. Dus niet jammeren. Als je geld wil moet je aan de slag, of je moet het laten zitten en zonder investeerders verder gaan. Die tweede optie is trouwens lang geen slechte. Investeerders zijn meestal "een pijn in de bibs" ;D. Zelfs de goede.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.