Stanley1 Geplaatst: 16 januari 2009 Stanley1 2 0 Geplaatst: 16 januari 2009 Beste Leden IK maak een paper over een bedrijf waarin ik onder andere moet bschrijven hoe een BTW aangifte binnen een bedrijf verloopt. Wie verzamelt welke informatie, wie vult de aangifte in, wie controleert en verstuurt de aangifte? Hierbij dient sprake te zijn van een controle technische functiescheiding.registrerend en controlerend..... Zou iemand mij hierbij een beetje op weg kunnen helpen? Alvast bedankt Stan van Everdingen Link naar reactie
0 WaltervL Geplaatst: 16 januari 2009 WaltervL 610 26 Geplaatst: 16 januari 2009 Quote gebruiksvoorwaarden: Wij zijn een ondernemersforum. Aan huiswerkvragen doen wij niet. Toeristische informatie en bezienswaardigheden voor vakantie in Baltische Staten Link naar reactie
0 Stanley1 Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Stanley1 2 0 Geplaatst: 16 januari 2009 Oke dat begrijp ik, alleen is dit een onderdeel van een afstudeerscriptie die eventueel ook in de praktijk gebracht wordt. Ik vraag alleen wat hulp hierbij omdat ik vastloop op dit onderdeel. Als ik kijk op de rest van het forum denk ik niet dat deze vraag onder doet van de andere vragen die hier gesteld worden Alvast bedankt Link naar reactie
0 ronaldinho Geplaatst: 16 januari 2009 ronaldinho 3,8k 296 Geplaatst: 16 januari 2009 Kijk eens in de rest van de scriptie wie er meedoen, die ervoor in aanmerking zouden komen. Wie verzamelt welke informatie, wie vult de aangifte in, wie controleert en verstuurt de aangifte? Bij een kleine onderneming: de ondernemer, de ondernemer, de ondernemer en de ondernemer. Eventueel kun je nog op een of meerdere plaatsen de boekhouder neerzetten. Hierbij dient sprake te zijn van een controle technische functiescheiding.registrerend en controlerend..... Wil je verschillende personen, dan kun je vaak kiezen uit de ondernemer, de boekhouder, de controller, de accountant, de belastingadviseur, de inhouse fiscalist, het administratiekantoor, etc. Met de gegeven informatie kan ik verder niet zoveel, maar ik denk dat je nu wel genoeg informatie hebt om verder te zoeken. En anders: er zijn talloze boeken en publicaties over functiescheiding, onafhankelijkheid, in control, etc. Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden". Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 16 januari 2009 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2274 Geplaatst: 16 januari 2009 Beste Stan Er is ontzettend veel geschreven over AO/IC op internet en in jouw studieboeken. Zoals aangegeven, dit topic gaat op slot. Het doel van een paper maken is dat je zelf je bronnen vindt en het niet vraagt op een forum, althans HL werkt daar niet aan mee. Anders kunnen we bezig blijven met antwoorden geven aan studenten en daar is HL niet voor bedoeld. Wij zijn er voor de ondernemers. Groet en succes met je paper. Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
Stanley1
Stanley1
Beste Leden
IK maak een paper over een bedrijf waarin ik onder andere moet bschrijven hoe een BTW aangifte binnen een bedrijf verloopt.
Wie verzamelt welke informatie, wie vult de aangifte in, wie controleert en verstuurt de aangifte?
Hierbij dient sprake te zijn van een controle technische functiescheiding.registrerend en controlerend.....
Zou iemand mij hierbij een beetje op weg kunnen helpen?
Alvast bedankt
Stan van Everdingen
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag