• 0

Examinatie van een nieuw product?

 

 

Gegroet beste mensen,

 

Na vele bezoekjes aan deze site heb ik besloten om mijzelf hier te registreren, nu dan ook mijn eerste onderwerp dat over examinatie van producten gaat.

Het punt is namelijk dat ik er eigenlijk niets van weet. Samen met een vriend hebben wij al een aantal maanden voorbereid. Zaken in relatie tot afzetmarkt, suppliers, package etc.. gaan hopelijk de goede kant op. Nu wij een sample tot onze beschikking hebben, lijkt het ons dat wij dit moeten laten onderzoeken om het legaal te maken?

 

Alvast heel erg bedankt,

Nabil

 

Overige info: Het product is olie voor cosmetica en een bedrijf is nog niet opgezet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Kania/Nabil

 

Een cosmetisch product legaal maken gaat via de Voedsel en warenautoriteit.

Zij hebben een apart hoofdstukje op hun webstek

 

Onder het kopje wetgeving wordt je geholpen met de vereisten die benodigd zijn om legaal te kunnen verkopen

 

Succes en laat je horen wanneer je in de winkels ligt?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kania/Nabil

 

Een cosmetisch product legaal maken gaat via de Voedsel en warenautoriteit.

Zij hebben een apart hoofdstukje op hun webstek

 

Onder het kopje wetgeving wordt je geholpen met de vereisten die benodigd zijn om legaal te kunnen verkopen

 

Succes en laat je horen wanneer je in de winkels ligt?

 

Frans

 

 

Allereerst bedankt voor het hartelijke gebaar.

Nu, heel erg bedankt voor die site er staan interessante zaken tussen. Ik zal zeker laten weten when ik in de winkels lig, dit zal hopelijk binnen 3 maanden het geval zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou verdere details tot het klaar is achterwege laten.

 

Dit is waarschijnlijk al geregistreerd.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Let er trouwens ook even op of er iets moet gebeuren in verband met REACH:

 

http://www.senternovem.nl/reach/

 

Maar het kan ook zijn dat het niet onder chemicalien valt (misschoien maak ik het nu moeilijker dan het is) omdat het natuurlijk is.

 

 

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Ja sorry het betreft een natuurlijke olie, namelijk Argan olie.

 

Een populair goedje blijkbaar :)

 

Dat wou ik ook net zeggen!

 

Argan olie is wel een goed en vooral dure olie. Wat gebruik kan worden zowel bij het koken als bij het maken van cosmetische producten. Het wordt in Marokko gemaakt, en het is daar goedkoper dan hier. Vandaar al dat interesse.

 

 

Succes is geen toeval, succes is gepland.

Link naar reactie
  • 0

Weer on topic: volgens mij moet er vooral een notificatie naar de VWA. Op de pagina van de NCV, zie eerdere link, staat ook het één en ander.

 

Het beste lijkt me zoveel mogelijk gratis info zien te krijgen (via de VWA of NCV) en mocht het dan nog nodig zijn eventueel nog een adviseur in handen nemen of iemand die zoiets al eerder heeft gedaan.

 

Het zal allemaal wel meevallen, maar er moet wat tijd ingestopt worden.

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.