Ga naar inhoud

E-mail aan prospect (B2B): moet er een afmeldknop in?

Geplaatst:

ironny

Beste mensen,

Ik weet het er is erg veel over geschreven maar ik heb toch een vraag over afmeldknop waarvan ik heb begrepen dat deze verplicht is....

 

Indien ik morgen een potentiële klant een e-mail stuur, vanuit mijn persoon, specifiek gericht op zijn / haar onderneming en natuurlijk wel met de bedoeling interesse te kweken over mijn dienst..

Ben ik in dergelijk geval dan ook verplicht om een afmeldknop oid in mijn mail te zetten of volstaat het feit dat deze gewoon kan worden beantwoord ook?

 

Groet,

Ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Nee joh, dat is gewoon een e-mail. Niet moeilijker maken dan het is :)

  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Arjan Blaauw

Het is inderdaad gewoon een email dus een afmeldknop hoeft er niet in. Alleen je stuurt hem wel aan een prospect en hoe gepersonaliseert hij ook is, na 1 juli 2009 kan hij wel aangemerkt worden als spam. Je moet dus een opt-in hebben op basis van een eerder contact. Bijvoorbeeld een telefoongesprek of een ontmoeting op een beurs.

 

Nu zal je spam status niet zo grote vaart lopen als je elk mailtje echt zeer persoonlijk gaat schrijven maar je kan door iemand op een blacklist worden gezet waarop je door spamfilters ook met je gewone mail wordt geblokt. Erg lastig om dat weer ongedaan te maken.

 

Ook moet je je afvragen of het commercieel interessant is. Als de prospect het ervaart als spam (ook is het het niet), kan dat een negatieve invloed hebben op je commerciele kansen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.