Ik verkoop via de Nederlandse (en een enkele keer via Duitse importeur) een Amerikaans product op de Belgische markt. Nu bestaat er een Belgische verdeler en deze heeft gedreigd juridische stappen te ondernemen als ik de verkoop voorzet. Vanuit de Nederlandse importeur heb ik begrepen dat de fabriek er niet zo'n probleem van maakt en de diverse landen ook vaak samenwerken m.u.v. België daar ze nog al een afwijkend prijsbeleid erop nahouden.
Is deze vorm van 'grijze import' vanuit Nederland juridisch gezien legaal?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JW1980
JW1980
Ik verkoop via de Nederlandse (en een enkele keer via Duitse importeur) een Amerikaans product op de Belgische markt. Nu bestaat er een Belgische verdeler en deze heeft gedreigd juridische stappen te ondernemen als ik de verkoop voorzet. Vanuit de Nederlandse importeur heb ik begrepen dat de fabriek er niet zo'n probleem van maakt en de diverse landen ook vaak samenwerken m.u.v. België daar ze nog al een afwijkend prijsbeleid erop nahouden.
Is deze vorm van 'grijze import' vanuit Nederland juridisch gezien legaal?
www.ebike-kit.nl
"Maak uw eigen fiets elektrisch!"
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19320-grijze-import-in-belgi%C3%AB-vanuit-nl/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag