• 0

Waar moet ik op letten, zodra ik wil beginnen?

Beste mensen,

 

Zou graag een kapsalon willen openen maar qua financieel red ik het niet en qua ervaring om het op te starten.

Heb al bij de kvk geinformeerd maar gevoelsmatig is het de basis en zou graag uit andere ervaringen meer willen horen. Dus heb besloten om het anders aan te pakken ik heb nu een methode via een roulette systeem ontdek om mij qua financieel om hoog te werken voor het project.

 

Maar de discipline moet je hebben om te stoppen zo ben ik nu dan twee weken bezig heb nu inmiddels een aardig bedrag gemaak.

 

Zouden jullie mij dan kunnen adviseren waar ik op moet letten zodra ik wil beginnen.

 

B.v.d

 

Met vriendelijke groet,

 

RJW

 

(ik heb je titel aangepast : dan krijg je waarschijnlijk betere respons)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste mensen,

 

Zou graag een kapsalon willen openen maar qua financieel red ik het niet en qua ervaring om het op te starten.

Heb al bij de kvk geinformeerd maar gevoelsmatig is het de basis en zou graag uit andere ervaringen meer willen horen. Dus heb besloten om het anders aan te pakken ik heb nu een methode via een roulette systeem ontdek om mij qua financieel om hoog te werken voor het project.

 

Maar de discipline moet je hebben om te stoppen zo ben ik nu dan twee weken bezig heb nu inmiddels een aardig bedrag gemaak.

 

Zouden jullie mij dan kunnen adviseren waar ik op moet letten zodra ik wil beginnen.

 

B.v.d

 

Met vriendelijke groet,

 

RJW

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een bijzondere strategie om je startkapitaal bijeen te 'gokken' (?) in plaats van een goed doordacht plan op te zetten voor de kapsalon en de benodigde financieën via investeerders, leningen of een andere 'normale' manier bijeen te krijgen. Zelf zou ik nooit voor zo'n aanpak kiezen, al was het alleen al omdat ik niet van (ver)gokken houd.

 

Als je je startkapitaal bij elkaar hebt zou ik alsnog beginnen met een ondernemersplan uit te werken zodat je alles voor jezelf goed op een rijtje hebt.

 

Succes in ieder geval.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Geachte T.C.J.W.E.

 

Bedankt voor u reply ten eerste ik wil niet dat ik in de schulden komt te zitten bij een financieele verstrekker en daarom wil ik het zo aan pakken, maar ben nu bezig met een ondernemingsplan samen met een oom (jurist).

Maar het gaat er om hij heeft me op de goede weg geholpen en hij heeft natuurlijk stand van zaken maar ik ben gewoon benieuwd wat andere ondernemers kunnen mee geven en het is niet eventjes zo gedaan. qua ervaring als kapper beschik ik alles maar kunt u mij meerdere tips mee geven.

 

b.v.d

 

M.v.g

RJW

Link naar reactie
  • 0

Beste René v. Zandwijk,

 

Nee absoluut niet ik weet wat het is maar dat is mijn methode om ergens te beginnen.

En heb in die twee lange weken een bedrag omgezet waar ik normaal een jaar zou moeten voor werken.

 

maar iedergeval bedankt voor de tip!

 

m.v.g

 

RJW

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hai Loco,

 

Ik heb de titel van je draad even aangepast: met de nieuwe titel denk ik dat je betere antwoorden krijgt, die je wenst.

 

Wat bijna standaard hier het antwoord is voor mensen die willen beginnen :

 

Maak een businessplan.

 

het is een saai antwoord en ik lees dat je ermee bezig bent, goed. Maar dat is de basis voor je start. Je kan voor voorbeeld-ondernemingsplannen hier kijken op het forum voor businessplannen ter inspiratie.

 

Wat onze ervaring na 7 jaar is: hoewel het taai is om dit op te schrijven : het zorgt ervoor dat je jezelf vragen gaat stellen, die je vervolgens moet beantwoorden. (zoals: wat is mijn markt, wie is mijn doelgroep, wie zijn mijn concurrenten, e.d.). En liever dat je die vragen nu beantwoordt, dan dat je een half jaar na de opening van je zaak er alsnog een antwoord voor moet gaan verzinnen.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst zou het verstandig zijn dat je begint met een vooronderzoek voordat je begint met het schrijven van je ondernemingsplan. Je zult dus de markt moeten analyseren d.m.v. verschillende methodes te hanteren.

Denk hierbij aan de DESTEP-analyse, concurrentieanalyse (SWOT analyse, CONFRONTATIEMATRIX), bedrijfstakanalyse, Daarnaast zou het handig zijn om onderzoek te doen naar je omzetprognose, kosten/baten analyse, vergunningen en wetten. Dit zijn slechts enkele punten, je zult dus verder ook op onderzoek moeten doen om al waarnemingen te kunnen waarborgen en te optimaliseren indien nodig. Zorg dus eerst voor een goede voorstudie, de benodigde conclusies uit je vooronderzoeken, die je ten alle tijden serieus en realistisch moet ervaren.

 

Ik wens je veel succes!

 

Zijn er nog vragen dan verneem ik die graag.

 

Mvg,

Link naar reactie
  • 0

Hoi!

 

Alle zaken waar je vooraf over na zou kunnen denken, zijn inderdaad opgenomen in het ondernemingsplan. Werk je op basis van een voorbeeld? Zodat je weet aan welke dingen je kunt denken? Je kunt bij de KvK een voorbeeld kopen.

 

Je manier van startkapitaal regelen is misschien anders dan gemiddeld, tegelijkertijd voel je meteen hoe het is om risico's te nemen en kun je misschien zonder financiering beginnen.

 

Heel veel succes!

 

Groeten, Manon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.