Ik ben Pim en heb na veel gelezen te hebben hier op het forum ook maar een profiel aangemaakt.
Sinds kort werk ik bij een bedrijf dat voornamelijk producten maakt voor andere bedrijven (B2B). Deze producten zijn heel duidelijk aan het eind van hun product levens cyclus, door sterke concurrentie uit het buitenland. Gelukkig voor het bedrijf zijn ze het afgelopen jaar met een nieuw product op de markt gekomen dat (via een winkelketen) op de particuliere markt wordt verkocht.
Ik weet zeker dat dit product op veel meer markten in Nederland kan worden afgezet en ik mag/moet/wil hier dus onderzoek naar doen en vervolgens een plan voor schrijven.
Het probleem is dat ik door de bomen het bos niet meer zie, ofwel door de vele boeken en ook artikelen hier op HL.
Het punt is, dat ik het idee heb dat ik achteraan begin (zeker als ik kijk naar het boek van Alsem) Het is namelijk al duidelijk dat ik bezig ga met marktontwikkeling voor een bestaand product (strategie van Ansoff).
Wat zijn nou logische stappen, nu ik weet dat we aan marktontwikkeling gaan doen ?!
Rest nou alleen nog "maar" het schrijven van een marketingplan?
-Analyse bedrijf
-Analyse klanten
-Concurrentieanalyse
-SWOT analyse
-Strategie en doel
-Middelen kiezen
-Actieplan maken
Heb net even dat zetje in de goede richting nodig.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Pim
Pim
Hallo allemaal,
Ik ben Pim en heb na veel gelezen te hebben hier op het forum ook maar een profiel aangemaakt.
Sinds kort werk ik bij een bedrijf dat voornamelijk producten maakt voor andere bedrijven (B2B). Deze producten zijn heel duidelijk aan het eind van hun product levens cyclus, door sterke concurrentie uit het buitenland. Gelukkig voor het bedrijf zijn ze het afgelopen jaar met een nieuw product op de markt gekomen dat (via een winkelketen) op de particuliere markt wordt verkocht.
Ik weet zeker dat dit product op veel meer markten in Nederland kan worden afgezet en ik mag/moet/wil hier dus onderzoek naar doen en vervolgens een plan voor schrijven.
Het probleem is dat ik door de bomen het bos niet meer zie, ofwel door de vele boeken en ook artikelen hier op HL.
Het punt is, dat ik het idee heb dat ik achteraan begin (zeker als ik kijk naar het boek van Alsem) Het is namelijk al duidelijk dat ik bezig ga met marktontwikkeling voor een bestaand product (strategie van Ansoff).
Wat zijn nou logische stappen, nu ik weet dat we aan marktontwikkeling gaan doen ?!
Rest nou alleen nog "maar" het schrijven van een marketingplan?
-Analyse bedrijf
-Analyse klanten
-Concurrentieanalyse
-SWOT analyse
-Strategie en doel
-Middelen kiezen
-Actieplan maken
Heb net even dat zetje in de goede richting nodig.
Bedankt alvast!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19634-ondernemingsstrategie-bekend-marktontwikkeling-en-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag