• 0

Bezoek IMK over BBZ aanvraag

Goedendag,

Ik heb een aanvraag BBZ lopen en krijg hierover vrijdag een bezoek van het IMK dat namens de gemeente een onafhankelijk onderzoek doet.

 

Wat moet ik precies van dit bezoek verwachten en hoe kan ik me daar het beste op voorbereiden?

Ik hoor graag ervaringen van andere hiermee.

 

Dit bezoek volgt iets meer dan een week na het inleveren van alle stukken bij de gemeente, is dat normaal of juist snel?

Dit een beetje om in te schatten of er een kans is dat deze hele procedure dus lekker snel afgahandeld kan zijn of dat het na zo een bezoek nog steeds meer als 2 maanden kan duren voordat het IMK met een advies aan de gemeente komt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Goedendag,

Ik heb een aanvraag BBZ lopen en krijg hierover vrijdag een bezoek van het IMK dat namens de gemeente een onafhankelijk onderzoek doet.

 

Wat moet ik precies van dit bezoek verwachten en hoe kan ik me daar het beste op voorbereiden?

Zorg dat je je aanvraag en de onderbouwing ervan goed kent. Ook is het verstandig te zorgen voor vergelijkende cijfers van andere bedrijven of CBS cijfers etc.

Dit bezoek volgt iets meer dan een week na het inleveren van alle stukken bij de gemeente, is dat normaal of juist snel?

Dat is niet ongebruikelijk.

Dit een beetje om in te schatten of er een kans is dat deze hele procedure dus lekker snel afgahandeld kan zijn of dat het na zo een bezoek nog steeds meer als 2 maanden kan duren voordat het IMK met een advies aan de gemeente komt.

Nee, IMK blijft - helaas - nogal ambtelijk werken is mijn ervaring,

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

De onderbouwing van de aanvraag is geen probleem.

Kan ook duidelijk aangeven waarom, hoe en waneer de problemen ontstaan zijn en wat ik er nu aan doe en wat er nog meer aan gedaan moet worden om die problemen op te lossen.

 

Helaas dus niet uitzonderlijk snel.

Ik had even gehoopt dat dat betekende dat ze op korte termijn een advies zouden kunnen uitbrengen en de BBZ aanvraag misschien wel binnen een maand rond kon zijn, maar helaas...

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

bij ons duurde het bijna 2 maanden alvorens er een adviseur langs kwam, ik moet zeggen dat ik het gesprek ietwat vreemd vond. Vragen die gesteld werden konden allen beantwoord worden vanuit de (HUGE!) dossier die we moesten aanleveren met allerlei privé/zakelijke informatie...

 

uiteindelijk is dat alweer 1 maand geleden en hebben wij vooralsnog niets mogen vernemen, dat is wel veroorzaakt doordat mijn boekhouder de jaarcijfers daar nog moet aanleveren.

 

verder werd er eigenlijk meteen duidelijk gemaakt dat een eventuele positieve uitspraak voor een BBZ financiering alleen mogelijk is als de zaak op dit moment de vaste lasten kan dekken.

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alle gegevens reeds aan de gemeente doorgegeven waaronder de cijfers van de boekhouder tot en met september 2008.

Van de laatste maanden krijgen ze vanmiddag tijdelijke cijfers van me (overzicht in en verkoop) van de afgelopen maanden.

Verder ben ik dus erg benieuwd wat voor vragen ze allemaal hebben en hoop ik dat ik alles een beetje duidelijk en overtuigend kan uitleggen en dat ze op die basis snel een positief besluit kunnen nemen zodat de schulden kunnen worden samengevoegd en er wat investeringsruimte komt om de dienstverlening uit te breiden en beter in de markt te zetten zodat ik hier weer kan gaan knallen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alle gegevens reeds aan de gemeente doorgegeven waaronder de cijfers van de boekhouder tot en met september 2008.

Van de laatste maanden krijgen ze vanmiddag tijdelijke cijfers van me (overzicht in en verkoop) van de afgelopen maanden.

Verder ben ik dus erg benieuwd wat voor vragen ze allemaal hebben en hoop ik dat ik alles een beetje duidelijk en overtuigend kan uitleggen en dat ze op die basis snel een positief besluit kunnen nemen zodat de schulden kunnen worden samengevoegd en er wat investeringsruimte komt om de dienstverlening uit te breiden en beter in de markt te zetten zodat ik hier weer kan gaan knallen.

 

naast vragen die ze hadden kunnen beantwoorden vanuit de dossier, kregen we vragen in de trant van;

 

- welke merken verkopen we

- waar hebben we het geld precies voor nodig

- waar het volgens ons de omzetten door achterblijven

- wie zijn de concurrenten in de nabije omgeving

- kom met marketingplannen om je loop te vergroten

- wat kost een gemiddelde outfit in onze winkel

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Oke, dat soort vragen zijn goed te beantwoorden (zal iets anders zijn omdat ik een webshop heb).

Enkel heb ik geen zeer concreet marketingplan maar wel een (uitgewerkt) plan welke richting het bedrijf opmoet, hoe dat uitgewerkt moet worden en hoe dat in de markt gezet kan worden maar is dat niet direct een marketingplan.

 

bij ons gingen ze daar specifiek dieper op in, omdat onze probleem duidelijk het ontbreken van genoeg 'loop' is, misschien dat jou uitdagingen op een andere vlak liggen?

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Mijn probleem zit hem in financiele problemen die ontstaan zijn door levering op factuur.

Daarnaast problemen door het wegvallen van rond de 70% van de omzet door het verliezen van de posities in google (had honderden top keywoorden waarop ik gevonden werd en nu nog een stuk of 8 (reden van het dalen van die oposities is volstrekt onduidelijk, in elkgeval geen ilegale dingen)).

 

Ik moet dus die zoekmachine posities weer terug zien te krijgen en daar wordt hard aan gewerkt door o.a. een totaal nieuw webshop systeem neer te zetten wat veel zoekmachine vriendelijker is plus talloze andere aanpassingend aarvoor.

Link naar reactie
  • 0

dan denk ik dat de IMK zich bij jou vooral op de 'loop' via de search engines e.d gaat richten (vwb de vragen) en als ik jou reactie leest, weet je heel goed wat daar de oplossing voor is! dat is een hele sterke punt, als je webshop voor de rest iig kostendekkend is, heb je waarschijnlijk al veel gewonnen.

 

wens je heel veel succes!

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Vanmiddag dat gesprek gehad.

De persoon van het IMK heeft hier ruim 2 1/2 uur gezeten voor het gesprek en was naar mijn idee een goed gesprek.

Had veel vragen over mijn toekomstplannen en waar ik momenteel allemaal mee bezig was.

 

verder veel over de cijfers en hoe het kwam dat na een paar jaar van 100% groei het laatste jaar de omzet plots gehalveerd was in 2008.

 

verder over de oorzaken daarvan gehad en hoe ik verwacht dat op te lossen.

 

Daarnaast nog wat andere vragen over de cijfers waarvan er nog wat bij de boekhouder nagevraagd moet worden.

 

En tot slot nog wat over de persoonlijke financiele situatie.

 

Al met al naar mijn gevoel een positief gesprek en was de situatie vrij goed duidelijk.

 

Hij gaf aan dat hij met 2 a 3 weken verwachte het advies rapport voor de gemeente klaar te hebben waarna ik daar eerst nog inzage in krijg en eventueel commentaar kan geven waarna het naar de gemeente gaat.

Gemeente heeft al aangegeven na ontvangst van het advies rapport (mits dat natuurlijk positief uitvalt) zeer snel te kunnen handellen dus dan zou het snel rond kunnen zijn.

 

Nu nog even paar gegevens doorsturen en dan even afwachten op het advies rapport.

Link naar reactie
  • 0

Even een update:

Zojuist telefoon gehad van het IMK dat ze de gemeente een positief advies gaan geven omtrent mijn BBZ aanvraag.

Traject bij het IMK heeft precies 2 1/2 week geduurt.

Gemeente ontvangt deze week nog het advies rapport en zal naar verwachting eind deze week of begin volgende week contact met me opnemen om de boel verder rond te maken.

 

Persoon van Het IMK was van mening dat ik goed inzicht had in waar de problemen zitten en hoe die opgelost kunnen worden en heeft er veel vertrouwen in dat ik de boel weer op orde kan krijgen.

 

Naast dat ik nu weer rust in de tent krijg en mijn aandacht weer op de juiste punten kan richten + dat ik een stukje investeringsruimte krijg is het ook een flinke steun in de rug dat het IMK mijn bedrijf duidelijk als levensvatbaar ziet.

 

Nu dus de komende tijd zorgen dat ik de juiste stappen ga zetten om de boel weer op orde te krijgen en een flinke impuls te geven.

 

Ondanks dat het vervelend is dat die BBZ nodig is is dit zeker wel een flinke YES voor vandaag:-)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.