janhindrik1 Geplaatst: 2 maart 2009 janhindrik1 16 0 Geplaatst: 2 maart 2009 Is het mogelijk om een telefoon keuze menu (zoals je deze vaak ziet bij 0900 of 0800 nummers)te plaatsen achter een normaal vast telefoonnummer? 0900 en 0800 komen in mijn ogen niet echt klantvriendelijk over voor de klanten (deze doen vaak denken aan lange wachttijden) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19738-telefoon-menu-achter-normaal-vast-tel-nummer-plaatsen/ Delen op andere sites More sharing options...
0 StevenK Raad van Advies Geplaatst: 2 maart 2009 StevenK Raad van Advies 4,8k 8 680 Geplaatst: 2 maart 2009 Ja, heel veel telefooncentrales kunnen dit, er is ook pc software voor en ook zo je gebruik kunnen maken van een - al dan niet hosted - voip oplossing. #ICT #Legal #manufacturing #sustainability Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19738-telefoon-menu-achter-normaal-vast-tel-nummer-plaatsen/#findComment-196447 Delen op andere sites More sharing options...
0 nkcss Geplaatst: 3 maart 2009 nkcss 197 8 Geplaatst: 3 maart 2009 Je zou kunnen kijken naar Asterisk, qua VOIP en telefoon centrale/IVR ondersteuning absoluut de beste keuze. Het is wel een tikkeltje complex, maar als je iemand vindt die er wat van af weet kun je erg mooie dingen maken http://nl.wikipedia.org/wiki/Asterisk_PBX Het is een keer uitgelegd in Systm (Techniek video podcast) een paar jaar terug, zie ook hier: http://revision3.com/systm/asterisk/ Maatwerk Software | Projecten | Shades and Hues - a game of color gradients (Android) | Maastricht Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19738-telefoon-menu-achter-normaal-vast-tel-nummer-plaatsen/#findComment-196494 Delen op andere sites More sharing options...
0 ensermo Geplaatst: 3 maart 2009 ensermo 15 4 Geplaatst: 3 maart 2009 Wat je zoekt heet IVR (Interactive Voice Response) Er zijn een aantal oplossingen hiervoor. Afhankelijk van hoe technisch je bent, hoeveel tijd je heb en zin kun je verschillende oplossingen zoeken. - Uitbesteden aan een extern bedrijf (De bedrijven die 0900 nummers leveren hebben vaak zo'n systeem. Je kunt ze benaderen en vragen hoeveel het zou kosten om ALLEEN IVR te gebruiken). Als je hiernaar googled kom je een aantal tegen in Nederland. - Kant en klare software aanschaffen (deze kun je vaak direct op Windows installeren maar j emoet wel een goede modem hebben anders is de kwaliteit slecht. Microsoft heeft ook hiervan oplossingen maar vrij duur. Afhankelijk van de complexiteit van de software heb je al "vanaf" $395 van andere bedrijven. ) - Zelf Asterisk installeren en configureren als telefooncentrale (of een asterisk bedrijf inschakelen). Dit is open source (gratis) telefooncentrale maar heeft wel een leercurve om te installeren en configureren. Voordeel is wel dat je maximale controle heb. Het draait "al" op een simpele machine dus heb je geen dure hardware voor nodig. MIDENS ICT - Systeembeheer, Internet Diensten, Advies en Levering HP, Cisco, APC en Datacenter Producten. www.MIDENS.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19738-telefoon-menu-achter-normaal-vast-tel-nummer-plaatsen/#findComment-196497 Delen op andere sites More sharing options...
0 janhindrik1 Geplaatst: 3 maart 2009 Auteur janhindrik1 16 0 Geplaatst: 3 maart 2009 Telfort (waar ik mijn telefoon aansluiting heb) bied een service aan dat als er word ingesproken op je voicemail dat je dan een email krijgt (die je dan als geluid bestandje kan afspelen). Wat ik graag zou willen is dat klanten een bestelnummer en telefoonnummer kunnen intoetsen en dat ze vragen kunnen stellen. Hierna ontvang ik dan emails die ik kan lezen/beluisteren waar ik de klanten later over terug kan bellen. Op deze manier kan ik een goede service verlenen en tegelijkertijd overdag andere dingen doen. Bedankt voor de reacties! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19738-telefoon-menu-achter-normaal-vast-tel-nummer-plaatsen/#findComment-196498 Delen op andere sites More sharing options...
0 member123 Geplaatst: 3 maart 2009 member123 3,4k 232 Geplaatst: 3 maart 2009 Dit kan bij b.v. callvoip.nl die bieden uitgebreide centrales aan waarbij je keuze menu's kan maken. Ik overweeg zelf binnenkort van KPN over te stappen naar deze aanbieder. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19738-telefoon-menu-achter-normaal-vast-tel-nummer-plaatsen/#findComment-196500 Delen op andere sites More sharing options...
0 nkcss Geplaatst: 3 maart 2009 nkcss 197 8 Geplaatst: 3 maart 2009 Telfort (waar ik mijn telefoon aansluiting heb) bied een service aan dat als er word ingesproken op je voicemail dat je dan een email krijgt (die je dan als geluid bestandje kan afspelen). Wat ik graag zou willen is dat klanten een bestelnummer en telefoonnummer kunnen intoetsen en dat ze vragen kunnen stellen. Hierna ontvang ik dan emails die ik kan lezen/beluisteren waar ik de klanten later over terug kan bellen. Op deze manier kan ik een goede service verlenen en tegelijkertijd overdag andere dingen doen. Bedankt voor de reacties! Probeer een klant niet te veel laten in toetsen, persoonlijk heb ik er altijd een hekel aan als een bedrijf vraagt om 8 cijferige klantcodes of 14 cijferige ordernummers, etc. in te toetsen. Een korte keuze voor doorschakelen naar de juiste afdeling of om een boodschap in te spreken is niet echt een probleem (kosten besparend, maar persoonlijk contact d.m.v. een entry afdeling/receptie is altijd beter), maar let op met een overvloed aan cijfers die moeten worden ingetoests. Maatwerk Software | Projecten | Shades and Hues - a game of color gradients (Android) | Maastricht Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19738-telefoon-menu-achter-normaal-vast-tel-nummer-plaatsen/#findComment-196501 Delen op andere sites More sharing options...
-1 XeloQ Geplaatst: 5 maart 2009 XeloQ 2 1 Geplaatst: 5 maart 2009 Ja dat kan met een VoIP oplossing. Hosted danwel een lokale IP PBX neerzetten. Koop een nieuw nummer (of porteer je huidige nummer) en laat dat binnenkomen op een Hosted VoIP account of op de lokale IP PBX (Asterisk, 3CX, pbxnsip....) Als je het Hosted doet betaal je een fixed bedrag per maand. Wil je het zelf in beheer hebben, dan zal je een IP PBX op een lokale ADSL lijn moeten zetten danwel ergens een server huren en het zelf moeten inrichten (of hulp inroepen van mensen die dat kunnen doen voor je). Kijk voor meer informatie op de website en we helpen je uit de brand: http://www.xeloq.nl Groet / Milko van den Wollenberg Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19738-telefoon-menu-achter-normaal-vast-tel-nummer-plaatsen/#findComment-197115 Delen op andere sites More sharing options...
janhindrik1
janhindrik1
Is het mogelijk om een telefoon keuze menu (zoals je deze vaak ziet bij 0900 of 0800 nummers)te plaatsen achter een normaal vast telefoonnummer?
0900 en 0800 komen in mijn ogen niet echt klantvriendelijk over voor de klanten (deze doen vaak denken aan lange wachttijden)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19738-telefoon-menu-achter-normaal-vast-tel-nummer-plaatsen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag