Bij het nalopen van mijn administratie van het boekjaar 2008 bleken een aantal debiteuren oninbaar Om die reden heb ik de balans van dat boekjaar nog niet kunnen afsluiten. In mijn grootboektabel heb ik wel de balanspost "Dubieuze Debiteuren" opgenomen.
Mijn vragen zijn: 1) Is de balanspost Dubieuze debiteuren gelijk aan de balanspost Voorziening debiteuren?
2) Moet je voor de balanspost Voorziening debiteuren contant geld hebben gereserveerd of is het
een schatting van de verwachte oninbare vorderingen dwz een papieren bedrag?
3) Hoe moet ik die oninbare debiteuren nu boeken in boekhouding?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ThielChang
ThielChang
Geacht forum,
Bij het nalopen van mijn administratie van het boekjaar 2008 bleken een aantal debiteuren oninbaar Om die reden heb ik de balans van dat boekjaar nog niet kunnen afsluiten. In mijn grootboektabel heb ik wel de balanspost "Dubieuze Debiteuren" opgenomen.
Mijn vragen zijn: 1) Is de balanspost Dubieuze debiteuren gelijk aan de balanspost Voorziening debiteuren?
2) Moet je voor de balanspost Voorziening debiteuren contant geld hebben gereserveerd of is het
een schatting van de verwachte oninbare vorderingen dwz een papieren bedrag?
3) Hoe moet ik die oninbare debiteuren nu boeken in boekhouding?
Met vr. gr.
Thiel Chang
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag