Voor mijn eenmanszaak heb ik dringend een nieuwe computer nodig, maar degene die ik op het oog had wordt niet meer verkocht. Op marktplaats bood iemand hem tweedehands aan, maar zonder bon.
Nu vraag ik me af of dat wel verstandig is met aftrek enz.
Hij is sowieso wel goedkoper dan als ik hem nieuw zou kopen: nieuw is 449,- en die zonder bon is 370. Maakt dit uiteindelijk nou uit qua btw en omzetbelasting of kan ik toch beter een nieuwe kopen met bon?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
scimzahizzel
scimzahizzel
Hallo,
Voor mijn eenmanszaak heb ik dringend een nieuwe computer nodig, maar degene die ik op het oog had wordt niet meer verkocht. Op marktplaats bood iemand hem tweedehands aan, maar zonder bon.
Nu vraag ik me af of dat wel verstandig is met aftrek enz.
Hij is sowieso wel goedkoper dan als ik hem nieuw zou kopen: nieuw is 449,- en die zonder bon is 370. Maakt dit uiteindelijk nou uit qua btw en omzetbelasting of kan ik toch beter een nieuwe kopen met bon?
Alvast bedankt!
Mijn mooiste plekje in de Ardennen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19851-tweedehands-laptop-zonder-bon-de-moeite-waard/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag