Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
baskie
baskie
Hallo,
Vorig jaar heb ik een merkenbureau opdracht gegeven een merknaam te registreren voor Europa. Tijdens de gesprekken met het bureau werd gesproken over een vaste prijs voor de registratie en het feit dat er oppositie kan worden gevoerd. Daar werd bij gezegd dat dat zelden gebeurt.
Inmiddels zijn we meer dan een jaar verder en kijk ik tegen 5 en mogelijk zelfs 6 opposities aan. Het totale tarief voor de registratie is vele malen hoger dan vooraf ingeschat en de laatste oppositie kan alleen al oplopen tot een veelvoud van het origineel afgesproken bedrag.
Ik voel me door dit bureau niet goed begeleid en wordt nu met veel hogere kosten geconfronteerd dan waar ik rekening mee heb gehouden. De mogelijkheden zijn: stoppen waarmee alle geld weggegooid is of doorgaan wat kan betekenen dat het kostenplaatje tot bijna 4(!) keer zoveel kan uitpakken als vooraf ingeschat.
Een van de medewerkers gaf mij na sluiting van de periode waarin oppositie kan worden gevoerd aan dat ik met de gevraagde merknaam op mijn water had kunnen aanvoelen dat dat tot veel oppositie zou leiden. Juist om die reden heb ik niet zelf gedaan maar ben ik naar een professionele club gegaan: zij moeten die inschatting maken, mijns inziens.
Mijn vraag aan jullie is: wie kan mij vertellen wat ik kan doen in deze situatie? Het merkenbureau kan niet met 100% zekerheid zeggen hoeveel oppositie er gaat komen maar dit lijkt meer op lekker uurtjes schrijven.
Mijn dagelijkse werk is ook zakelijke dienstverlening maar wanneer iets onverwacht tegenvalt zoals in dit geval denk ik met de klant mee en draag ik een deel van de extra kosten. Voor zover ik het kan zien is het zo dat het merkenbureau een paar brieven de deur uit moet doen, that's it. In hoeverre is het vreemd om van hen te vragen om een aantal opposities voor hun rekening te nemen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met raad.
Bas
3pix.nl: professionele websites, webshops en web applicaties
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag