• 0

faillisement aanvragen ?

Goeie avond,

 

Ik hoopdat iemand mij een goed advies kan geven met de volgende situatie. Ik heb 1 Holding BV en 2 BV's.

Beide BV's boeken momenteel slechte reultaten en het ziet er naar uit dat hier op korte termijn geen verandering in komt.

Ik werk voor 1 principaal gevestigd in het buitenland waarvoor ik de agent ben . Alle activiteiten van deze pricipaal vallen onder BV nr 1 gezien de tegevallende omzetten en vooruitzichten heb ik inmiddels 1 personeelid moeten ontslaan en voor een ander personeelslid onts;agvergunning moeten aanvragen, geizen de economische sitiuatie verwacht ik hiervoor toestemming te krijgen. Ik ben genoodzaakt mijn huidige huurpand op te zeggen en heb deze inmiddels aangeboden via de makelaar aangezien mn huur periode tot eind 2011 loopt. Auto's heb ik te koop aangeboden al met al ik snij de kosten waar mogelijk. Momenteel ontvang ik nog wel commissie maar die gaat helemaal op aan rekeningen, salarissen ed, Momenteel is er nog een behoorlijk aantal rekeningen die nog betaald moeten worden , leningen die nog moeten worden ingelost etc,etc

nog behoorlijk wat af te lossen!!

 

Mijn 2e BV daarin zit een winkel die ik uit oogpunt van commercie heb geopend, franchise, om daarmee klanten te kunnen aantrekken die ook winkels gaan openen dit is deels gelukt maar momenteel zit daar geen beweging meer in. Ook deze BV zit aan zijn top van rekening courant en van mn pricipaal krijg ik geen goederen geleverd aangeziejn ik de lopende factturen niet kan voldoen. Nu overwegn zij mij wel te helpen maar mins inzien wordt de schuld hiermee allen maar grotee. Ikzelf heb geen vertrouwen meer in het label en vraag mij af welek beslissing ik moet nemen. In de lening van de winkel heb ik ook een deel van mijn huis moeten verpanden.

 

De vraag is om advies te krijgen wat kan ik het beste doen failsement aanvragen? ik hoor graag vm

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou Marcel,

 

Dat klinkt als serieuze problemen. Het lijkt me dat je direct stappen moet ondernemen in het vinden van professionele hulp. Hier op het forum is voldoende expertise aanwezig, maar deze zaak vraagt mi direct persoonlijk contact.

 

Dus pak de telefoon en bel iemand waarvan je denkt dat hij je kan helpen.

 

Henk de Greef

Link naar reactie
  • 0

Zelf faillissement aanvragen is natuurlijk het laatste wat je wilt doen, zeker als je ook nog eens je huis dreigt kwijt te raken. Ik begrijp dat je niet te veel details op een forum kwijt wilt, maar ik ben bang dat je toch iets concreter moet zijn in je vraagstelling. Als je daadwerkelijk een faillissement wilt voorkomen, zul je in de eerste plaats zelf er nog in moeten geloven. Uit je post begrijp ik dat je er geen gat mee in ziet, en dat maakt een succesvolle insolventieinterventie er niet makkelijker op.

 

Probeer met behulp van koude, kille cijfers zo veel mogelijk afstand te nemen van je emoties tijdens het maken van je beslissingen. Als je niet meer verder kunt snijden in je kosten, hoe ziet je exploitatienota er dan uit? Kun je op basis van die cijfers je schuldeisers een voorstel doen om per maand een klein stukje te betalen? Het is mijn ervaring dat crediteuren best bereid zijn om een betalingsregeling te treffen. Maar dan moet je ze wel met open vizier tegemoet treden. Als een schuldeiser de indruk krijgt dat 'ie in de maling wordt genomen (en dat hoeft niet eens terecht te zijn) dan is het met de oplossingsbereidheid snel gedaan.

 

Vergeet alle Indianenverhalen over mooie constructies waarmee je in één klap van je zorgen af bent. Het is gewoon niet waar. Er is maar één formule om van schulden af te komen: Hard werken, motivatie, eerlijk ondernemerschap, goede begeleiding en openheid naar de schuldeisers toe. Als je dat kunt opbrengen dan maak je een kans.

 

Succes man!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.