• 0

Nieuwe gadget voor groot internationaal sport merk

Hallo allemaal,

 

Zoals wel meer gemeld hier heb ook ik een idee'tje en heb ik niet echt een topic kunnen vinden op het forum wat antwoord kan geven op mijn specifieke vraag.

 

Voor een van de grootste sport merken ter wereld heb ik een gadget bedacht. Ik ben er haast van overtuigd dat deze gadget het bedrijf voor een groot aantal producten een omzet boost kan geven! Het idee is gebaseerd op bestaande technologieen en het beeldmerk van het bedrijf. Hierdoor lijkt het me onmogelijk om iets van copyrights of iets dergelijks het product te laten beschermen.

 

Ik wil het idee graag "verkopen" aan dit merk. Maar nu zit ik dus met de vraag, als ik dit idee presenteer wie geeft mij dan de garantie dat ze het niet stelen. Beetje het Calimero effect; zij zijn extreem groot en ik heel erg klein. Hoe pak ik dit aan? Is het een kwest van vertrouwen of kan ik mijn idee wel degelijk een vorm van bescherming geven?

 

En stel dat ze enthousiast zijn wat moet ik vragen? Ik denk dat ze hier wereldwijd echt miljoenen mee kunnen verdienen. Dan lijkt me toch een premie van een aantal duizend Euro niet echt genoeg. Ben ik dan in de positie om een X percentage van de omzet te kunnen vragen?

 

Ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen. alvast erg bedankt voor de reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat heb je zelf zoal uitgezocht op dit vlak ?

Heb je al eens gehoord van een NDA ook wel geheimhoudingsverklaring.

Zijn er andere dingen die je al uitgezocht hebt ? Dat allemaal om te voorkomen dat we van alles op gaan lepelen wat jij zelf al uitgezocht hebt.

Link naar reactie
  • 0

Nou ik begin daar eigenlijk net mee. Ik heb dit idee een aantal jaren terug bedacht en vertelde het laatst aan een vriend. Die werd er zo enthousiast over dat we het nu samen willen gaan onderzoeken etc. Ik heb totaal geen ervaring met berscherming etc dus heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

Link naar reactie
  • 0

Beste duuR,

 

heb je al eens contact opgenomen met NOVU? Zij kunnen je vast opweg helpen langs het gangbare pad. Als je jezelf in de picture zou willen zetten met minimale inspanningen, zou ik je aanraden een prototype te maken en dit met een gebruiksfilmpje op Youtube te zetten. Een paar mails richting medewerkers en misschien kun je een interne hype creëren!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In mijn opinie, zeker als het echt maar voor 1 merk geschikt is, zou ik gaan netwerken en genoegen nemen met de referentie. Ik denk dat je meer voor elkaar krijgt als je er met die insteek in gaat dan dat je probeert te cashen.

 

Zelfde verhaal als dat je bij een eerste contact met een klant niet meteen moet gaan voor een krabbel onder een contract waarmee je binnen bent.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

In de forumvoorwaarden staat iets over dat we van deelnemers verwachten dat zij zichzelf inlezen in het onderwerp.

Je kunt beginnen met het doornemen van de FAQ, verder hebben we al vaker dergelijke vragen gehad, wat dacht je ervan om eerst eens het forum eens wat door te schuimen op zoek naar vergelijkbare verhalen.

 

Het grote voordeel van het zelf eerst uit zoeken voor te vragen is dat je dan zelf ook al vanuit meerdere invalshoeken hebt gelezen over dit onderwerp en daardoor beter voor jezelf in staat bent je eigen strategie met betrekking tot intellectueel eigendom te bepalen.

Link naar reactie
  • 0

Als je jezelf in de picture zou willen zetten met minimale inspanningen, zou ik je aanraden een prototype te maken en dit met een gebruiksfilmpje op Youtube te zetten. Een paar mails richting medewerkers en misschien kun je een interne hype creëren!

 

Openbaring op Youtube betekend dat het lastig gaat worden om nog bescherming in de vorm van een patent aan te kunnen vragen, van een onderhandelingspositie kan dan geen sprake meer zijn !!!!!!!!!!!

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies was in twee richtingen:

 

1. NOVU > mogelijkheden voor bescherming van intellectueel eigendom verkennen

2. personal branding met minimale inspanning en 1. laten schieten (zie Djluc)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies is ook tweeledig

[*]lees de faq

[*]lees vergelijkbare discussies op dit forum en het NOVU advies komen ze vanzelf tegen.

[*]en drie, doe onderhand kennis op terwijl je leest, prettig als je de NOVU gaat bellen en je weet al een beetje waar je het over hebt en wat je wilt vragen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga zeker even de faq lezen :-[ haha. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik wel degelijk artikelen op het forum heb gelezen, maar dat ik nergens een bevredigend antwoord kon vinden. Het Youtube idee vind ik persoonlijk niet zo'n goed idee, omdat iedereen er dan mee aan de haal kan gaan. Bewijs dan nog maar eens dat het jouw idee is.

 

Verder is het wel degelijk voor een aantal merken toe te passen. Het oorspronkelijke idee was alleen voor een bepaald merk. Genoegen nemen met een referentie vind ik dus wat magertjes. Zeker als je er rekening mee houdt dat het ze echt miljoenen op kan leveren.

 

Maar goed even genoeg gepraat. Bedankt voor de reacties ik ga aan de slag!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.