• 0

wat is de volgende logische stap

 

 

Wij (collega en ik) hebben sinds kort een import garage.

 

Hoofddoel was auto’s voor de dagelijkse gebruik, goedkoop, zuinig en makkelijk om te repareren. Het gaat opzicht wel goed. Alleen de plek waar we zitten is niet echt fantastisch maar wel goedkoop en heel groot dus goed om hier te beginnen en hopelijk misschien in de toekomst door te kunnen groeien naar een beter locatie.

 

We hebben het internet gebruikt bijvoorbeeld  marktplaats alleen de gebruiken kijken daar de mensen kopen niet echt snel.

 

We zijn bezig met een onderdeel dat we ouwe auto’s kopen die nog te maken zijn zelf opknappen en dan zo door verkopen aangezien veel mensen op hun kosten willen besparen vooral nu.

 

Maar dan krijg je dat die auto’s weining waarde hebben en dus omzet erg laag is. En ook omdat ze oud zijn grote kosten met zich meenemen.

Auto industrie loopt niet echt denderend goed op dit moment

 

Maar welke punten aspecten zou je kunnen verbeteren om in deze tijden toch je hoofd boven water te houden en toch je omzet laten groeien.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Catering is mijn stage dat is wat ik doe voor school

 

Ik haal auto’s in de avond op vanuit Duitsland en naar Nederland ik zoek de auto’s ook zelf die we kopen. Mijn collega is de monteur

 

Omzet is te laag om 100% daar op te vertrouwen en te stoppen met school zit namelijk in me laatste jaar. ben nu 25

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het probleem van oude auto's is dat ze toch sneller stilstaan dan nieuwe. Goede service zou wat kunnen zijn: biedt mensen een ondehoudscontract met gratis vervangende auto.

 

Zeker in deze krappe tijden kan daar zeker een markt voor zijn. Er zijn zat mensen die weinig verstand hebben van onderhoud, goedkoop willen rijden maar geen ellende willen als de auto het niet meer doet. Kijk vooral in je eigen regio; als je 100 km moet rijden om iemand een vervangende auto te geven heb je nog een probleem...

 

Om het makkelijker te maken voor jullie, zorg je dat mensen die een vervangende auto nodig hebben, naar jullie komen en de sleutels van de andere auto achterlaten. Dat is goedkoper voor jullie, en je kunt zelf plannen wanneer je naar die stilstaande auto gaat.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

tja, oude auto's opknappen, auto's importeren en hier verkopen, dat is wat heel veel andere mensen ook doen. En inderdaad, het is een slechte periode voor dit soort business. Maar ik mag toch hopen dat je een ondernemingsplan hebt gemaakt waarin deze vraag aan de orde kwam? En dat je in een nichemarkt bent gedoken?

 

Je vraag is te algemeen. Eigenlijk wil je antwoord op: ik ben ergens aan begonnen, maar nu blijkt er geen vraag te zijn. Misschien toch eens opnieuw je onderneming on der loep nemen. Want ik snap niet zo goed hoe je oude auto's kunt opknappen, je ze verkoopt en pas daarna tot de conclusie komt dat de marge erg laag is.... Dat zoek je toch uit voor je begint, of ben ik nou gek?

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.