Ga naar inhoud
Geplaatst:

Hans S

Het heeft eigenlijk niets met ondernemen ofzo te maken, maar ik vind het toch wel leuk om te plaatsen.

 

Flash mobbing is een nieuw iets uit amerika waar men met een groep mensen op een bepaalde locatie onverwachts iets gaat doen. Wat en waar wordt op internet afgesproken.

 

Zo was er gisteren een mislukte poging in nederland tot flash mobbing.

 

Flash mobbing in Japan:

http://www.kroew.nl/forum/viewtopic.php?t=218

http://www.kroew.nl/forum/viewtopic.php?t=389

 

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Meer journalisten dan daadwerkelijk flash mobbers, wel jammer want het idee is erg leuk vind ik. Om het toch wat in ondernemerssferen te trekken: ik hoorde/las ergens dat T-Mobile ook een flash mob gaat organiseren, een kussengevecht op de Erasmusbrug. Zou een opvallende guerilla-marketingactie kunnen zijn, maar het is jammer dat bedrijven en journalisten het eerder oppakken dan particuliere enthousiastelingen :)

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Ik stel voor dat we allemaal een Web Chemistry-vlaggetje aan onze antenne bevestingen, en maandag op 8.00 op de A2 allen tegelijk de alarmlichten activeren ;)

 

Volgens mij is zon fenomeen niet 'maakbaar', er moet een hype om het idee van flashmobben ontstaan in een land. Het kan ook zijn dat japanners zoiets erg leuk vinden, en hollanders niet.. we zullen zien, lijkt me wel grappig om zoiets een keer te zien voltrekken!

 

 

Geplaatst:

Hans S

  • Auteur

Dat idee voor die flash mob van T-mobile vind ik helemaal niks. Een kussengevecht heeft helemaal niets te maken met de diensten van T-mobile. Commerciëel flashmobben ok, maar dan moeten ze ook iets fatsoenlijks verzinnen. Ik denk eerlijk gezegt ook niet dat het een succes wordt in Nederland.

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Het kussengevecht zit ook in hun tv-reclames, onder het mom van "what will you start?"

Geplaatst:

Hans S

  • Auteur

O, dat wist ik niet. Ik moet toch maar weer eens tv gaan kijken.

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Het kussengevecht zit ook in hun tv-reclames, onder het mom van "what will you start?"

 

Blijkbaar was het niet echt als flash mob opgezet, maar als recordpoging, zie Nu.nl.

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Bijna hetzelfde maar dan anders .... ik heb op Lowlands (3 jaar geleden) een mega sinaasappel gevecht meegemaakt. Duizenden mensen. Dit gebeurde spontaan en was niet als guerilla-marketingactie opgezet.

En guess what ... niemand had meer trek in jus d'orange ;D

 

Geen idee dus of t-mobile (naast het behalen van een record) hier verder iets mee bereikt heeft?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Exposure? Denk dat men hier aardig wat aandacht mee krijgt.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.