• 0

Bedrijf stoppen

Goedeavond allemaal,

 

Ik hoop dat ik het in de goede rubriek plaast, ben nieuw hier.

 

Ik heb op dit moment 2 'bedrijven'. Een eenmanszaak en een VOF. Aangezien de werkzaamheden elkaar overlappen heeft de accountant/boekhouder me aangeraden om de eenmanszaak te stoppen en alle werkzaamheden onder de VOF voort te zetten. We hebben de inventaris ingebracht in de VOF en ik ga nu mijn eenmanszaak opzeggen bij de kvk en belastingdienst. De eenmanszaak is dus op papier vrijwel leeg.

 

ZIjn er nog punten waarop ik moet letten bij het opzeggen van de eenmanszaak bij de belastingdienst? En hoe kan ik dit het beste aanpakken (formulieren?).

 

Grt. Maarten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is nou de bedoeling?

 

Misschien begrijp ik je vraag verkeerd maar het komt op mij over alsof je andere mensen uit wil laten zoeken hoe je een eenmanszaak opheft bij de belastingdienst? Indien dat je vraag is kan je 0800-0543 bellen of www.belastingdienst.nl doorzoeken.

 

Mag ik ook vragen waarom de accountant dit niet voor je heeft afgehandeld? Gezien het feit dat hij alles heeft overgeheveld op papier zou hij dit ook voor je kunnen doen?

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het inderdaad kunnen vragen aan de accountant, maar ik doe graag dingen zelf, zo leer ik nog eens wat.

 

Het is niet mijn bedoeling jullie iets uit te gaan laten zoeken, maar kan me voorstellen dat veel meer mensen ooit in mijn situatie hebben gezeten en dat deze hier wellicht te vinden waren.

 

Uiteraard heb ik de website van de belastingdienst al bekijken, maar hier staan vooral woorden als "zou kunnen" en "wellicht". Niet echt overtuigend dus. Zal dinsdag is even gaan bellen. Tips zijn nog steeds welkom ;)

Link naar reactie
  • 0

Het beste kun je de Belastingdienst een kort briefje schrijven waarin je verzoekt om uitschrijving als ondernemer voor de omzetbelasting. De staking van de onderneming moet volgend jaar in de aangifte inkomstenbelasting 2009 aangegeven worden.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Denk er wel aan dat als je vanuit de eenmanszaak ene onderneming inbrengt in de VOF er een vrijstelling voor de omzetbelasting van toepassing is. Als je enkel en alleen inventaris overhevelt moet je (uitgaande van het gegeven dat je belaste prestaties verricht) omzetbelasting vanuit de eenmanszaak aan de VOF in rekening brengen.

 

Groet,

 

René

 

www.ficalis.nl voor belastingadvies, jaarrekening en administratie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.