• 0

Algemene voorwaarden nieuwsbrief actie

Om mijn nieuwsbrief te promoten wil ik gratis producten weggeven aan mensen die lid zijn van mijn nieuwsbrief.

De bedoeling is om de zoveel tijd bijvoorbeeld een camera weg te geven of een dvd-speler o.i.d.

 

Nu ben ik met de algemene voorwaarden bezig en heb hier en daar al gekeken wat er in moet staan.

Ik heb al het volgende:

 

Algemene voorwaarden actie producten nieuwsbrief.

- Deze actie is opgezet ter promotie van de Batterijenhuis.nl nieuwsbrief.

- Iedereen is vrij om lid te worden van de nieuwsbrief.

- Er zijn geen kosten of verplichtingen verbonden aan het lidmaatschap van de nieuwsbrief.

- Een lid is vrij om op elk moment het lidmaatschap op te zeggen, hierbij vervalt de kans op het winnen van prijzen.

- Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden.

- Prijzen zijn niet in te ruilen voor geld of andere producten.

- Wanneer een lid een prijs heeft gewonnen wordt deze via e-mail geïnformeerd, indien hier binnen 20 werkdagen niet op gereageerd wordt zal er een andere winnaar uitgekozen worden.

- Alle verzamelde gegevens worden enkel gebruikt ter promotie van de website Batterijenhuis.nl en zal niet aan derden verkocht worden of ter promotie van derden.

 

Ben ik nog iets vergeten?

 

Verder zou ik ook willen weten hoe ik die producten die ik gratis ga weggeven moet afschrijven.

Moet ik dan een factuur van € 0,- uitschrijven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even een paar ideetjes wat zo in me opkomt..

 

Is deze actie alleen voor Nederlandse klanten of mogen de winnaars ook uit Belgie, Frankrijk of.. komen?

Kies jij zelf de winnaar of zit er een systeem achter?

 

Ik heb zelf onlangs een actie gehad waarbij ik ook dingen gratis heb weggegeven, die boek ik inderdaad in als verkocht voor 0,- Zo kan je de kosten die je hiervoor maakt ook gewoon boeken (kostprijs) en is het helder waar die producten heen zijn gegaan.

 

Misschien zijn er wel betere manieren hoor, maar zo doe ik het.

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Er zijn niet direct regeltjes verbonden aan dit soort actie. Je moet er alleen om denken dat je jezelf indekt en bijv. niet nog eens onvoorziene kosten moet maken. In dat kader is de opmerking van Karen terecht om na denken over een rayon. Wellicht ook goed om iets op te nemen over het verkrijgen van de prijs. Moeten mensen deze komen halen of verstuur je per post, en zo ja op welke wijze. Succes.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor de eerste reacties.

 

De website is Nederlandstalige, dus in eerste instantie is het gericht op Nederland en Vlaanderen.

Ik ben ook niet van plan met een bepaald systeem te werken, dus niet bijvoorbeeld de 100e of 500e aanmelder wint de prijs. Ik ga deze zelf uitkiezen.

 

Het is ook de bedoeling om elke x aantal weken een bepaalde prijs uitreiken aan een van de leden van de nieuwsbrief. Dit ook om de mensen lid te houden.

 

Het versturen gaat gewoon met de post. Ik heb naast de batterijen site ook een website waar o.a. camera's verkocht worden en dit gaat altijd prima met de post.

 

Verder wil ik ook de prijswinnaars vermelden op de website. Mag ik de naam en woonplaats van deze winnaars noemen of is dat alleen na toestemming van deze mensen?

Link naar reactie
  • 1

Beste Ricardo,

 

Je slaat iets over: kijk naar http://www.justitie.nl/images/Gedragscode%20kansspelen_tcm74-99686_tcm34-16383.pdf. Ga na of jouw actie niet valt onder de gedragscode promotionele kansspelen.

 

En ook belangrijk: indien een natuurlijk persoon (consument) zich inschrijft op jouw nieuwsbrief, dan moet je er wel rekening mee houden dat de wet bescherming persoonsgegevens van toepassing kan zijn. www.cbpweb.nl Voor de verwerking van de persoonsgegevens dient de consument o.a. ondubbelzinnig zijn toestemming hebben verleend. Bij een geheel of gedeeltelijk geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens dient tevens melding worden gemaakt bij het College Bescherming Persoonsgegevens.

 

Met betrekking tot het vermelden van de prijswinnaars op de website het volgende: dit mag enkel wanneer de betrokken personen hier ondubbelzinnig hun toestemming voor hebben verleend.

 

Mr. Beerens

DE CLERCQ Advocaten • Notarissen

http://www.declercq.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.