• 0

Verkoopbrief

Beste mensen,

Voor een nieuwe website, ben ik bezig een verkoopbrief op te zetten die ik naar mijn (hopelijk) toekomstige klanten ga sturen.

Nu is het probleem, wat is een goede verkoopbrief?

Ik heb er veel op internet over opgezocht en kom tot de conclussie dat het een AIDA vorm moet hebben.

Maar toch blijft het moeilijk om een goede brief te maken. Doen jullie dit soort brieven zelf maken, of hebben jullie ervaring met bedrijven die dit soort brieven maken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Passie,

 

Wat ik meestal doe is d.m.v. de vele tips op internet (en ik heb wat handzame boekjes erover) een brief maken, vervolgens laat ik hem nakijken door een prof. Meestal heeft die er weer een iets andere kijk op, maar je beperkt de kosten door dat je er zelf al over nagedacht hebt!

 

Succes met schrijven, en stuur me een kopietje als je de brief klaar hebt!

 

Groeten,

 

Paul

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Ik schrijf altijd zelf mijn verkoopbrieven. Denk goed na wat je wilt communiceren en zet dit op papier. Laat het een dag rusten en kijk er dan nog eens naar. Wees niet bang om je eerdere bedenksel weg te gooien en opnieuw te beginnen. Ben je uiteindelijk zelf tevreden over wat je op papier hebt gezet, laat het dan door derden lezen. Let goed op spelling en grammatica, niets zo ergerlijk als een brief vol met fouten.

 

Maar ik kan me goed voorstellen dat je kwaliteiten ergens anders liggen. Overweeg dan om een tekstschrijver in te huren. Geef in een briefing aan wat je wilt communiceren en laat de tekstschrijver zijn werk doen. Het kost een paar centen maar als het goed is haal je de investering er ook weer uit.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet precies wat voor een verkoopbrief het moet gaan worden, maar ik kijk er nu als klant / prospect in de praktijk als ik een verkoopbrief ontvang:

 

- Je moet in een oogopslag zien waar het over gaat, als ik teveel moet lezen gaat hij gelijk weg;

- Korte reactie mogelijkheid --> ik wil zo weinig mogelijk doen om het gewenste resultaat te bereiken. (dus niet eerst knippen, plakken, invullen of naar een internetsite gaan of zoiets dergelijks)

- Reactie naar antwoordnummer --> hij wil iets verkopen, daar ga ik geen geld (postzegel) aan uitgeven. Dat kost trouwens ook nog eens moeite om te doen en is mijn interesse al voorbij;

- Geen schreeuwerige teksten op de envelop van Laatste kans, Profiteer nu!. Dan gaat de brief niet eens open;

- Ik ben pas echt geinteresseerd als hij direct aan mij geadresseerd is (aan de bewoners van dit huis, gelijk weg);

- Voor de rest duidelijk en in een juiste vorm geschreven, hiermee bedoel ik niet te populair, maar dat is natuurlijk afhankelijk van je doelgroep.

- Jouw verhaal moet voor mij een oplossing betekenen. Ik moet het gevoel hebben om belangrijk te zijn en niet het idee hebben dat jij er op een makkelijke manier alleen rijk van wilt worden.

- Kom eventuele afspraken ook na! Anders is het zowieso dodelijk...

 

Misschien dat je er iets mee kunt.

 

Groeten,

 

Ronnie

 

 

 

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

Voor een nieuwe website, ben ik bezig een verkoopbrief op te zetten die ik naar mijn (hopelijk) toekomstige klanten ga sturen.

Nu is het probleem, wat is een goede verkoopbrief?

Ik heb er veel op internet over opgezocht en kom tot de conclussie dat het een AIDA vorm moet hebben.

Maar toch blijft het moeilijk om een goede brief te maken. Doen jullie dit soort brieven zelf maken, of hebben jullie ervaring met bedrijven die dit soort brieven maken?

Ik schrijf al mijn verkoopteksten zelf, omdat ik het gewoon vanzelfsprekend vind. Een ander kan daar niet hetzelfde gevoel in leggen, omdat ik alleen mijn product zo goed ken.

 

Ik zou mij eens in de schoenen van mijn potentiële klanten plaatsen en dan kijken welk voordeel zij gaan hebben door mijn klant te worden. Als je er 100% in gelooft (anders steek je er ook niet zoveel tijd in, natuurlijk) komen de teksten vanzelf. Ik gebruik programma's als Winorganizer en Keynote om stukken eigen tekst bij te houden. Achteraf kan je er een mooi geheel van maken, bv in de AIDA vorm.

Als je een lange tekst gaat gebruiken, zorg er dan zeker voor dat het belangrijkste (wat je bv onderscheidt van concurrentie, zonder een vergelijking te maken) als eerste in beeld komt. Zo vermijd je dat men geen interesse gaat tonen in de rest.

 

En vergeet niet dat je alles achteraf waar moet maken, dus blijf bij de waarheid. Voor het ontdekken van eventuele fouten kan je eender welk bedrijf aanspreken. Men start geen bedrijf rondom een onderwerp waarvan men geen weet heeft, dus de goedkoopste zal wel volstaan.

 

Extra tips: http://www.salesquest.nl/21_tips_voor_goede_verkoopbrieven.htm

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.