Jump to content

Ronnie

Senior
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Address
    Van den Houtstraat 19, Made, 4921EW, Netherlands
  • Country
    Nederland
  • First name
    Ronnie
  • Company or organization name
    Bogaers Makelaardij
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.kvk.nl
    www.ing.

Company info

  1. De Rabobank is ook al raar bezig in hypothekenland want het leuke is namelijk dat als je bij de Rabobank Amerstreek een hypotheekgesprek aan gaat en vervolgens naar de Rabobank Langstraat dat je een lagere hypotheek rente krijgt! En het is nog geen kwartier rijden vanaf elkaar? Is dat dan wel klantvriendelijk?
  2. Dag Manon, Ik vind het echt een geweldige site! Ik heb de link gelijk doorgestuurd naar verschillende (aankomende) ouders die bij ons in de vriendengroep zitten. Wellicht dat ik later nog wat kritische puntjes kan vinden, maar ik vind het een supersite! Echt toppie! Groeten en veel ondernemingsplezier met deze site! Ronnie
  3. De gehele wet op de ruimtelijke ordening is op de schop gegaan. Er is dus veel gewijzigd. En daar is inderdaad artikel 19 komen te vervallen. Het moet nu allemaal makkelijker zijn geworden. Maar niet goedkoper dus. Succes ermee!
  4. In ieder geval weet ik nu waar ik aan toe ben als ik volgende maand voor mezelf ga beginnen... Ik zal dit verhaal even kopieren en plakken en bij mijn belangrijke stukken van mijn eigen onderneming stoppen... Helder en duidelijk. Prima dus! Bedankt Joost!
  5. Het is natuurlijk ook een moeilijke materie. Want de grenzen tussen een merk, of juist alleen een bedrijfsnaam liggen zeer dicht bij elkaar. Ik denk namelijk dat als ik een "parfum lijn" op de markt breng met mijn eigen naam Ron Beerens, dat het geen succes gaat worden. Mensen zullen denken dat is een onbekende ik pak liever mijn Frans Bauer - lijn. (of mochten er mensen anders over denken dan hoor ik het graag ;) ) Is het dan eigenlijk niet zo, dat een merk moet groeien? Je begint met een bedrijfsnaam waarin je eigen naam is verwerkt. En later als je succesvol bent dat het pas echt een merk gaat worden? Maar dat betekent ook dat je iets unieks moet hebben als je wilt opvallen in de grote massa. Dat betekent dus ook voor apparaten zoals het Senseo apparaat. Als Philips dat als Henk Jansen in de markt had gezet, dan was het geen succes geweest. Want de vraag: Lust jij een Senseo'tje klinkt lekkerder dan: Lust jij een HenkJansentje? Hier is dus bewust een marketing sterke naam aan verbonden, wat natuurlijk ook super logisch is. Er is dan ook een duidelijke link met dit onderwerp op HigherLevel: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=55;action=display;threadid=25381;start=15#msg226746 Hier werd aangegeven dat ze haar bedrijfsnaam (Brouwer Strijkinstrumenten) moest veranderen in Zlata Strijkinstrumenten. De belangrijkste reden zou zijn dat dit een sterkere naam zou zijn. Maar weer is er dus een vervaging tussen Merknaam en bedrijfsnaam. Wat voor haar dan wel weer geld, zij zou "naamloze" violen haar eigen naam mee kunnen geven --> de Zlataviool. Dan is het opeens weer een merk. Maar dit kun je volgens mij alleen bij producten toepassen of gaat dit ook bij diensten?
  6. Dag, Vraag het eens aan je boekhouder of accountant? Wellicht kan hij of zij je beter helpen. Die zijn gespecialiseerd in deze materie en zij kunnen direct naar jou persoonlijke omstandigheden kijken om te zien of er een slaatje uit te halen valt. In ieder geval veel succes met het vinden van je antwoord want je hebt ook al een aantal goed reacties van de medehigherleverers mogen ontvangen.... Groeten, (PS: gezien het aantal negatieve reacties, had ik gisteren de inhoud van deze vraag een beetje onderschat... Kwam wellicht door de slechte nacht slapen vanwege het onweer... ;) Een wijze les, volgende keer zal ik de vragen weer eens goed doorlezen ;D )
  7. Dag Nico, Een tweede poging ga ik wagen. Het zal waarschijnlijk wel sneller gaan als de eerste keer... Ik heb expres de andere berichten niet gelezen zodat ik mijn eigen visie kan geven zoals ik dat gisteren heb gedaan. Wellicht dat er misschien dingen in staan die in de ander posts al staan, vergeef me daarvoor... De eerste vraag was, wat betekend bqriuz? Ik kan het nergens terug vinden. Ik vindt het een te moeilijke adresnaam... Het onthoudt niet makkelijk. Ad 1. Een allereerste globale indruk is dat de sit in ieder geval lekker overzichtelijk oogt. Het zou voor mij in ieder geval al reden zijn om verder te lezen. (ik heb het dus ook niet over zoekmachine optimalisatie en dergelijke... Ik beoordeel de site alleen inhoudelijk en wat ik zie...) Ad 2. De opening is in ieder geval overzichtelijk. Je kunt twee kanten op. Of het werkelijk een toegevoegde waarde heeft , voor mij persoonlijk niet. Ik zie liever een openingspagina waarin kort staat wie je bent en wat je doet. Het plaatje mag kleiner, het past niet in mijn scherm. (kan natuurlijk ook door mijn laptop komen) Ad 3. De layout is in ieder geval goed, het navigeert lekker. De inhoud vind ik over ondernemers iets minder. Personeel vind ik namelijk "gewoon" personeel. Dat is dus in mijn ogen zweverig geleuter. Personeel heeft toch geen zeggenschap om jou in te schakelen. Dit is absoluut niet denigrerend bedoelt ten opzichte van deze mensen, maar de "echte" ondernemers zien daar niet de meerwaarde van in denk ik. Het kopje is mijn inziens ECHT bedoelt voor de ondernemer. Het zelfde geld bij ondernemersvragen van werknemers. Weg laten of juist iets wegzetten, wat de ondernemer kan doen om het personeel te motiveren. De twee vragen kunnen wellicht verhuist worden naar particulier. Bij alle subkopjes staan de plaatjes onder het menu, maar bij wie zijn ondernemers niet. Zou ik 1 lijn van maken. Ad 4. Eigenlijk niets op aan te merken. Er gaat wel een vraag rijzen wat zijn de kosten indicaties? ad 5. Voor mij is dit overbodige informatie. Zeker wat de visie betreft. De informatie achter de ondernemer is wel interessant. Aangezien het zeer persoonlijk werk is, is het misschien wel leuk om een eigen foto erop te zetten? Dan zien de mensen gelijk met wie ze te maken krijgen. Het kopje zelf doen vind ik daar niet op zijn plaats. Misschien kan dit bij particulier staan? En anders gewoon weglaten... Ad 6. Niet druk om maken. Het zou wel goed zijn als er een lijn in zit. Algemeen: - In het blauwe balkje staat home. Dan kom je uit op de keuze pagina, terwijl je in het blauwe vakje ook al tussen deze twee kan kiezen. - Het is wellicht een optie om je verhaal door te linken. Dus onderaan van hoe gaat het? een linkje naar levensvragen en verder. Dan is het verhaal 1 lijn. - Waarom wordt er bij particulier leuke grafiekjes weggezet en bij ondernemers niet? Deze hebben mijn idee een toegevoegde waarde en maakt jouw verhaal inzichtelijker. Ondernemers lijken wat dat betreft ook gewone mensen. - De nieuwsbrief staat alleen op de "hoofdpagina" van de categorie. Misschien een idee om dit op iedere pagina te zetten? En als je het kopje bqriuz behoud om daar een nieuwsbrief archief maken zodat mensen kunnen zien wat kunnen verwachten. - De contact gegevens zoals telefoonnummer staat maar op 1 plaats. Zou ik bij alle contactformulieren wegzetten. Het is toch een zeer persoonlijke aangelegenheid Dit waren zo even kort mijn opmerkingen, niet zo goed geschreven als de eerste echte keer, maar ik hoop dat je er iets mee kunt. Nu ik zo jouw naam probeer uit te spreken betekent het iets van Be Curious ofzo? In ieder geval veel succes ermee! Groeten, Ronnie
  8. Heb ik net meer dan uur door je site zitten bladeren en een bericht zitten typen voor een reactie voor je site, heb ik een TIME OUT bij het plaatsen!!!! Sorry, maar nu ga ik naar bed... Ik kom er op terug! Welterusten allemaal! Shit, wat baal ik hiervan...
  9. Dag Tammie, In principe is het zo dat als een makelaar met jou in onderhandeling er geen andere partijen tussendoor mogen komen. Een onderhandeling is jij doet een bod, en zij doen een bod terug. Dan is de onderhandeling "geopend". Zij kunnen pas van jou af als jij nee tegen een bod hebt of geen tegenbieding hebt gedaan. Ik zag er wel een voorwaarde in staan die de verhuurder sterker maakt. Het is natuurlijk wel zo dat zij dat aan jou moeten melden. Pas dan kunnen ze eigenlijk van jou af. (het bovenstaande heb ik in de praktijk wel eens meegemaakt en dat was niet grappig, maar uiteindelijk wel goed gekomen...) Als jij alles netjes op email hebt staan, maak je een kans bij de rechter. Hij kan jou een schade vergoeding toewijzen of huur van het pand. Mocht je een procedure willen starten, kun je ook kijken wat een tuchtraad van de organisatie waar de makelaar bij is aangesloten voor jou kan betekenen. De kans is wel zeer groot dat het een lange procedure gaat worden en de vraag is of je dit allemaal wilt... Er gaat ongelooflijk veel negatieve energie in zitten, en je moet bijna 100% zeker weten dat je een kans van slagen hebt. Dit kunnen wij zo niet beoordelen daarvoor zou je een advocaat in moeten schakelen. Hij weet het allerbeste wat jouw rechten zijn. Bedenk wel dat een advocaat erg duur is! Ik zou zeggen ga lekker op zoek naar een nieuwe locatie waar je wel kan komen te zitten. Zoals Frans hierboven al zei, steek positieve energie in je zaak en kijk lekker vooruit! Succes ermee!
  10. Dag G. Ja dat kan. De tips staan hier eigenlijk allemaal al boven. Het belangrijkste: ga eens praten met je boekhouder, en hypotheekadviseur. Zij kunnen jouw persoonlijke omstandigheden het beste in te schatten en jou het beste adviseren voor jouw situatie. Wat bedoelde je met ons huis staat hoger ingeschreven bij de bank? Dat je meer hypotheek kunt krijgen? Ik denk dat je bedoelt dat dit bij de notaris is gebeurt. Die heeft een hogere inschrijving gedaan. Dit betekent dus dat je niet meer naar de notaris hoeft bij een hypotheekverhoging. Je hebt dus hoogstwaarschijnlijk wel een nieuw taxatierapport nodig e.d. Hou er wel rekening dat de executie waardes wel zijn gedaald! Taxateurs schrijven niet zomaar 90 % meer. Je moet rekening houden met 80 / 82,5 %. Verder zou ik zeggen veel succes ermee!
  11. Dag, Het enige wat ik weet is http://www.brievenwinkel.nl/. Misschien dat je er iets aan hebt, en anders zelf aan de slag? Als je weet waartegen je bezwaar maakt, lijkt mij het niet moeilijk. In ieder geval succes ermee!
  12. Wees in ieder geval op je hoede m.b.t. de regelgeving. Een gewaarschuwd mens telt immers voor twee ;--)) In ieder geval succes met je bruidsmode winkel! Wat is het web adres? Dan kunnen wij even kijken hoe het eruit ziet. Groeten,
  13. Dag, Als eerste de vraag waarom vestig je je winkel op een andere plaats? In principe maakt het voor het bedrijf maakt dit natuurlijk niet uit. Je moet toestemming vragen aan de gemeente waar je jezelf gaat vestigen. Gewoon melden dat je webwinkel gaat beginnen. Het is namelijk vaak zo dat een eigen bedrijf aan huis geen probleem is, maar dat je moet voldoen aan een aantal voorwaarden. Een belangrijke reden is dat je thuis "geen" klanten ontvangt. Dit is namelijk met de reden dat klanten parkeeroverlast kunnen veroorzaken. En in de regel vinden de buren dat niet fijn... Zo zijn er meerdere regeltjes. Ik kan je eigenlijk maar een echt advies meegeven: ga naar de gemeente waar je de zaak wilt beginnen. Zij kunnen jou verder helpen. Ga gewoon naar de balie of bel even en leg je verhaal uit. Het is natuurlijk dat elke gemeente zijn eigen regels hanteert! Vandaar dat je daar je verhaal moet doen, en dan krijg je snel het juiste advies. En ten slotte, wees gewoon eerlijk en open want al het andere riekt naar fraude en dat is natuurlijk niet de bedoeling van goed ondernemerschap. In ieder geval succes!
  14. Dag Rick, Het is een heel goed plan om iets voor jezelf te beginnen. Echt een mooie uitdaging! Let er inderdaad wel op dat er goede afspraken gemaakt worden met je winkelbaas. Ook over bijvoorbeeld als er klanten komen die "klachten" over jouw producten zouden hebben. Het is niet handig voor niet opgeleid personeel hier actie in te ondernemen. Het moet ook gewoon duidelijk zijn hoe en wanneer mensen jou kunnen bereiken. Let ook op eventuele verzekeringen. Bijvoorbeeld productaansprakelijkheid en een "inboedel"verzekering. Je hebt toch spullen staan in die winkel, en wat als daar iets mee gebeurd!? Als laatste valkuiltje wil ik je meegeven ga niet met teveel producten beginnen. Je kan jezelf alleen maar in je vingers snijden. Laat het zo snel mogelijk, langzaamaan uitgroeien. Want meer producten betekent ook meer kennis, meer kennis betekent meer scholing, meer scholing betekent meer kosten... Als ondernemer zijnde moet je natuurlijk ook risico's nemen en als er een mooi handeltje voorbij komt, dan moet je die natuurlijk niet laten schieten... ;--)) (pas ook op het imago van sjaggeraar...) Verder zou ik zeggen, ga ervoor! Maak er een mooie leerschool van zodat je "later" je echte eigen winkel kan beginnen. En wellicht wordt die nog veel beter dan de Media Markt? Ik zie het helemaal zitten! Succes ermee!
  15. Een offerte moet inderdaad vermelden: - Wat je doet; - Welke kosten je daarvoor berekend (kortingen kun je hier in meenemen; - Eventueel extra afspraken over betaalwijze, levering e.d.; - Hoe moet ik reageren? De offerte terug sturen? Of is een belletje genoeg? Geldigheid van offertes scheelt per product. Normaal gesproken ongeveer een weekje of vier tot zes of bijvoorbeeld 60 dagen. Wat ook zeer belangrijk is om je offertes na te bellen! Zeker als je weinig respons krijgt. Gewoon even een telefoontje aan wagen. En natuurlijk gemaakte afspraken nakomen. Maar dat lijkt me logisch. In ieder geval succes ermee!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept