• 0

Website bqriuz

Hoewel ik huiverig ben voor jullie reacties... spaar me niet.

 

Enige maanden geleden ben ik gestart met de voorbereidingen van mijn eigen bureau voor persoonlijke ontwikkeling. Ik wil graag mensen begeleiden middels counselen, coachen, adviseren en trainen. Daarbij onderken ik twee doelgroepen, namelijk bedrijven en particulieren. Dit is erg breed ingestoken, maar het is ook gericht op lange termijn. Op korte termijn wil ik me richten op een smaller terrein, een niche. Ik weet nog niet precies welke, was eigenlijk van plan me te laten leiden door de eerste klanten. Ik ben een paar weken serieus begonnen met klantwerving, maar omdat ik voor dit werkveld van scratch af aan moet beginnen (ik heb een managementachtergrond), verwacht ik dat dit wat langzaam op gang komt (mede door de huidige tijd waar de hand op de knip zit).

 

Nu heb ik ook een website laten bouwen en daar wil ik jullie mening over vragen: http://www.bqriuz.nl

 

Toen de website net af was, was ik helemaal tevreden. Nu een maand later heb ik veel meer gekeken naar hoe andere sites marketing bedrijven en gericht zijn op sales, ik twijfel nu eigenlijk zeer sterk of mijn site nu eigenlijk wel 'verkoopt'. De site is al wel meer gericht op de klant ipv wat coaching is (hoe veel concullega's hun site hebben vormgegeven), maar wellicht toch nog te beschrijvend. Als ik de site zie van Annedien, dan denk ik 'gaaf, alles op één pagina, herkenbare zaken voor de klant, testimonials die aanspreken en onderaan veel meer de vraag naar actie om te kopen. Ik baal nu ontzettend, want ik heb best veel geïnvesteerd in de site en ik heb nog geen euro aan een klant verdiend.

 

Specifieke vragen:

1- Wat vinden jullie van de homepage? De gedachte was dat er twee doelgroepen zijn, dus een verwijzing naar twee pagina's. Nadeel weet ik al wel, is dat er geen tekst staat wat nodig is voor google ranking en dat de klant niet direct wordt aangesproken.

2- Wat vinden jullie van de 'openingspagina's' bij Ondernemer en Particulier? De pagina's waar in het kort staat wat je kunt verwachten op de vervolgpagina's. Mijn websitebouwer gaf aan dat handig is voor navigatie door bezoekers, maar zelf twijfel ik wel of het niet teveel bla bla gevoel geeft. (NB. Ik ben wel tevreden over de websitebouwer en geef alleen mezelf de schuld wanneer ik geen juiste keuzes heb gemaakt.)

3- Wat vinden jullie van de pagina's bij Ondernemer (Bedrijven)? Mijn visie op ondernemen. Ondernemersvragen cq problemen. Oplossingen cq soorten coaching. Aanpak dmv intakegesprek en PvA.

4- Wat vinden jullie van de pagina's bij Particulier? Daar particulieren vaak niet weten wat coaching is, heb ik ervoor gekozen hier meer te beschrijven opdat een potentiële klant weet waar 'ie aan begint.

5- Wat vniden jullie van de pagina's bij bqriuz? Is een visie handig om te vermelden of zit niemand daar op te wachten, zelfs aanleiding voor discussie of afzien van deze leverancier? Moet ik meer over mijzelf schrijven; testimonials?

6- Is mijn 'we'-insteek handig of is het toch beter om de hele site vanuit 'ik' te schrijven? Ik ben nu een eenmanszaak, heb wel ambities voor een groter bureau, maar voorlopig is het niet zover. Is dit een belangrijk punt of is dit iets waar ik me het minst druk om moet maken?

 

Nou, ik vrees het ergste. Maar nogmaals, alleen met directe en eerlijk feedback kom ik snel dichterbij mijn doel: klanten.

 

Alvast dank voor de reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

1) Ik ben allergisch voor dit soort stockphoto's. Voor authentieke mensen en referenties ben ik heel gevoelig. Dit vind ik nogal nietszeggend. Ik zou gaan voor authentieke referenties of voor iconen.

2) Zelfde als hierboven. Ik hou van websites waar in het kort (1 alinea of een paar losse pakkende zinnen) duidelijk gemaakt wordt wat men kan verwachten wel wat krachtiger. Ik vind het zelf nogal snel bla bla (kan iets persoonlijks zijn). Ik scan een website heel snel en bepaal dan of ik doorklik naar specifieke informatie.

3) Ik heb moeite met het eerste stuk ' wie zijn ondernemers?'. Meerdere kapiteins op 1 schip werkt niet. De alinea eronder vind ik veel beter (leiding in organisatie), ik zou deze meer naar boven plaatsen wnat na de eerste zin heb ik een vieze smaak in mijn mond.

4) -

5) Testimonials vind ik altijd goed. Als ze maar authentiek en realistisch zijn, niet te tell-sell.

6) Ik hou van eerlijkheid, het is niet onlogisch dat een coach een eenpitter is. Ik zou het wel vervelend vinden als ik verwacht dat mijn (fictieve) grote organisatie een coachingstraject moet doorlopen jij dit onmogelijk in je eentje kan belopen, terwijl er toch echt overal 'we' zou staan.

Link naar reactie
  • 1

Heb ik net meer dan uur door je site zitten bladeren en een bericht zitten typen voor een reactie voor je site, heb ik een TIME OUT bij het plaatsen!!!!

 

Sorry, maar nu ga ik naar bed... Ik kom er op terug!

 

Welterusten allemaal!

 

Shit, wat baal ik hiervan...

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Hoewel de vormgeving best mooi is heb ik de afgelopen jaren een allergie opgebouwd voor sites die dit soort stockphoto's gebruiken. Het komt zo waanzinnig onecht over, mede door het Amerikaans aandoende uiterlijk van de afgebeelde personen. Daarnaast kom je deze foto's misschien wel op tientallen zo niet honderden verschillende sites tegen. Voor iemand die zich erg authentiek opstelt is dat echt een gemiste kans en zelfs zonde van het geld (aangezien er voor deze foto's soms echt grof betaald wordt). De kleurstelling is leuk maar ik zou persoonlijk bruin vervangen door oranje (wat een goede kleur is voor doe-knoppen omdat oranje oproept tot het ondernemen van actie)

 

Ik ben geen fan van een openingspagina waar je vervolgens gelijk moet door klikken naar een ander onderdeel, ik zie liever in een oogopslag wat er op een site te ontwikkelen en te doen is. Wil je dit persé gescheiden houden overweeg dan de site te dupliceren op een andere domeinnaam en af te stemmen op je beoogde doelgroep.

 

Een visie is altijd goed, net zoals een motto. als het maar integer is. Wil je informatie kwijt over jezelf? graag! dat wekt vertrouwen, iets wat belangrijk is voor coaching maar probeer niet te veel informatie prijs te geven, het kan ook onbedoeld een negatieve reactie oproepen omdat iemand niet houdt van mannen in vrouwenkleren (zomaar een voorbeeldje) houdt je informatie dus wel relevant tot het verhaal dat je wilt vertellen.

 

testimonials zijn goed, zolang ze maar integer zijn. probeer het liefst de volledige naam van de referent te laten zien. meneer J. zegt niet zoveel.

 

Ik zou proberen het bij ik te houden, later kan je altijd nog naar wij. er zijn veel solo opererende coaches en ik denk dat dit juist voor je kan spreken. Het is jij en je klant en niemand anders, goed voor het opbouwen van een band...

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nico

 

Ik mis juist datgene dat coaching zo leuk maakt: een personal touch. Wie is Nico, waarom doet Nico dit, Nico's uitstraling mis ik. Tja, hoe zeg je het: ik mis warmte en juist dat maakt een coach geloofwaardig.

 

De site is gewoon te gladjes en clinisch, niet in de laatste plaats door die verschrikkelijk blij kijkende mensen op de foto's. Het doet me meteen denken aan die ellendige infomercials op tv overdag, waarin constant lachende Amerikanen rotzooi aanprijzen.... Echt te Amerikaans en gewoon niet erg geloofwaardig in NL.

 

ciao

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

De site doet even niets meer.

 

Vraagje: waarom zo'n moeilijke, zowel te schrijven als te onthouden, naam?

 

 

Edit: nog geen minuut later doet de site het weer.

Een hoop leesvoer dus dat wordt later maar eens rustig kijken en morgen misschien afkraken of ophemelen ;D

Link naar reactie
  • 0

Om te beginnen sluit ik me bij René aan; waarom in hemelsnaam zo'n onmogelijke naam? Die onthoudt toch niemand?

 

Verder is jouw site inderdaad niet optimaal voor conversies, het oogt nu als een puur informatieve site. Heb je Google Analytics (of wellicht een andere tool) geinstalleerd en hou je een beetje zicht op hoe je bezoekers met jouw site omgaan?

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties so far. Ik wacht met inhoudelijk reageren en samenvatten totdat de meeste reacties gepost zijn.

 

Wat betreft de naam bqriuz heb ik ook wel bedenkingen, juist omdat die moeilijk te onthouden is en ik ook altijd moet uitleggen wat het betekent. Frans heeft 'm goed; be curious, wees nieuwsgierig. Redenen dat ik deze naam heb gekozen zijn: ik wilde een korte naam, een naam die mijn werk/visie/boodschap weergaf, naam die nog vrij was voor .nl en .com,, niet mijn eigen naam gebruiken. Dit is wel een aparte naam en als je 'm ziet ben je ook wel nieuwsgierig (dat geldt natuurlijk niet voor iedereen). Enfin, nu ik zover ben met KvK, website enz. vraag ik me ook weer af of het handig is van naam te veranderen. Aan de andere kant is het weer zo dat ik net begin en dan is het wellicht juist eenvoudiger en goedkoper dan later. Ik vind het lastig, en omdat ik bezig ben met klantwerving leek het me handig me daarop te concentreren. Mocht iemand hierover een uitgesproken mening hebben en mij een zetje in (zijn/haar) goede richting kunnen geven, dan hou ik me aanbevolen. Kan denk ik wel ook in deze draad.

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de naam bqriuz heb ik ook wel bedenkingen, juist omdat die moeilijk te onthouden is en ik ook altijd moet uitleggen wat het betekent.

 

Mocht iemand hierover een uitgesproken mening hebben en mij een zetje in (zijn/haar) goede richting kunnen geven, dan hou ik me aanbevolen. Kan denk ik wel ook in deze draad.

 

Als je via je website klanten wilt werven dan zou ik zeker kiezen voor een makkelijkere naam. Als je klanten mondeling wilt verwijzen naar website, zou ik ook kiezen voor een andere naam. Alleen als mensen altijd vanaf je visitekaartje de site kunnen intypen (en dat lijkt me niet handig) is het een optie.

 

Ik heb toevallig een testje gedaan. Gisterenavond om 1 uur heb ik de voorkant van jouw site bekeken en vanmorgen wilde ik verder gaan en zonder te checken jouw site intikken. Ik wist dat het Be curious was en toch lukte het me niet, ik moest even proberen en gelukkig hielp de browser me sneller dan dat ik dit berichtje had opgestuurd. Oftewel, te moeilijk.

 

Verder nog niet inhoudelijk naar je site gekeken, wel de foto's gezien en ben het volledig eens met de anderen, die foto's zijn eng. Die man die heel erg mooi moet zijn, heeft zulke enge ogen en witte tanden dat ik denk dat hij een freak is uit een horrorfilm. Misschien klinkt dat wat heftig maar ik vind hem echt scary. De foto die je hier als avatar hebt, geeft mij een warm gevoel en ik zou dus gewoon voor een foto van jou kiezen.

 

Ik ga nu eerst even werken ;D en ga later je site inhoudelijk bekijken.

Link naar reactie
  • 0

@Nico,

 

Heb vluchtig gekeken en kan me wel vinden in wat tot nu toe aan feedback gegeven wordt.

 

Een tip: laat ook mensen die jou goed kennen, eens naar de site kijken. Hun feedback zal zeer waardevol zijn (maar af en toe pijnlijk zoals ik zelf heb gemerkt :P). Het werkt echt!

 

Zelf heb ik gekozen voor een zeer zakelijke uiting en dat is een bewuste keuze. Wel wil ik er nog wat meer personality aan toevoegen (zonder ze te willen imiteren vind ik www.rubenvandenoord.nl en www.boerenslim.nl prachtige voorbeelden!) maar wel altijd vanuit een zakelijke context.

 

Misschien helpt het als je eerst kiest om de zakelijke OF de persoonlijke coaching aan te bieden, daar op te focussen? En later de andere?

 

Je domeinnaam is niet te onthouden, waarom niet www.nicocost.nl ?

 

Overigens denk ik niet dat dat je alles moet laten afhangen van je website. Mensen willen een coach horen, zien, voelen en ruiken. It's a people business. Netwerken, spreken, beurzen, jezelf laten zien en dan een eenvoudige site voor achtergrond informatie en jouw visie op coaching lijkt me effectiever.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hallo Nico,

 

Ik kan me vinden in de eerdere kritiek op het beeldmateriaal. Ik hoop niet dat ik er zo uitkom als ik met jou in zee zou gaan.

 

Wellicht een gedachtenkronkel die voor jou logisch is maar voor bezoekers niet: veel werknemers zullen zichzelf niet als ondernemer zien (hoewel jouw uitgangspunt een mooie gedachte is) en dus nooit op het kopje ondernemers klikken maar op particulieren en dan missen ze dus informatie die wel nuttig kan zijn voor hun situatie.

 

Je hebt er kennelijk geen problemen mee om je in dit forum kwetsbaar op te stellen en iedereen op je website te laten schieten, wat heel mooi is. Laat jezelf dan ook zien op je site, in jouw vak moet je het hebben van een persoonlijke klik voor de beste resultaten (en de leukste opdrachten!).

 

Suuces!

 

Mark Hazeleger

Advies, installatie en onderhoud voor particulieren en bedrijven

Link naar reactie
  • 1

N.a.v. het bovenstaand bericht kan je er misschien een doelgroep bijmaken.

Je krijgt dan: De ondernemer, Uw personeel en De particulier.

 

Ik neem aan dat de baas betaald voor een sessie met het personeel.

 

Op- en aanmerkingen over je site kan ik beter achterwege laten daar mijn eigen site al maanden onaf is. ;D

Link naar reactie
  • 0

 

Hoewel ik huiverig ben voor jullie reacties... spaar me niet.

 

Specifieke vragen:

1- Wat vinden jullie van de homepage? De gedachte was dat er twee doelgroepen zijn, dus een verwijzing naar twee pagina's. Nadeel weet ik al wel, is dat er geen tekst staat wat nodig is voor google ranking en dat de klant niet direct wordt aangesproken.

2- Wat vinden jullie van de 'openingspagina's' bij Ondernemer en Particulier? De pagina's waar in het kort staat wat je kunt verwachten op de vervolgpagina's. Mijn websitebouwer gaf aan dat handig is voor navigatie door bezoekers, maar zelf twijfel ik wel of het niet teveel bla bla gevoel geeft. (NB. Ik ben wel tevreden over de websitebouwer en geef alleen mezelf de schuld wanneer ik geen juiste keuzes heb gemaakt.)

3- Wat vinden jullie van de pagina's bij Ondernemer (Bedrijven)? Mijn visie op ondernemen. Ondernemersvragen cq problemen. Oplossingen cq soorten coaching. Aanpak dmv intakegesprek en PvA.

4- Wat vinden jullie van de pagina's bij Particulier? Daar particulieren vaak niet weten wat coaching is, heb ik ervoor gekozen hier meer te beschrijven opdat een potentiële klant weet waar 'ie aan begint.

5- Wat vniden jullie van de pagina's bij bqriuz? Is een visie handig om te vermelden of zit niemand daar op te wachten, zelfs aanleiding voor discussie of afzien van deze leverancier? Moet ik meer over mijzelf schrijven; testimonials?

6- Is mijn 'we'-insteek handig of is het toch beter om de hele site vanuit 'ik' te schrijven? Ik ben nu een eenmanszaak, heb wel ambities voor een groter bureau, maar voorlopig is het niet zover. Is dit een belangrijk punt of is dit iets waar ik me het minst druk om moet maken?

 

 

Dag Nico,

 

Een tweede poging ga ik wagen. Het zal waarschijnlijk wel sneller gaan als de eerste keer... Ik heb expres de andere berichten niet gelezen zodat ik mijn eigen visie kan geven zoals ik dat gisteren heb gedaan. Wellicht dat er misschien dingen in staan die in de ander posts al staan, vergeef me daarvoor...

 

De eerste vraag was, wat betekend bqriuz? Ik kan het nergens terug vinden. Ik vindt het een te moeilijke adresnaam... Het onthoudt niet makkelijk.

 

Ad 1. Een allereerste globale indruk is dat de sit in ieder geval lekker overzichtelijk oogt. Het zou voor mij in ieder geval al reden zijn om verder te lezen. (ik heb het dus ook niet over zoekmachine optimalisatie en dergelijke... Ik beoordeel de site alleen inhoudelijk en wat ik zie...)

 

Ad 2. De opening is in ieder geval overzichtelijk. Je kunt twee kanten op. Of het werkelijk een toegevoegde waarde heeft , voor mij persoonlijk niet. Ik zie liever een openingspagina waarin kort staat wie je bent en wat je doet. Het plaatje mag kleiner, het past niet in mijn scherm. (kan natuurlijk ook door mijn laptop komen)

 

Ad 3. De layout is in ieder geval goed, het navigeert lekker. De inhoud vind ik over ondernemers iets minder. Personeel vind ik namelijk "gewoon" personeel. Dat is dus in mijn ogen zweverig geleuter. Personeel heeft toch geen zeggenschap om jou in te schakelen. Dit is absoluut niet denigrerend bedoelt ten opzichte van deze mensen, maar de "echte" ondernemers zien daar niet de meerwaarde van in denk ik. Het kopje is mijn inziens ECHT bedoelt voor de ondernemer.

 

Het zelfde geld bij ondernemersvragen van werknemers. Weg laten of juist iets wegzetten, wat de ondernemer kan doen om het personeel te motiveren.

 

De twee vragen kunnen wellicht verhuist worden naar particulier.

 

Bij alle subkopjes staan de plaatjes onder het menu, maar bij wie zijn ondernemers niet. Zou ik 1 lijn van maken.

 

Ad 4. Eigenlijk niets op aan te merken. Er gaat wel een vraag rijzen wat zijn de kosten indicaties?

 

ad 5. Voor mij is dit overbodige informatie. Zeker wat de visie betreft. De informatie achter de ondernemer is wel interessant. Aangezien het zeer persoonlijk werk is, is het misschien wel leuk om een eigen foto erop te zetten? Dan zien de mensen gelijk met wie ze te maken krijgen. Het kopje zelf doen vind ik daar niet op zijn plaats. Misschien kan dit bij particulier staan? En anders gewoon weglaten...

 

Ad 6. Niet druk om maken. Het zou wel goed zijn als er een lijn in zit.

 

Algemeen:

- In het blauwe balkje staat home. Dan kom je uit op de keuze pagina, terwijl je in het blauwe vakje ook al tussen deze twee kan kiezen.

- Het is wellicht een optie om je verhaal door te linken. Dus onderaan van hoe gaat het? een linkje naar levensvragen en verder. Dan is het verhaal 1 lijn.

- Waarom wordt er bij particulier leuke grafiekjes weggezet en bij ondernemers niet? Deze hebben mijn idee een toegevoegde waarde en maakt jouw verhaal inzichtelijker. Ondernemers lijken wat dat betreft ook gewone mensen.

- De nieuwsbrief staat alleen op de "hoofdpagina" van de categorie. Misschien een idee om dit op iedere pagina te zetten? En als je het kopje bqriuz behoud om daar een nieuwsbrief archief maken zodat mensen kunnen zien wat kunnen verwachten.

- De contact gegevens zoals telefoonnummer staat maar op 1 plaats. Zou ik bij alle contactformulieren wegzetten. Het is toch een zeer persoonlijke aangelegenheid

 

Dit waren zo even kort mijn opmerkingen, niet zo goed geschreven als de eerste echte keer, maar ik hoop dat je er iets mee kunt.

 

Nu ik zo jouw naam probeer uit te spreken betekent het iets van Be Curious ofzo?

 

In ieder geval veel succes ermee!

 

Groeten,

 

Ronnie

 

 

 

 

 

 

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Alweer bedankt voor alle reacties, een enkele to the point en andere lekker uitgebreid, ik heb hier veel aan en ga met alles aan de slag. Blijf vooral ook comments sturen als je nieuwe gedachten hebt, of voor degene die nog niets gepost hebben, doe het toch want hoe meer mensen hetzelfde zeggen hoe meer het tot me doordringt dat het een algemeen belangrijk punt is. Dan een extra dank aan Tonino, heerlijk om ook serieuze en persoonlijke zaken te relativeren, be bi.

 

Enfin, ik wacht nog wat langer met reageren en samenvatten, wil echt het onderste uit de kan ;D

 

Ik heb de volgende categoriën in mijn hoofd om comments te structureren, dit is tegelijk ook een soort van planning om mijzelf opnieuw te richten:

a- doelgroepen - niche kiezen >>> wat wil ik doen, waar ben ik het beste in

b- nico - we versus ik - ervaring - testimonials >>> wat wil ik laten zien van mijzelf

c- klantgerichtheid - homepage - what's in it for the customer - marketing & sales boodschap - beschrijvingen versus aanzetten tot verkoop >>> hoe verkoop ik mijzelf en mijn dienst, klantgerichte pagina's

d- vormgeving - uitstraling (site versus nico in het echt) - foto's >>> hoe vormgeving laten aansluiten op de verkoop, welk beeldmateriaal sluit het beste aan

e- site migratie - verbeteringen >>> wat, hoe en wanneer aanpassingen (laten) doen

f- site gebruik - navigatie - google analytics >>> welke tools inbouwen en gebruiken

 

Link naar reactie
  • 0

Kun je de teksten en foto's op je website zelf wijzigen? Een duidelijke layout is belangrijk, maar actuele content die 'meegroeit' met je bedrijf nog meer. Vergeet niet dat een website eigenlijk nooit af is. Ik wens je veel succes!

Sahara - Websitepakket voor Ondernemers

Link naar reactie
  • 0

Grappig, ik vind de domeinnaam wel erg mooi gevonden. De betekenis was mij ook gelijk duidelijk, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat niet iedereen het exact kan onthouden. Ik zou dan ook in ieder geval aanraden om een rijtje mogelijke typefouten te registeren en naar het goede domein door te sturen. Het nieuwe domein kun je natuurlijk ook gewoon naar dit domein verwijzen, mensen die je naam wel kunnen onthouden kunnen dan toch makkelijk op je website komen.

 

Als je daarnaast er voor zorgt dat je de nummer 1 positie Google krijgt, kan het helemaal niet meer mis gaan.

 

Ik zie geen reden om een andere naam te zoeken, een beetje aparte naam is altijd wel leuk.

 

Mijn complimenten voor je website, ziet er al erg professioneel uit. Ik denk dat een aantal HL'ers daar wel jaloers op kunnen zijn, waarmee ik niet wil zeggen dat je niets met de gegeven kritiek moet doen :).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Allen, dank voor de reacties. Tijd voor een samenvatting:

 

ad 1

De homepage zou wellicht beter tekst kunnen bevatten zodat bezoekers en potentiële klanten direct duidelijk wordt wat ze aan de site hebben. [ben ik het mee eens.]

 

ad 2

De landingspagina's voor ondernemers en particulieren bevat nu 'bla bla' tekst voor navigatiedoeleinden en kunnen wellicht beter weggelaten worden. Ook hier kan gelden dat de bezoeker zo snel mogelijk getriggerd wordt met inhoud. [ben ik het mee eens.]

 

ad 3

Het kan potentiële klanten afstoten wanneer je een propostie doet met daarin een zeer specifieke en persoonlijke visie, zoals ik denk over medewerkers en ondernemers. Wellicht beter een dergelijk visie neer te zetten bij het onderwerp visie op de site. [Kan ik me ook wel in vinden. Pak ik samen op met ad 5.]

 

ad 4

Testimonials mits eerlijk ingestoken en voorzien van een hele naam (referentie komt dan meer betrouwbaar over en zou eventueel gecheckt kunnen worden), zijn goed om toe te voegen. [Mee eens.]

Wellicht toevoegen wat de kosten zijn. [Dit heb ik bewust niet gedaan, maar wellicht is het wel verstandig om een indicatie te geven. Hier moet ik verder over nadenken.]

 

ad 5

Een visie hoeft niet interessant te zijn, kan zelfs verkeerd uitpakken. [Moet ik nog over nadenken, wellicht neutraler opstellen.]

 

ad 6

De site schrijven vanuit de 'ik' vorm is wellicht eerlijker en komt persoonlijker over. [ben ik het wel mee eens, maar moet even nadenken over de totale insteek en hangt dan af van andere punten hieronder.]

 

Overige feedback:

 

7- De stockphoto's komen onecht over en passen niet bij de Nederlandse mentaliteit. [begrijp ik, maar hiervan afstappen, net als andere zaken hieronder aangegeven, heeft veel impact op wat ik tot nu toe heb gedaan. Ik moet dan helemaal opnieuw beginnen met logo, huisstijl, website e.d. Het is wel een belangrijk punt, dus neem ik het mee in het totaalplaatje.]

 

8- De kleur bruin in de huisstijl mogelijk vervangen door oranje. [Kan, maar zie 8.]

 

9- De uitstraling van de site mist de persoonlijke touch. [Dat klopt, het is helemaal ingestoken als vanuit een bedrijf. Dit heb ik bewust gedaan, voor de lange termijn in de hoop dat het een groter bedrijf wordt. Ik begrijp wel, dat het nu nu is en je daarop moet acteren. Ik neem dit punt ook mee in de totaalaanpak.]

 

10- De naam bqriuz is niet te onthouden, moeilijk uit te spreken en je moet steeds uitleggen wat het is. [Klopt, dat ervaar ik ook. Aan de andere kant moet je nog naamsbekendheid krijgen. Verder is het lastig om goede domeinnamen te vinden die nog vrij zijn en de lading dekken. Veranderen van naam heeft wel grote consequenties als KvK, Belastingdienst, Bank enz. Zie ook bij 8. Ik neem ook dit punt mee bij totaalaanpak.]

 

11- De site is nog teveel informatief en zou met goede marketing teksten meer gericht moeten zijn op klantbehoefte en conversie. [Helemaal mee eens.]

 

12- Overige tips: Onderaan de pagina doorlinken naar opvolgende pagina. Nieuwsbrief aanbieden op alle pagina's. Contactgegevens vermelden op alle formulieren pagina's. [Goede punten.]

 

Totaal aanpak:

 

Dan heb ik nagedacht over wat ik zelf wil, dus los van mijn gedachte over een coachingsbureau wat de hele lading (alle doelgroepen, alle klantvragen en alle begeleidingsmethodieken). Ik moet dit verder uitwerken, maar hoop zo wel tot een veel duidelijker portfolio te komen en een goede klantpropositie.

 

>> Ik denk nu aan het inzetten van inderdaad nicocost.nl om daar die meer specifieke zaken neer te zetten, gericht op wat ik kan bieden als persoon (persoonlijke insteek) en gericht op conversie (goede marketingteksten).

 

>> Daarna zal ik bqriuz.nl aanpakken en ook beter maken r.h.m. de gegeven tips.

 

>> Verder ben ik aan het nadenken over het inzetten van een blog en een forum op nicocost.nl

 

Alle feedbackgevers nogmaals bedankt. Mochten er nog tips zijn, suggesties, comments, schiet maar in, zoals gezegd zal ik nooit klaar zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 3

Ik zou persoonlijk de boel een beetje omgooien. De oriëntatie qua navigatie e.d. ligt nu volledig aan de rechterkant. Meerdere malen is echter al onderzocht en bewezen dat mensen een website bekijken volgens een F-patroon: men begint bij het logo, verwacht een topmenu (dat heb je, super), gaan links naar beneden en verwachten daar een normaal menu, en dan rechts uiteindelijk de inhoud.

 

Dat is nu precies gespiegeld en daarom, helaas, nogal onhandig. Met een vrij kleine chirurgische ingreep kan dit echter al te fixen zijn: het geheel gewoon omdraaien! Ik ben zo vrij geweest om zelf wat te gaan stoeien om te verduidelijken wat ik bedoel:

http://www.adsumma.nl/bqriuz/

 

Ik hoop dat je er wat mee kan! ;)

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je feedback en effort om het ook nog inzichtelijk te maken Michiel. Reden van de huidige opzet heeft echter te maken met de naamgeving Be Curious. Net even anders, wat onderscheid van anderen, nieuwsgierig zijn waarom het anders is. Het is dus bewust zo gedaan, ook al wisten we dat bezoekers het beste geleid worden op de door jouw genoemde wijze. Wanneer in de toekomst de site echt aangepast gaat worden, zal ik de opzet wel heroverwegen, dit dan mede naar aanleiding van jouw feedback.

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je feedback en effort om het ook nog inzichtelijk te maken Michiel. Reden van de huidige opzet heeft echter te maken met de naamgeving Be Curious. Net even anders, wat onderscheid van anderen, nieuwsgierig zijn waarom het anders is. Het is dus bewust zo gedaan, ook al wisten we dat bezoekers het beste geleid worden op de door jouw genoemde wijze. Wanneer in de toekomst de site echt aangepast gaat worden, zal ik de opzet wel heroverwegen, dit dan mede naar aanleiding van jouw feedback.

Maar zou een aparte look ten koste moeten gaan van de gebruiksvriendelijkheid? Onderscheid je je niet meer door middel van vormen, kleuren, foto's, et cetera? Is het spiegelen van een layout eigenlijk wel apart?

 

Ik begrijp je redenering maar wellicht is het het wel waard om te heroverwegen of dit een geschikte manier is om je te onderscheiden. Een eenvoudiger manier, en niet schadelijk voor het gebruiksgemak, zou bijvoorbeeld het vervangen van de stockphoto's kunnen zijn, of het inbrengen van interactie en subtiele beweging in de website.

Link naar reactie
  • 0

is het niet plaatsen van een telefoonnummer bewust ?.

 

Dank je voor de tip, bij het wijzigen van de homepage neem ik dit mee en komt het telefoonnummer erop.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.