Hoewel ik huiverig ben voor jullie reacties... spaar me niet.
Enige maanden geleden ben ik gestart met de voorbereidingen van mijn eigen bureau voor persoonlijke ontwikkeling. Ik wil graag mensen begeleiden middels counselen, coachen, adviseren en trainen. Daarbij onderken ik twee doelgroepen, namelijk bedrijven en particulieren. Dit is erg breed ingestoken, maar het is ook gericht op lange termijn. Op korte termijn wil ik me richten op een smaller terrein, een niche. Ik weet nog niet precies welke, was eigenlijk van plan me te laten leiden door de eerste klanten. Ik ben een paar weken serieus begonnen met klantwerving, maar omdat ik voor dit werkveld van scratch af aan moet beginnen (ik heb een managementachtergrond), verwacht ik dat dit wat langzaam op gang komt (mede door de huidige tijd waar de hand op de knip zit).
Nu heb ik ook een website laten bouwen en daar wil ik jullie mening over vragen: http://www.bqriuz.nl
Toen de website net af was, was ik helemaal tevreden. Nu een maand later heb ik veel meer gekeken naar hoe andere sites marketing bedrijven en gericht zijn op sales, ik twijfel nu eigenlijk zeer sterk of mijn site nu eigenlijk wel 'verkoopt'. De site is al wel meer gericht op de klant ipv wat coaching is (hoe veel concullega's hun site hebben vormgegeven), maar wellicht toch nog te beschrijvend. Als ik de site zie van Annedien, dan denk ik 'gaaf, alles op één pagina, herkenbare zaken voor de klant, testimonials die aanspreken en onderaan veel meer de vraag naar actie om te kopen. Ik baal nu ontzettend, want ik heb best veel geïnvesteerd in de site en ik heb nog geen euro aan een klant verdiend.
Specifieke vragen:
1- Wat vinden jullie van de homepage? De gedachte was dat er twee doelgroepen zijn, dus een verwijzing naar twee pagina's. Nadeel weet ik al wel, is dat er geen tekst staat wat nodig is voor google ranking en dat de klant niet direct wordt aangesproken.
2- Wat vinden jullie van de 'openingspagina's' bij Ondernemer en Particulier? De pagina's waar in het kort staat wat je kunt verwachten op de vervolgpagina's. Mijn websitebouwer gaf aan dat handig is voor navigatie door bezoekers, maar zelf twijfel ik wel of het niet teveel bla bla gevoel geeft. (NB. Ik ben wel tevreden over de websitebouwer en geef alleen mezelf de schuld wanneer ik geen juiste keuzes heb gemaakt.)
3- Wat vinden jullie van de pagina's bij Ondernemer (Bedrijven)? Mijn visie op ondernemen. Ondernemersvragen cq problemen. Oplossingen cq soorten coaching. Aanpak dmv intakegesprek en PvA.
4- Wat vinden jullie van de pagina's bij Particulier? Daar particulieren vaak niet weten wat coaching is, heb ik ervoor gekozen hier meer te beschrijven opdat een potentiële klant weet waar 'ie aan begint.
5- Wat vniden jullie van de pagina's bij bqriuz? Is een visie handig om te vermelden of zit niemand daar op te wachten, zelfs aanleiding voor discussie of afzien van deze leverancier? Moet ik meer over mijzelf schrijven; testimonials?
6- Is mijn 'we'-insteek handig of is het toch beter om de hele site vanuit 'ik' te schrijven? Ik ben nu een eenmanszaak, heb wel ambities voor een groter bureau, maar voorlopig is het niet zover. Is dit een belangrijk punt of is dit iets waar ik me het minst druk om moet maken?
Nou, ik vrees het ergste. Maar nogmaals, alleen met directe en eerlijk feedback kom ik snel dichterbij mijn doel: klanten.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast
Gast
Hoewel ik huiverig ben voor jullie reacties... spaar me niet.
Enige maanden geleden ben ik gestart met de voorbereidingen van mijn eigen bureau voor persoonlijke ontwikkeling. Ik wil graag mensen begeleiden middels counselen, coachen, adviseren en trainen. Daarbij onderken ik twee doelgroepen, namelijk bedrijven en particulieren. Dit is erg breed ingestoken, maar het is ook gericht op lange termijn. Op korte termijn wil ik me richten op een smaller terrein, een niche. Ik weet nog niet precies welke, was eigenlijk van plan me te laten leiden door de eerste klanten. Ik ben een paar weken serieus begonnen met klantwerving, maar omdat ik voor dit werkveld van scratch af aan moet beginnen (ik heb een managementachtergrond), verwacht ik dat dit wat langzaam op gang komt (mede door de huidige tijd waar de hand op de knip zit).
Nu heb ik ook een website laten bouwen en daar wil ik jullie mening over vragen: http://www.bqriuz.nl
Toen de website net af was, was ik helemaal tevreden. Nu een maand later heb ik veel meer gekeken naar hoe andere sites marketing bedrijven en gericht zijn op sales, ik twijfel nu eigenlijk zeer sterk of mijn site nu eigenlijk wel 'verkoopt'. De site is al wel meer gericht op de klant ipv wat coaching is (hoe veel concullega's hun site hebben vormgegeven), maar wellicht toch nog te beschrijvend. Als ik de site zie van Annedien, dan denk ik 'gaaf, alles op één pagina, herkenbare zaken voor de klant, testimonials die aanspreken en onderaan veel meer de vraag naar actie om te kopen. Ik baal nu ontzettend, want ik heb best veel geïnvesteerd in de site en ik heb nog geen euro aan een klant verdiend.
Specifieke vragen:
1- Wat vinden jullie van de homepage? De gedachte was dat er twee doelgroepen zijn, dus een verwijzing naar twee pagina's. Nadeel weet ik al wel, is dat er geen tekst staat wat nodig is voor google ranking en dat de klant niet direct wordt aangesproken.
2- Wat vinden jullie van de 'openingspagina's' bij Ondernemer en Particulier? De pagina's waar in het kort staat wat je kunt verwachten op de vervolgpagina's. Mijn websitebouwer gaf aan dat handig is voor navigatie door bezoekers, maar zelf twijfel ik wel of het niet teveel bla bla gevoel geeft. (NB. Ik ben wel tevreden over de websitebouwer en geef alleen mezelf de schuld wanneer ik geen juiste keuzes heb gemaakt.)
3- Wat vinden jullie van de pagina's bij Ondernemer (Bedrijven)? Mijn visie op ondernemen. Ondernemersvragen cq problemen. Oplossingen cq soorten coaching. Aanpak dmv intakegesprek en PvA.
4- Wat vinden jullie van de pagina's bij Particulier? Daar particulieren vaak niet weten wat coaching is, heb ik ervoor gekozen hier meer te beschrijven opdat een potentiële klant weet waar 'ie aan begint.
5- Wat vniden jullie van de pagina's bij bqriuz? Is een visie handig om te vermelden of zit niemand daar op te wachten, zelfs aanleiding voor discussie of afzien van deze leverancier? Moet ik meer over mijzelf schrijven; testimonials?
6- Is mijn 'we'-insteek handig of is het toch beter om de hele site vanuit 'ik' te schrijven? Ik ben nu een eenmanszaak, heb wel ambities voor een groter bureau, maar voorlopig is het niet zover. Is dit een belangrijk punt of is dit iets waar ik me het minst druk om moet maken?
Nou, ik vrees het ergste. Maar nogmaals, alleen met directe en eerlijk feedback kom ik snel dichterbij mijn doel: klanten.
Alvast dank voor de reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21001-website-bqriuz/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag