PROJECTEN DOEN, WAARIN ZELFSTANDIG GEVESTIGDE INTERM-PROFESSIONALS SAMENWERKEN IN VOF-VERBAND.
Mijn case spitst zich toe op het doen van projecten met een wisselende samenstelling bestaande uit zelfstandig gevestigde interimmers die vaak een eigen BV hebben (zijn DGA). De kracht van gelegenheids-vofs is dat die per (substantieel) project ingericht kunnen worden. Kan snel en is relatief goedkoop. Per project een B.V inrichten vraagt te veel tijd en is te kostbaar. Het geheim van de smid zal toch ergens in een goed contractreglement en risicoafdekking moeten zitten. Denk ik?
De penvoering moet hierin geregeld worden alsook een substituut voor het hoofdaannemerschap, die BV's kennen, in het collectief.
KVK heeft wel een modelcontract VOF maar niet geënt op deze specifieke vraag.
Vragen voor projecten met inspanningsverplichting en/of resultaatverplichting:
Hoe giet je dit in contractvoorwaarden?
1.Voor de onderling in de VOF samenwerkende interim-professionals?
2.En als VOF met de Opdrachtgever, rekeninghoudend met penvoering door 1 van de interim-professionals?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
wout.vanhamburg
wout.vanhamburg
PROJECTEN DOEN, WAARIN ZELFSTANDIG GEVESTIGDE INTERM-PROFESSIONALS SAMENWERKEN IN VOF-VERBAND.
Mijn case spitst zich toe op het doen van projecten met een wisselende samenstelling bestaande uit zelfstandig gevestigde interimmers die vaak een eigen BV hebben (zijn DGA). De kracht van gelegenheids-vofs is dat die per (substantieel) project ingericht kunnen worden. Kan snel en is relatief goedkoop. Per project een B.V inrichten vraagt te veel tijd en is te kostbaar. Het geheim van de smid zal toch ergens in een goed contractreglement en risicoafdekking moeten zitten. Denk ik?
De penvoering moet hierin geregeld worden alsook een substituut voor het hoofdaannemerschap, die BV's kennen, in het collectief.
KVK heeft wel een modelcontract VOF maar niet geënt op deze specifieke vraag.
Vragen voor projecten met inspanningsverplichting en/of resultaatverplichting:
Hoe giet je dit in contractvoorwaarden?
1.Voor de onderling in de VOF samenwerkende interim-professionals?
2.En als VOF met de Opdrachtgever, rekeninghoudend met penvoering door 1 van de interim-professionals?
WIE HEEFT (OPEN SOURCE) VOORBEELDEN VOOR MIJ?
Groet,
Wout van Hamburg
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20747-contracten-tbv-projecten-zelfstandig-gevestigde-interimmers-samen-in-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag