• 0

Activiteiten webdesignbedrijf beëindigen, wat te doen met de hostingklanten?

Hallo allemaal,

 

Ik heb een bedrijfje wat zich richt op het ontwikkelen van websites voor het MKB. Voor een aantal van mijn klanten verzorg ik de webhosting. Daarvoor huur ik een VPS en breng daar de websites van mijn klanten in onder.

 

Nu wil ik echter mijn bedrijfsactiviteiten gaan afbouwen en beëindigen. Dus er een punt achterzetten.

Maar ik loop daarbij tegen een 'probleem' aan: wat moet ik met de hostingklanten doen die hun website bij mij hosten?

 

Ik zou graag jullie advies willen over hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Matthieu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals Asteriskfreak al schrijft; zoek contact met het bedrijf waar je de VPS diensten afneemt. Ik weet niet op welke schaal je webhosting aangeboden hebt, als dat op kleine schaal is bestaat er een grote kans dat je een 'domeinnaam reseller' van het bedrijf bent waar je de VPS dienst af neemt. In dat geval is het voor hen helemaal eenvoudig om de door jou gehoste websites over te nemen denk ik. Ze hoeven dan alleen maar de 'data' van de betreffende websites over te nemen en een paar 'records' van de betreffende domeinen te wijzigen (waar ze in dat geval de DNS controle al over zouden moeten hebben).

 

Mijn verhaal geldt natuurlijk niet als je je domeinnamen ergens anders afnam...

 

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Over hoeveel klanten gaat het? Werken jullie marktconform? De oplossingen zijn vaak aardig verschillend. Wij hebben dit weleens gedaan en het gaat niet zozeer om het technische gedeelte maar om hoe je met relaties om gaat. Overname klinkt wel heel logisch maar het is niet erg eenvoudig.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.