• 0

Rechtswijziging op een juridische manier afdwingen

In mijn VOF contract heb ik een apart artikel laten opnemen om een rechtspersoon wijziging te kunnen doen.

 

"Vennoot X kan vanwege fiscale voordelen, zijn rechtspersoon binnen de VOF van in totaal 3 vennoten omzetten in een ander soort rechtspersoon, zoals een BV of LTD, waarbij de eigendomsverhoudingen gelijk blijven. Hiervoor is een vennootschapswijziging nodig, die door alle vennoten zal worden getekend. De omzetting zal slechts geschieden als er geen verrekening met de fiscus hoeft plaats te vinden."

 

Het gaat om een VOF met in totaal 3 vennoten.

 

1 van de vennoten zit deze wijziging te dwarsbomen vanwege een conflict wat al een jaar duurt. Zo zegt hij dat hij een brief naar de fiscus heeft gestuurd en in afwachting is van een reactie. Deze komt echter niet en de brief wil hij ook niet ter inzage geven.

 

Kan ik de rechtswijziging op een juridische manier afdwingen?

Zo ja hoe?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een vof is transparant voor de inkomsten- en vennootschapsbelasting. In eerste instantie is er maar 1 die met afrekening met de fiscus te maken zou kunnen krijgen: jij. Daar hebben je medevennoten niets mee van doen, dus daar hoef je ook niet zoveel voor te bewijzen.

 

Je kunt dus gewoon simpelweg sommeren dat je medevennoot voor akkoord tekent, zoals afgesproken in de vof-overeenkomst.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.