In mijn VOF contract heb ik een apart artikel laten opnemen om een rechtspersoon wijziging te kunnen doen.
"Vennoot X kan vanwege fiscale voordelen, zijn rechtspersoon binnen de VOF van in totaal 3 vennoten omzetten in een ander soort rechtspersoon, zoals een BV of LTD, waarbij de eigendomsverhoudingen gelijk blijven. Hiervoor is een vennootschapswijziging nodig, die door alle vennoten zal worden getekend. De omzetting zal slechts geschieden als er geen verrekening met de fiscus hoeft plaats te vinden."
Het gaat om een VOF met in totaal 3 vennoten.
1 van de vennoten zit deze wijziging te dwarsbomen vanwege een conflict wat al een jaar duurt. Zo zegt hij dat hij een brief naar de fiscus heeft gestuurd en in afwachting is van een reactie. Deze komt echter niet en de brief wil hij ook niet ter inzage geven.
Kan ik de rechtswijziging op een juridische manier afdwingen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
maxsuc6
maxsuc6
In mijn VOF contract heb ik een apart artikel laten opnemen om een rechtspersoon wijziging te kunnen doen.
"Vennoot X kan vanwege fiscale voordelen, zijn rechtspersoon binnen de VOF van in totaal 3 vennoten omzetten in een ander soort rechtspersoon, zoals een BV of LTD, waarbij de eigendomsverhoudingen gelijk blijven. Hiervoor is een vennootschapswijziging nodig, die door alle vennoten zal worden getekend. De omzetting zal slechts geschieden als er geen verrekening met de fiscus hoeft plaats te vinden."
Het gaat om een VOF met in totaal 3 vennoten.
1 van de vennoten zit deze wijziging te dwarsbomen vanwege een conflict wat al een jaar duurt. Zo zegt hij dat hij een brief naar de fiscus heeft gestuurd en in afwachting is van een reactie. Deze komt echter niet en de brief wil hij ook niet ter inzage geven.
Kan ik de rechtswijziging op een juridische manier afdwingen?
Zo ja hoe?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20985-rechtswijziging-op-een-juridische-manier-afdwingen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag