Tabaksrook bevat benzeen, nitrosaminen, formaldehyde en waterstofcyanide

Aanbevolen berichten

Bedankt voor je felicitatie.

Wat het lastig vallen betreft: waarom is het toch altijd zo dat als er iets tegen het roken wordt beweerd men dan wordt bestempeld als een zeur of een lastig-valler? En als de spreker "voor het roken" is, gebruikt hij slechts zijn vrijheid van meningsuiting?

 

Na alle "stemmingmakerij" in de trant van "Volgens mij gaan er nog steeds meer mensen dood in het verkeer dan aan een ziekte die het onmiddellijke gevolg is van roken. Ook vet en ongezond eten scoren denk ik hoger." voelde ik me geroepen om eens wat getallen aan te dragen.

Die heb ik niet zelf verzonnen of geinterpreteerd. Iedereen kan de bronnen raadplegen.

Ik leg daarmee niets uit, en al helemaal niet eenzijdig, en ook niet in mijn straatje.

Als je mijn tekst goed leest, veroordeel ik niemand, en heb ik geen klop- of heksenjacht ingezet.

Ik constateer alleen dat zolang men nog aan nicotine is verslaafd, men de raarste kronkels maakt om deze ongezonde "gewoonte" goed te praten.

 

Je kan O. Janssens gelijk geven wat je wilt, maar de feiten blijven nog steeds op tafel liggen.

En stel dat je met een andere interpretatiemethode de statistieken bekijkt, dan zijn het er misschien geen 80 maar 60 doden per dag (!). Altijd nog 20 keer zoveel als doden in verkeersongelukken (waar OJ het over had). Lees mijn teksten ook goed.... ik schreef "aan de gevolgen van roken".

 

Het feit dat ook uitlaatgassen ongezond voor ons zijn, vermindert toch niet de intussen welbekende relatie tussen roken en ziektes (waarvan kanker er slechts 1 is!!)? Dat argument te gebruiken om wel te roken is net zo dom als te beweren dat het niet uitmaakt om met je ogen dicht een snelweg over te steken, omdat er toch 3 verkeersdoden per dag vallen.

 

Het zou te lang worden als ik per stuk op alle beweringen in moest gaan. En daarom heb ik alleen maar wat getallen over sterftekansen aangedragen waar andere mensen over waren begonnen.

De enige onzinbewering waar ik echter alsnog even op moet ingaan is van de allereerste schrijver:

"Ik zie me al rondrijden met een zo'n m² affiche op m'n moterkap, "LET OP IK STOOT BENZEEN UIT", die teksten zijn belachelijk ... denk niet dat er al veel mensen voor gestopt zijn."

Zo'n tekst zou inderdaad belachelijk zijn.

Hoe kom je erbij dat je benzeen uitstoot met je auto? De verbranding van benzine levert koolstofdioxide en water op.

Zoals sheyse zelf al zegt geen chemicus te zijn en het niet te begrijpen, beweert hij "na eventjes zoeken op het internet .." het allemaal ineens te weten. Niet dus. En dat is waar ik op reageerde. Beweringen van mensen die zomaar wat roepen.

Nogmaals, doe ermee wat je wilt. Je kunt net zo goed nog steeds je kop in het zand blijven steken. Moet iedereen inderdaad voor zichzelf weten.

 

Alleen: beweer geen onzin om dan gek op te kijken als er iemand op reageert.

Link naar reactie

Wat heeft dit zeer oude onderwerp met ondernemen te maken ?

 

niets, en we lopen met de stijgende populariteit van HL het risico dat we steeds meer van dit soort offtopic berichten binnenhalen vanwege de hoge Koekel-ranking die het op zou kunnen leveren.

 

daarom, vanwege het hogere HL-belang:

1. dit draadje droppen

2. kritisch blijven op welke berichten te reageren

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.