• 0

Pitch voor mijn webwinkel idee

Beste allen,

 

Sinds een tijdje in aanraking gekomen met HL en even lekker rondgebrowsed. Erg interessant en zeer inspirerend! Heb het gevoel dat je hier antwoorden krijgt om vragen die je nergens anders kunt stellen! Vond het nu toch maar eens tijd om mezelf in te schrijven en mijn idee voor een webwinkel tegen jullie aan te houden. Dus bij deze:

 

Het product wat ik in gedachte heb is een assortiment in Kantoor & Home Office artikelen in een trendy design en aantrekkelijke kleuren met als uitgangspunt: "Het creëeren van je eigen thuiswerkplek".

 

Ik zal onderzoek verrichten of het nodig is om aan bepaalde normen te voldoen voor klein-inventaris op je thuiswerkplek en ik wil ook communiceren op de website dat de producten geschikt zijn hiervoor (volgens de arbo-dienst???) als dit van toepassing is.

 

Zowel de groei in populariteit van thuiswerkplekken en de mogelijkheid om zowel particulier als MKB aan te spreken leken mij een interessante combinatie voor de start van een succesvolle webwinkel. Ik heb ervaring in het schrijven van ondernemingsplannen inclusief onderzoek, dus daar maak ik me niet al teveel zorgen over. Mijn uitgangspunt van deze post is dus alleen de levensvatbaarheid van dit concept testen. Uiteraard is alle feedback van harte welkom!

 

Alvast hartelijk bedankt voor jullie input!

 

Met vriendelijke groet,

 

Matthijs Schreuder

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

"Het product wat ik in gedachte heb is een assortiment in Kantoor & Home Office artikelen in een trendy design en aantrekkelijke kleuren met als uitgangspunt: "Het creëeren van je eigen thuiswerkplek".

 

IKEA is er groot mee geworden ;D

 

Het idee is leuk en ik denk ook wel dat er markt voor is alleen zitten in die markt een heleboel grote spelers waar je tegenop moet boksen. Misschien een idee om je ook te richten op maatwerk in het hogere segment. Paar interieurbouwers bij elkaar zoeken en via jouw webshop hun diensten aanbieden, in combinatie met een eigen assortiment. Kan me best voorstellen dat er mensen zijn die daar graag geld aan uitgeven

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ga je zelf ontwerpen en produceren, of enkel inkopen en doorverkopen?

Hoe zie je dat jouw producten onderscheidend zijn van wat er al is?

Ga je een webshop starten of een fysieke winkel?

In geval van een webshop: hoe zorg je voor traffic en bekendheid van jouw producten-met-onderscheidend-vermogen bij de doelgroep?

 

Er zijn zeker niches in de beschreven markt die nog onvoldoende bediend worden, maar hoe wil je deze aanspreken?

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk wat betreft de grote spelers in de markt. Echter denk ik niet dat zij een groot deel van hun omzet via internet behalen. Hier valt naar mijn mening nog een slag te maken.

 

Mijn oorspronkelijke idee is om geen doorsnee assortiment te voeren. Dus geen standaard product maar één die zich onderscheidt door design en look. Dit zal wat meer moeten kosten dus ik zal waarschijnlijk niet het doorsnee IKEA volk ermee aanspreken. Maar waarschijnlijk zal ik toch ook een aantal standaard modellen voeren om deze doelgroep toch via internet aan te spreken. Het zal een webshop worden, geen fysieke winkel.

 

Ik zal de producten ook niet zelf produceren maar inkopen bij een leverancier of importeur. Het zal dus ook een grote opgave zijn om een geschikte leverancier hiervan te vinden.

 

De USP's van dit concept zijn: Trendy look & feel, shoppen vanuit huis of werk.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Matthijs

Link naar reactie
  • 0

Zelf zie ik de meerwaarde van een heel duur en gestyleerde thuiswerkplek niet, maar ik doe het namelijk graag zelf.

Ik ben ook wel Ikea volk of zelfs nog "goedkoper" een echte hergebruiker. Tweede hands dus. ;)

 

Het totaal pakket van zowel de esthetische kant als een gezonde, veilige en ergonomisch verantwoorde (volgens de arbo normen) inrichting van de werkplek klinkt erg goed. Voor bedrijven zal het zeker aantrekkelijk kunnen zijn.

 

Voor mijn onderzoek heb ik veel gelezen over het nieuwe thuiswerken of telewerken en veel bedrijven willen een goede en gezonde werkplek voor hun werknemers. Het is natuurlijk erg belangrijk dat een werknemer net zo veilig kan werken als op kantoor.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het een idee om aan de slag te gaan met het Hulpprogramma Zoekwoorden van Google Adwords. Daarin kun je zien waarop wordt gezocht in google en misschien kun je je idee daarop aanpassen (en in ieder geval je terminologie).

Link naar reactie
  • 0

Je kan natuurlijk een webwinkel starten om het gewoon uit te proberen. Er zijn veel goedkope mogelijkheden daarvoor op het web.

 

Ik ben heel tevreden over mijn webwinkel MOD_edit:link verwijderd

 

Scarlet, vertel eens wat meer over jouw eigen webwinkel? Je mag m trouwens hieronder in je handtekening zetten.

Link naar reactie
  • 0

Onlangs een zeer verhelderend mailtje gekregen van één van de leden. Hij heeft ervaring in de bovenstaande markt en waarschuwde mij voor een aantal zaken. Uit zijn mail blijkt toch dat dit idee grote gevolgen met zich meebrengt en niet geheel past bij mijn wensen.

 

Ik zal toch nog even goed nadenken over een markt voor mijn webwinkel waar wat minder grote spelers aanwezig zijn en de grenzen wat lager liggen. Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

 

Dank voor jullie reacties!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.