• 0

Automatisch checkout and delivery systeem

Hallo,

 

Ik ga een informatieve website maken, waarmee ik wil kijken of ik er cashflow mee kan genereren.

 

Dit soort websites is natuurlijk zeer standaard, maar ik wil mij onderscheiden door niet een persoon die belandt op de site direct te overrompelen met te veel reclame.

 

Het is namelijk oprecht zeer informatief voor een bepaalde doelgroep en ik wil dit dus exploiteren.

 

Ik zal in de informatie links weven om niet irritant opvallend als affiliate voor te komen.

 

Er zal tevens veel gratis informatie in de vorm van goede ebooks komen en de site zal regelmatig van nieuwe actuele en zinvolle content voorzien worden.

 

Ik wil echter 1 ebook niet gratis aanbieden. Ik heb dit zelf geschreven en er zit veel informatie in die weken, zoniet maanden aan onderzoek schelen voor de koper.

 

Hierover gaat mijn vraag. Ik verkoop slechts 1 product echt zelf (het ebook dus).

 

Ik wil dat dit volledig geautomatiseerd wordt. Ofwel: Klant koopt het boek, betaalt en krijgt het automatisch toegestuurd, of krijgt een download link.

 

Nu heb ik hier wat onderzoek naar gedaan en heb verschillende partijen gevonden die dit doen. Echter de kosten zijn vaak hoog in mijn optiek (7% en meer, of een vast hoog maandelijks bedrag), daarbij lees ik enorm veel klachten van partijen die niet krijgen uitbetaald (klaarblijkelijk loopt de betaling dus via het checkoutbedrijf in veel gevallen).

 

Ik wil de cashflow direct naar mij hebben, zonder dat er een tussenpersoon bijkomt die het geld bvb maandelijks overmaakt, maar het product moet wel automatisch direct na betaling geleverd worden. Daarbij wil ik wel de klant maximaal betalingsmogelijkheden kunnen bieden (cc's, paypal etc.).

 

Wie heeft hier ervaring mee en/of advies over?

 

Bij voorbaat dank,

 

Daniel

 

edit: Ik ben nog vergeten te vragen over de mogelijkheid tot anti-piracy/encryptie van mijn ebook. Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik gebruik ook wordpress in samenwerking met de eerder genoemde plugin en ben nu bezig om het implementeren.

Ik ben ook van plan om 1 product te verkopen en heb de winkel nu zo aangepast dat hij metteen doorgaat naar de checkout. met 1 product in de kar.

Er word een download link mogelijk gemaakt waarbij je kan instellen hoevaak de klant het product kan downloaden,

Beveilging e.d. word moeilijk het enigste wat je kan doen is als je je boek ergens ziet staan is je beroepen op het auteursrecht en een beveiligd pdf document ervan maken.

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 0

Daniel, biedt een partij als Mollie (http://www.mollie.nl) niet precies aan wat jij wilt? Je kan namelijk via Mollie bezoekers via een aantal manieren laten betalen Telefoon, SMS, iDeal. Waarna Mollie een terugkoppeling geeft en jij je download link (of mail) ter beschikking kan stellen.

 

Dit kost vrij weinig tijd om te implementeren in een eenvoudige website en je betaalt in principe geen maandelijks bedrag. Alleen voor iDeal transacties wordt er 0,99 cent gevraagd.

 

Wellicht is dit wel een goede oplossing voor je ebook!

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Daniel, biedt een partij als Mollie (http://www.mollie.nl) niet precies aan wat jij wilt? Je kan namelijk via Mollie bezoekers via een aantal manieren laten betalen Telefoon, SMS, iDeal. Waarna Mollie een terugkoppeling geeft en jij je download link (of mail) ter beschikking kan stellen.

 

Dit kost vrij weinig tijd om te implementeren in een eenvoudige website en je betaalt in principe geen maandelijks bedrag. Alleen voor iDeal transacties wordt er 0,99 cent gevraagd.

 

Wellicht is dit wel een goede oplossing voor je ebook!

 

Hi Wouter,

 

Niet echt, mijn klanten zitten in de states en betalen per CC. Miscchien heb ik niet goed gekeken, maar ik maak er meer uit op dat het om sms betalen gaat.

 

Deslaniettemin dank voor je reactie

 

Daniel

Link naar reactie
  • 0

Paypal kan dit, dus zodra de betaling een succes is kunnen zij een code doorgeven zodat jij weet wie de e-mail met het ebook mag ontvangen.

 

Dank voor de respons.

 

Wordt dan automatisch de email met het bestand verstuurd?

 

Het gaat -nogmaals- om automatisering zodat dit proces ook loopt als ik niet achter mijn PC zit.

 

mvg

 

Daniel

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met de WP plugin kan je letterlijk binnen de 5 minuten je boek online hebben staan met alle toeters en bellen erbij. http://wordpress.tv/2009/06/08/create-an-ecommerce-website-with-wordpress-in-under-5-minutes/

 

Wat de beveiliging betreft, er is een bedrijf die je pdf's kan beveiligen. Doorsturen kunnen ze dan in ieder geval niet maar ik vermoed dat er nog altijd copy/paste kan worden gedaan op de één of andere manier.

 

Op zich zie ik niet echt een probleem als het 'onbeveiligd' de wereld wordt verkocht. Zorg er gewoon voor dat op elke pagina jouw site staat en plaats op de eerste blz dat het versie 1.1 is en ze moeten checken voor eventuele updates, blablabla

 

Het verspreiden van je e-boek kan ervoor zorgen dat je als 'expert' zal worden aanzien (als de inhoud natuurlijk steek houdt :) ) en kan je meer geïnteresseerden binnen halen die zeker interesse zullen hebben als je met een ander eboek , video reeks of wat dan ook op de proppen komt.

 

Dave

Op Twitter heb ik ook soms iets 'nuttig' te vertellen :) http://twitter.com/davelorrez

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.