Ik wil een webshop openen in de speelgoedbranche. Nu heb ik een exploitatiebegroting opgesteld met een aantal schattingen. Het eindresultaat is echter niet om over naar huis te schrijven. Daarom wil ik graag met jullie delen wat ik heb berekend. Waarschijnlijk dat ik wat over het hoofd zie.
Kort samengevat:
Opbrengst per klant:
Gemiddelde omzet per klant: €15,- met een bruto winstmarge van 20%
Bruto winst is dus €3,- per klant.
Kosten:
Kantoor/telefoon/portikosten €0.50 per klant.
Transactiekosten €1,- per klant.
Afschrijving computer €50,- per jaar. Laten we zeggen €0.50 per klant na één jaar.
Dan reken ik de investeringskosten voor de website hierin dus niet mee.
Komt neer op €1,- per klant voor de belasting,
ofwel €0.70 per klant na belasting??
Dit is dus nauwelijks de moeite, en zeer waarschijnlijk verdien ik volgens deze schattingen nooit het investeringsbedrag terug, tenzij de webshop iets van 1500 klanten per maand heeft, wat me nogal stug lijkt.
Alle tips en/of feedback zijn welkom! Alvast bedankt!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Matthijs
Matthijs
Beste allen,
Ik wil een webshop openen in de speelgoedbranche. Nu heb ik een exploitatiebegroting opgesteld met een aantal schattingen. Het eindresultaat is echter niet om over naar huis te schrijven. Daarom wil ik graag met jullie delen wat ik heb berekend. Waarschijnlijk dat ik wat over het hoofd zie.
Kort samengevat:
Opbrengst per klant:
Gemiddelde omzet per klant: €15,- met een bruto winstmarge van 20%
Bruto winst is dus €3,- per klant.
Kosten:
Kantoor/telefoon/portikosten €0.50 per klant.
Transactiekosten €1,- per klant.
Afschrijving computer €50,- per jaar. Laten we zeggen €0.50 per klant na één jaar.
Dan reken ik de investeringskosten voor de website hierin dus niet mee.
Komt neer op €1,- per klant voor de belasting,
ofwel €0.70 per klant na belasting??
Dit is dus nauwelijks de moeite, en zeer waarschijnlijk verdien ik volgens deze schattingen nooit het investeringsbedrag terug, tenzij de webshop iets van 1500 klanten per maand heeft, wat me nogal stug lijkt.
Alle tips en/of feedback zijn welkom! Alvast bedankt!
Groeten,
Matthijs
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag