Ga naar inhoud

Kosten meewerkende partner

Geplaatst:

ArjanM

Mijn partner gaat onbetaald meewerken in mijn eenmanszaak. Afhankelijk van het aantal uren dat zij onbetaald (!) zal meewerken zal ik recht hebben op de meewerkaftrek. Echter, nergens wordt gesproken over kosten die de meewerkende aftrek maakt voor de onderneming. Om een voorbeeld te noemen:

Mijn partner zal, in het kader van onze reisorganisatie, met mij mee reizen naar het buitenland om accommodaties te bezoeken voor ons reisportfolio. Zijn de kosten voor haarzelf, maar dus gemaakt voor de onderneming (zoals vliegticket en eten), aftrekbaar binnen mijn onderneming?

Het is een vrij ingewikkelde vraag, maar er zal vast een expert zijn die ook hier verstand van heeft.

Alvast zeer vriendelijk dank!

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

antwoord is simpel: ja.

De kosten worden gemaakt in het belang van de onderneming, dus (evt. deels wegens aftrekbeperkingen) aftrekbaar.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

ArjanM

• Auteur

Bedankt voor de reactie!

Ik neem aan dat deze kosten voor mijn partner die een zakelijk doel beogen, aftrekbaar zijn ongeacht of ze voldoet aan de eisen van de meewerkaftrek. Dit omdat ze misschien maar 300 uur in de onderneming zal steken, maar dus wel als mijn partner extra kosten zal maken, puur en alleen gericht op onze onderneming.

Groet,

Arjan

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Hi Arjan,

wederom ja.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.