• 0

huurcontract afkopen ?

Hallo,

 

Ik heb in April een bedrijfsruimte verhuurd met een contrakt van drie jaar.

De huidige huurder heeft inmiddels een betalingsachterstand van drie maanden.

Voor dat ik drie week geleden op vakantie ging had ik een regeling met hem afgeproken, maar in plaats zich hier aan te houden heeft hij de ruimte leeg gemaakt en is verdwenen en heeft ook een ander telefoon nummer genomen.

 

Via het uitreksel KVK ben ik naar zijn prive adres gegaan en heb hem de mogelijkheid gegeven om voor zondagavond het te komen regelen en dat ik het anders uithanden geef.

 

Hierop volgde een bedreiging waarvan ik aangifte heb gedaan.

Ik weet uiteraard wat ik nog aan huur moet ontvangen , maar weet niet hoe je een berekening moet maken voor de afkoop van het huidige contrakt wat nog 31 maanden doorloopt.

 

Kan iemand mij hier raad over geven ?

Ik neem aan dat ik een sterke zaak heb, en heb volgens de regels ook een 1e en 2e herrinering gestuurd en daarna een ingebrekestelling.

 

 

Vriendelijke groeten,

 

Willem jan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

hoi willem jan,

 

de overeenkomst loopt nog 31 maanden + 3 maanden achterstand. Jouw vordering beloopt dan gewoon 34 maanden kale huur.

De vordering beloopt maximaal 34 maanden + rente & kosten. Maar als er in de tussentijd een andere huurder wordt gevonden, is de vordering niet meer dan de rente tot het moment dat de nieuwe huurder het pand betrekt.

Link naar reactie
  • 1

 

Bedankt voor de reaktie,s

Dan kan ik maandag de boel opsturen, ik heb een rechtsbijstand verzekering bij de Arag en dan neem ik aan dat die een eventuele beslagleging zullen regelen.

( ik heb al nagekeken of het onder de dekking valt)

 

Vriendelijke groeten,

 

Willem jan.

Link naar reactie
  • 0

 

Bedankt voor de reaktie,s

Dan kan ik maandag de boel opsturen, ik heb een rechtsbijstand verzekering bij de Arag en dan neem ik aan dat die een eventuele beslagleging zullen regelen.

( ik heb al nagekeken of het onder de dekking valt)

 

Vriendelijke groeten,

 

Willem jan.

 

Het schiet niet erg op, de gerechts deurwaarder is er mee bezig maar krijgt ook geen enkele reaktie en er komen wel heel veel schuldeisers zich melden, ik ben er bang voor want een kale kip weten we allemaal daar krijg je niets van.

 

Gelukkig had ik wel binnen twee week weer een nieuwe huurder.

 

Groet,

 

Willem jan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.