• 0

Inkomstenbelasting: NL + BE

Sinds dit jaar ben ik fulltime ondernemer (eenmanszaakje)

Echter vorig jaar werkte ik nog parttime voor een baas. Eerste helft van 2008 in BE en tweede helft in NL.

Administratief het nodige geregel qua administratie. Met name mbt de compensatieregeling.

Heb hiervoor menig keer bij de belastingdienst langs moeten gaan daar het keer op keer niet goed was geregeld.

 

Nu heb ik eind maart 2009 zowel de IB van mijn partner als mijzelf ingediend (op tijd dus)

Mijn partner heeft inmiddels haar teruggave ontvangen.

Echter ik nog niet terwijl het op dezelfde dag is ingezonden.

Heb met ze gebeld maar was nog niet eens verwerkt.

 

Paar vragen:

 

1) heeft iemand ervaring met zo'n soortgelijke situatie als mij als in 2008. Dus zowel in dienst geweest in NL als BE + parttime zelfsstandig?

 

2) kan het zijn dat het BE deel de vertraging met zich meebrengt?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De Belastingdienst handelt veel, maar niet alle, aangiften geautomatiseerd af. Een "recht-toe-recht-aan"-aangifte zal 9 van de 10 keer snel geregeld zijn, maar ingewikkelder aangiften blijven vaak wat langer liggen. Die blijven liggen totdat iemand bij de belastingdienst de keuze maakt of deze wel of niet gecontroleerd wordt. Hoe lang dat duurt is niet in te schatten. Rustig afwachten, dus.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 330 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.