• 0

ROW

Door de Fiscus wordt ik niet gezien als ondernemer voor de IB door het niet halen van het urencriterium: dat wordt dus aangifte als Resultaat Overige Werkzaamheden.

Maar wat voer ik hier allemaal op? De nettowinst plus het saldo van de rekening Prive (stortingen minus onttrekkingen)? Of zit ik er nu helemaal naast. Ik kan niet iets gelijksoortigs vinden op het forum.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Schoonheid (da's nog eens een openingszin waarvan je de bijbedoeling moeilijk kunt voorkomen),

 

Als de fiscus jouw inkomen als ROW bestempeld heeft, dan vul je een standaard IB aangifte in. Bij ROW kun je gewoon hetzelfde principe hanteren als bij winst uit onderneming. Je geeft daar dus aan omzet - kosten.

 

Als je in de eenmanszaak meer dan 2.500 euro aan bezit hebt, dan moet je ook een klein balansje maken en dat in de aangifte zetten.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Tja, het is een onderdeel van m'n bedrijfsnaam dus die bijbedoeling is niet erg hoor.

 

Als ROW geef ik dus gewoon mijn nettowinst op. Maar als ik prive meer onttrek uit m'n bedrijf dan ik erin stop wordt dat toch gezien als inkomen? Dat moet ik toch ergens aangeven? Niet dat ik later van de fiscus nog een naheffing krijg (net als vorig jaar).

 

Bezitten stijgen zeker boven de 2500 euro uit. Ik voer ook een volledige administratie, maar doe geen aangifte als ondernemer om in een later stadium van mijn bedrijf nog gebruik te kunnen maken de fiscale voordelen zoals startersaftrek.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Schoonheid (in navolging op Joost, dat kan je niet altijd zomaar tegen een onbekende roepen, erg leuk!!)

 

Heb je van de fiscus een schrijven dat je ROW moet aangeven? Je kan ook gewoon een winst aangifte invullen en dan niet het urencriterium gebruiken. Je hebt namelijk al een balans en rr als je een volledige boekhouding voert. Op zich is een eenvoudige winstaangifte niet zo lang werk.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 55 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.