• 0

Verschillende URL's verzamelen... heeft dat zin?

Hallo mensen-die-in-tegenstelling-tot-ikzelf-wel-iets-van-SEO-etc-afweten,

 

Vaak krijg ik de tip om naast mijn bestaande URL (www.vioolspelen.nl) ook andere URL's aan te vragen met belangrijke zoekwoorden erin als strijkinstrument, viool, strijkstok etc etc etc aan te vragen en die door te linken naar mijn website.

 

Ik snap dat een URL met een goed zoekwoord erin een positieve invloed heeft op je positie in de zoekmachines, maarrr... bestaat dat effect ook als deze URL alleen maar doorlinkt naar een andere website?

 

Bedankt alvast!

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik geloof niet zo in meerdere URL's voor dezelfde site. In ons geval hebben we een bedrijfsnaam die je makkelijk verkeerd zou kunnen schrijven. Vandaar dat we ook http://www.derodekikker.nl hebben geregistreerd die doorlinkt naar onze site.

 

Ik zou eerder je tijd inzetten om vioolspelen.nl wijdverspreid bekend te maken dan allerlei secundaire namen te claimen en die door te linken. Het is natuurlijk ook raar als iemand www.contrabasismooi.nl intypt en uiteindelijk op www.vioolspelen.nl terecht komt. Via dit forum vind je denk ik genoeg SEO-mogelijkheden om dat voor elkaar te krijgen!

 

Succes!

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Zlata,

 

dit effect bestaat ook als de URL alleen maar doorlinkt. Dit doorlinken moet dan wel gedaan worden in de vorm van een "permanent redirect" ook wel "301 redirect" genoemd.

 

Andere manieren van doorlinken kunnen door zoekmachines als gekopieerde content worden gezien, en kunnen je zoekresultaten zelfs negatief beinvloeden.

 

Dus als je de mogelijkheid hebt om domein namen te registeren met voor jou belangrijke zoekwoorden erin zou ik dit zeker doen.

 

Mocht je hulp nodig hebben om een 301 redirect op te zetten stuur dan even een PM.

 

Veel succes!

 

PS: heb net ff je website door www.websitegrader.com gehaald en daar kwam behalve een aantal goed tips (ALT teksten voor je foto?s bijvoorbeeld) ook nog volgende melding:

 

Permanent Redirect Not Found

 

Search engines may think www.vioolspelen.nl and vioolspelen.nl are two different sites.You should set up a permanent redirect (technically called a "301 redirect") between these sites. Once you do that, you will get full search engine credit for your work on these sites.

 

For example, www.vioolspelen.nl seems to have 681 inbound links whereas vioolspelen.nl has 670 inbound links. By correctly configuring a permanent 301 redirect, the search rankings might improve as all inbound links are correctly counted for the website.

Link naar reactie
  • 0

Hallo mensen-die-in-tegenstelling-tot-ikzelf-wel-iets-van-SEO-etc-afweten,

 

Vaak krijg ik de tip om naast mijn bestaande URL (www.vioolspelen.nl) ook andere URL's aan te vragen met belangrijke zoekwoorden erin als strijkinstrument, viool, strijkstok etc etc etc aan te vragen en die door te linken naar mijn website.

 

Ik snap dat een URL met een goed zoekwoord erin een positieve invloed heeft op je positie in de zoekmachines, maarrr... bestaat dat effect ook als deze URL alleen maar doorlinkt naar een andere website?

 

Bedankt alvast!

Een domeinnaam zonder website heeft geen waarde in zoekmachines.

 

Een 301 redirect (htaccess is de beste manier) vertelt zoekmachines dat domeinnaam A niet meer van belang is, en dat de waarde naar domeinnaam B moet gaan. Het gebruik is eigenlijk enkel handig bij een verhuis, zodat de zoekresultaten met domeinnaam A vervangen worden door die van de nieuwe domeinnaam B.

 

De enige namen die belang hebben zijn type-ins. Dit betekent dat mensen daar rechtstreeks naar toe gaan. Denk dan aan viool.nl, violen.nl,...die veel kans hebben type-in domeinnamen te zijn.

 

Link naar reactie
  • 1

Webdesigners of andere bedrijven hebben deze gewoon nog uit de tijd dat zoekmachine optimalisatie geen rol speelde. Toen was het de bedoeling zoveel mogelijk domeinnamen te registreren omdat iedereen maar een domeinnaam zelf intikte. Die tijden zijn echter niet meer, Google is nu de internet navigatie.

De volledige manier van navigeren op het internet ligt in handen van de zoekmachines (dus Google).

 

Ook voor linkbuilding hecht Google er geen waarde aan gezien de 301 redirect. Je kunt je beter focussen op links van kwalitatieve websites die betrekking hebben op jouw onderwerp.

 

Iets anders.. je site is ook in het engels. Is dit voor bezoekers uit het buitenland? Je kunt dan namelijk beter je engelse content op een .com domein zetten zodat je dit domein apart kunt optimaliseren voor Google.

 

Groet,

 

Sonny Sieben

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn tip is gewoon om bijvoorbeeld: www.vioolspelen.nl/strijkstok aan te maken en deze pagina te optimaliseren en voorzien van unieke content.

 

Google houdt van content en doordat je meer pagina's krijgt neemt de "kracht" van je website toe.

 

Ook belangrijk om vanaf de homepage een link te plaatsen naar deze pagina's.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Mooie site. Het is sowieso goed om alle domeinnamen vast te leggen die te maken hebben met je product- of dienstverlening. Denk niet alleen aan .nl, maar ook aan de andere extensies of meervouden. Wel moet je op elke website unieke content zetten. Dus niet een kopie of doorlink zoals al wordt aangegeven op de draad.

 

Je zet zo concurrentie voor weinig geld buitenspel. Uiteindelijk kan maar 1 iemand een bepaalde domeinnaam vastleggen. Besef goed dat er steeds meer bedrijven (en ook particulieren) de waarde van goede domeinnamen gaan inzien. Het mooie is dat je met je producten een niche markt pakt dat zeker een kans van slagen heeft! In tegenstelling tot eenzelfde winkel in een willekeurige winkelstraat.

 

Herschrijf je tekst een beetje, maak de 'look' van de website net iets anders en kijk het eens een paar maanden aan. Je zult dan merken dat de acties die je binnenkrijgt toenemen.

 

Succes!

 

Hallo mensen-die-in-tegenstelling-tot-ikzelf-wel-iets-van-SEO-etc-afweten,

 

Vaak krijg ik de tip om naast mijn bestaande URL (www.vioolspelen.nl) ook andere URL's aan te vragen met belangrijke zoekwoorden erin als strijkinstrument, viool, strijkstok etc etc etc aan te vragen en die door te linken naar mijn website.

 

Ik snap dat een URL met een goed zoekwoord erin een positieve invloed heeft op je positie in de zoekmachines, maarrr... bestaat dat effect ook als deze URL alleen maar doorlinkt naar een andere website?

 

Bedankt alvast!

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel niet op je huidige website, maar op eventueel een andere url

 

 

Hi Allemaal,

 

Bedankt voor de tips. Ik zal ze zeker in overweging nemen.

 

@ Domeinfonds, zou je je opmerking over het aanpassen van de look en de tekst kunnen toelichten? Heb je hier specifieke tips voor? Wellicht het aanpassen van de hoeveelheid tekst?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Extra domeinen registreren en doorlinken heeft inderdaad geen zin.

 

Wat wel zin kan hebben is een domein registreren, daar aparte content op plaatsen met links naar je website erin verwerkt. Uiteraard is dat een behoorlijk karwei om diverse keren te doen voor diverse onderwerpen, maar het kan effectief zijn.

 

Overigens moeten die extra sites dan wel weer zo interessant zijn dat er anderen (startpaginas, dmoz etc) naar willen linken.

Link naar reactie
  • 0

Het 301 doorlinken van een domeinnaam naar de ander heeft voor seo nut om aan Google duidelijk te maken dat een website is verhuist naar een ander domeinnaam. Zo zullen zoekmachines daar rekening mee houden en verliest u uw pagerank niet. Dit gegeven wordt dus wel eens gebruikt om snel betere resultaten in de zoekmachines te krijgen door het toe te passen om totaal nieuwe sites een boost te geven. Als het goed gedaan is dan.

 

Het is echter volslagen nutteloos om een nieuwe domeinnaam vol met "belangrijke" woorden erin naar uw site te redirecten. Zo'n domeinnaam heeft dan namelijk nog totaal geen waarde opgebouwd.

 

Het probleem is natuurlijk dat het zeker niet goedkoop hoeft te zijn om bestaande sites die voor seo de moeite waard zijn op te kopen

 

Het 301 doorlinken van een url heeft dus alleen nut als u een bestaande website opkoopt die volgens uw analyse

1. Meerdere jaren bestaat (oudere domeinnamen hebben vaak al meer vertrouwen van zoekmachines ontvangen dan nieuwe, omdat ze door de loop van de tijd heen hun waarde bewezen hebben.)

2. Een gezonde link profiel heeft; Dus door de tijd heen een goede reputatie heeft gekregen met veel links naar de site toe van sites met verschillende pageranks. Hierbij zijn natuurlijk alleen de links zonder het "nofollow" attribuut van waarde, dat het door vloeien van waarde/uw erkenning voor een andere site blokkeert.

3. en daardoor een hoge pagerank heeft gekregen. (Hoewel de pagerank zoals in de toolbar slechts een snapshot uit het verleden is. Het werkelijke pagerank veranderd doorlopend)

 

Het probleem is dat de sites die de moeite waard zijn om op te kopen vaak ook duur zijn zoals ik hierboven al aangaf. Daardoor is deze strategie niet echt geschikt voor mkb'ers en wordt dit vaak alleen gebruikt door bedrijven die een fatsoenlijk budget over heeft voor internet marketing waar seo onder valt.

 

Voor begrippen van het vak ben ik al een tijdje niet heel up to date meer, maar ik denk dat de algoritme van Google slim genoeg is, om via de who is gegevens kan zien dat een domeinnaam van eigenaar is veranderd. Dit kan twee dingen betekenen. Of de website heeft de website verkocht aan een andere partij voor legitieme doeleinden, of de site is verkocht om de zoekmachines een beetje voor de gek te houden, wat in dit geval van toepassing is. Google zou echter nooit legitieme redenen willen straffen omwille van een groep die dit puur voor seo doen. Daarom zou dit als het goed is nog gewoon moeten werken.

B2B en B2C webwinkels op maat: www.estoreconsult.nl

Link naar reactie
  • 0

Extra domeinen registreren en doorlinken heeft inderdaad geen zin.

 

Wat wel zin kan hebben is een domein registreren, daar aparte content op plaatsen met links naar je website erin verwerkt. Uiteraard is dat een behoorlijk karwei om diverse keren te doen voor diverse onderwerpen, maar het kan effectief zijn.

 

Overigens moeten die extra sites dan wel weer zo interessant zijn dat er anderen (startpaginas, dmoz etc) naar willen linken.

 

Meerdere sites maken om wille van zoekmachine optimalisatie is af te raden, omdat het resultaat mager of er vrijwel niet is, hoewel het veel tijd kost die u beter kunt steken in link building voor de site waar het uiteindelijk om draait.

 

Hier een goede uitleg op seomoz waarom dit niet meer werkt: http://kortie.nl/cvkq2y

B2B en B2C webwinkels op maat: www.estoreconsult.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 53 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.