Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
thiqua
Ik heb een vaste full-time baan als Engineer en ICT manager. Ik heb voor mijn werkgever enkele malen webapplicaties gemaakt, buiten werktijd. Tevens krijg ik vaak vanuit de kennissen-kring vragen voor PC's, ondersteuning, websites etc.
Ik vraag me af: als ik nu een eenmanszaak opzet (parttime) en gewoon 40 uur voor mijn huidige werkgever blijf werken. Wat als deze werkgever dan ook weer mijn klant wordt als het gaat om programmeerwerk en leveren van hardware ? Hoe zit dat belastingtechnisch ? Het zit erin dat mijn werkgever dan voorlopig de grootste klant wordt, en wellicht dat ik slechts een enkele klant ernaast heb. Vindt de belasting dit dan OK ? Of beschouwt men dit dan weer als een soort dienstverband ? Qua uren kan ik me dit nog voorstellen, maar wat iz de hardware leveringen ?