Ik ben heel benieuwd naar tips van jullie. ik zal even de situatie schetsen

in oktober 2001 heb ik een bestaand reisburo overgenomen. juist vlak na de aanslagen van 11 september. Dit was uiteraard geen goede planning maar alles was uiteraard al rond.

Het was en is nog steeds een goed lopend reisburo maar ik ben wel ambitieus en wil het graag nog veel beter laten lopen maar dat is heel erg moeilijk. Ik werk met goede verkopers dus iedereen die binnenkomt wordt ook heel goed geholpen en gaat meestal met een boeking en een blij gevoel de deur uit. Nu zie ik in de loop der jaren de omzet toch iets teruglopen door de komst van internet. Ik probeer van alles te doen om mensen binnen te krijgen maar ik hoop dat jullie nog tips hebben.

sinds kort zijn wij ook een dhl servicepunt. daar verdienen we niet echt aan maar er komen wel meer mensen over de vloer, dat is een goed begin maar het is nog niet druk genoeg.

Aanbevolen berichten

• 0

Lokken is hier het toverwoord.

Mensen hebben de crisis in het hoofd maar willen wel op vakantie. Ze willen dus op koopjesjacht. Pretparken doen het heel aardig maar vrijwel allemaal met korting. Ook Centerparcs doet het goed maar wel met acties. Eenmaal in de parken worden de kortingen wel goedgemaakt.

Pak dus een aantal reizen, liefst uiteraard waar relatief veel marge op zit, en ga daar mee stunten. Liefst in mootjes richting diverse doelgroepen.

Jeugd: uitgaan / strand

Jonge stellen: cultuur / strand

Oudere stellen: verre reis

Enz.

Eenmaal binnen zal een deel toch bedenkingen krijgen en opeens is de prijs veel minder belangrijk. De spaarrekeningen zijn bij veel mensen erg goed gevuld.

Nieuwste trend in de reiswereld is trouwens naast de beleving steeds meer de uitdaging.

http://www.managerenliteratuur.nl/1632/herman_lier_%E2%80%98de_challenge_economy_is_de_logische_opvolger_van_de_belevenis-_economie%E2%80%99

Wellicht is daar iets mee te doen. Zo hebben wij tijdens onze recente rondreis door Thailand een kookcursus gehad en een fietstocht door dorpjes die verbonden waren met smalle betonplaten op palen.

• 0

Centerparks heeft wel een leuke: Een verassingsarrangement. Je boekt, stuk goedkoper dan normaal, en je wordt willekeurig ergens geplaatst. Top natuurlijk want ze vullen de gaatjes in de boekingen en je hebt als klant de kans om zelfs in een of andere vip villa te belanden. Wat dat dan ook in mag houden ;) Het leeft enorm onder de bezoekers, ze hebben een forum en daar zijn al honderden berichten geplaatst over wat en hoe, waar ze terecht zijn gekomen, hoe het was enzovoorts.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Voor mijn afstudeer traject moet ik een communicatie-, marketing- en acquisitiebeleid schrijven,.. Kan iemand mij hiermee helpen met voorbeelden? of met een opzetje??

Alvast bedankt..

Vriendelijke groet,

Ronald

MOD-edit: Zie post Yannick hieronder

• 0

Beste rmp,

Dit topic gaat over een reisbureau en niet over afstudeerplannen. Daar komt bij dat dit een forum is voor ondernemers. Voor studievragen kun je terecht bij je school, klasgenoten, studieboeken, wikipedia, etc. :)

Graag weer on-topic nu!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

• 0

Als het marktgebied te klein is en/of te weinig mensen binnenlopen, dan zou ik heroverwegen of verhuizing uiteindelijk niet een beter rendement oplevert.

Het sluiten van concurrerende winkels biedt ook juist een mogelijkheid voor jouw bedrijf. Realiseer je goed welke doelgroep gewoon nog op de traditionele wijze zijn reis wil boeken en benadruk de extra service die je kunt bieden goed. Je kunt bij het CBS volgens mij per postcode leeftijdsgroepen en inkomensklasse opvragen. Dit zijn belangrijke parameters om jouw ideale doelgroep te bepalen in de regio en deze pro actief te benaderen. Naast focus op de wat ouderen en rijkeren, zou ik inderdaad denken aan het promoten van wat meer speciale reizen (extra programma, etc).

Succes!

Rutger Derksen

Market Mind Consultants

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar