• 0

BTW tarief op beltegoed en Simkaarten

Ik zit met een dilemma.

 

Mijn vorige boekhouder heeft mij verteld dat simkaarten (van prepaid operators) net als het beltegoed van dezelfde operators in het 0% btw tarief vallen.

 

Nu heb ik een nieuwe boekhouder, omdat de vorige het hoekje om is (klinkt een beetje cru, maar zo is het nou eenmaal) Deze vertelt mij dat deze simkaarten gewoon onder het normale tarief vallen. Aangezien ik in de eerste helft van het jaar aardig wat omzet heb gedraaid op deze simkaarten (ongeveer 50K bruto), dus het gaat ook om aardig wat BTW.

 

Weet iemand wat nu de preciese regeling is voor simkaarten en beltegoed?

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Joost,

 

De stelling van de ondernemer in kwestie is, dat het een uitbetaling is van een tegoed. Een financiele transactie, daar mag je geen Btw over heffen? Dan ontbreekt toch de heffingsgrondslag? Zou de service provider een dienst leveren, dan zou hij toch betaald worden, en niet betalen?

 

gr

an3s

Link naar reactie
  • 0

De belastingdienst maakt onderscheid tussen single-purpose simkaarten en multi-purpose simkaarten. Multipurpose simkaarten hebben een tarief waar reeds btw inclusief is. Je hoeft dan alleen over de toegevoegde waarde btw af te rekenen, ter voorkoming van dubbele heffing. Bij single-purpose betaal je wel gewoon het volle pond.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.