• 0

Parttime beginnen met een bedrijf

Ik wil graag een nieuw bedrijf beginnen in de recyclingsector. De processen in het bedrijf kunnen voor een groot deel gautomatiseerd worden, maar af en toe zal er wel nog wat gedaan moeten worden. Ik zal waarschijnlijk niet in staat zijn om het bedrijf op te zetten met alleen eigen financiering, dus ik zal waarschijnlijk de bank aan moeten spreken voor een lening.

 

Ik zit op het ogenblik "vast" aan een contract dat nog enkele jaren duurt (ik werk op het ogenblik voor Defensie) en kan niet continu zelf aanwezig zijn. Eventueel in de avonduren kan ik nog wel boekhouding en dergelijke regelen, maar dedictated eraan bezig zijn zal lastig worden.

 

Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik kan natuurlijk iemand in dienst nemen om dagelijkse dingen te regelen, maar ik ben een beetje huiverig om direct het al dan niet slagen van een bedrijf in de handen te leggen van iemand die ik niet (goed) ken. Maak ik kans bij een bank als ik aangeef dat ik niet fulltime aan mijn bedrijf kan werken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

De kern van het bedrijf ligt erin dat stoffen die andere bedrijven als afval beschouwen vaak toch nog omgezet kunnen worden naar nuttige producten. Het proces om de stoffen die ik voor ogen heb te raffineren bestaat uit allemaal onderdelen die op zich al lang bestaan. Door de grote hoeveelheden die echter verwerkt moeten worden heb ik een relatief grote fabriek nodig, waarop ik minimaal zo'n 1200 ton aan producten (zowel verwerkt als onverwerkt) kan opslaan.

 

Het meeste fysieke werk zou in het transport over het terrein zitten, dwz met een heftruck oid.

Link naar reactie
  • 0

Een internetbusiness is zo parttime te doen, maar voor een onderneming als wat je nu voorschoteld zal ik toch wel aanraden om zelf fulltime aanwezig te zijn.

 

Er zit een flink stuk operationeel werk achter de schermen, ondanks dat het geautomatiseerd is. Misschien een idee om alvast klanten te werven en die bij een andere partij te laten afhandelen waar je zelf een marge op verdient. Hierdoor heb je zelf een veel kleinere investering.

 

Op het moment dat je zelf fulltime beschikbaar bent heb je meteen klanten bestand wat mee zal helpen bij de bank. Het klantenbestand is toch het grootste struikelblok van nieuwe ondernemingen.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Als je praat over een fabriek is het erg aannemenlijk dat je dit niet door 1 personeeslid kun laten runnen. Je moet waarschijnijk rekening houden met meer personeelsleden om dit bedrijf te kunnen laten draaien. Heb je al een globale indicatie wat je investering is om te kunnen starten en wat je aan werkkapitaal nodig hebt om de fabriek te kunnen exploiteren ?

Houd er rekening mee dat je zelf ook een substantieel bedrag moet " meenemen" .

Groet, Jeroen.

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou niet bij de bank durven aankloppen met dit verhaal....sterker nog.....ik zou het inderdaad niet uit handen willen geven en er alles aan te doen om "los" te komen of anders de tijd uit te zitten en dan heb je in ieder geval voldoende tijd om jouw ondernemersplan voor de bank uit te werken :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.