• 0

Ervaring met zoekwoord-detector?

Welke zoekacties leiden naar mijn concurrent, en op welke zoekwoorden zet die actief in? Om daar antwoord op te krijgen, kun je gebruik maken van keyword detectors. Alleen zijn die niet allemaal even goed, en sommigen werken alleen in het Engelse taalgebied.

 

Is hier iemand die gebruik maakt van deze diensten, en wat is de ervaring?

 

Voorbeelden:

 

SpyFu

Keywordspy

iSpionage

Semrush

 

mod-edit: link 2 gefixed

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ontopic:

Heb ze net even snel geprobeerd met een eigen site en een site van een concurrent. Komt bij geen van allen wat fatsoenlijks uit terwijl ik weet dat we beiden op veel relevante (nederlandstalige!) zoekwoorden bovenaan staan.

 

Zelf gebruik ik geen keyword-analyse maar heb ik de tools van linkassistant en dat werkt wel vrij aardig (betaalde versie houdt historie bij, free trial helaas niet)

 

Frans

 

Edit: Met de website auditor van Linkassistant krijg je trouwens wel een aardig beeld van de zoekwoorden waarop geoptimaliseerd is. alsmede de zoekwoordcombinaties van 2 of 3 woorden

Link naar reactie
  • 0

 

Aanleiding voor de vraag is dat ik een honderdtal grote websites wil analyseren op zoekwoordverkeer. Welke zoekwoorden gebruiken ze en welke zijn het meest effectief. Maar ik kan daar geen goede tool voor vinden. Ik neem aan dat de meeste tools uitgaan van Engelse zoekwoorden en de daarmee gerealiseerde zoekresultaten analyseren en archiveren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je beter zelf een Keyword strategie kan gaan uit stippelen. Als de concurrent zich op niet converterende keywords richt heb jij er ook niets aan om voor dat keyword te gaan vechten.

 

Beter richt je je op de long tail (2 of 3 zoekwoorden). Dit zijn meestal keywords waar de concurrentie zich niet op richt en makkelijk en snel bovenaan te scoren.

 

Succes!

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.