• 0

BV verkopen om faillissement te voorkomen

Ik verkeer met mijn BV in ernstige financiële problemen, en als ik niets doe lijkt een faillissement onafwendbaar.

 

Nu ben ik, op advies van een bekende, in contact gekomen met een organisatie die mijn bedrijf, inclusief alle lusten en lasten, over kan nemen. Ik verkrijg een volledige vrijwaring van de notaris en er wordt decharge verleend.

 

Heeft iemand ervaring met een dergelijke oplossing, en wat kunnen de "haken en ogen" zijn?

 

Met vriendelijke groet,

 

R

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Gegeven de situatie waar je nu in zit, en dat de bank toch in de toekomst voorzichtiger zal zijn met kredieten etc, en dat je aangeeft dat er geen geld meer is, lijkt me een faillissement van de BV toch de enig overblijvende optie. Daarnaast zul je toch ook iets moeten doen met die belastingschuld.

 

Misschien beter om nu door die zure appel heen te bijten, en niet je zorgen te maken over eventuele toekomstige kredietverleningen? Dat komt later wel weer nadat de huidige problemen zijn opgelost.

 

Ik ben inderdaad bang dat dat de enige overgebleven optie is (helaas). Ik kan namelijk geen vat krijgen op de "aankoop praktijken" van de bureaus die hier hun specialiteit van hebben gemaakt. Het is een erg grijs gebied, met voors, onzekerheden en ook veel tegens.

 

Heb met een aantal partijen contact gehad. Vreemde zaken als: tijdelijke mobiele nummers, kantoorpand in de verbouwing, geen visitekaartjes krijgen etc etc.

 

Groet,

 

R

 

En de toekomstige kredieten is ook inderdaad mijn laatste zorg momenteel.

Link naar reactie
  • 0

Een naderend faillissement behoeft op zichzelf helemaal niet zo bezwaarlijk te zijn, indien u voor uzelf vaststelt dat u aan alle kanten uw best doet om voor tenminste de belangrijkste partijen het beste er uit te halen. Dat kan u na afloop ook de bijbehorende schuldgevoelens besparen. Op die manier kunt u er tevens op een positieve een leerzame ervaring van maken. U kunt dan later altijd tegen uzelf en tegen anderen volmondig zeggen dat u de zaken fatsoenlijk en zo goed mogelijk heeft afgerond, en daarin wellicht de trots en de kracht in vinden om vol goede moed aan iets nieuws te beginnen.

 

Het beste advies, hart-onder-de-riemen-stekende opmerking, sinds maanden voor alle ondernemers in dit soort situatie !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.