devries2011 Geplaatst: 24 september 2009 devries2011 16 0 Geplaatst: 24 september 2009 Holding in het Faillissement verklaardt Boven deze B.V zit trouwens wel een STAK deze is niet in het Faillissement Wat zou er gebeuren er met de Dochters! Die staan Uiteraardt onder de Holding Groeten De Vries Link naar reactie
0 odeon Geplaatst: 24 september 2009 odeon 2,3k 148 Geplaatst: 24 september 2009 Een wat vreemde casus. Doorgaans gaat één van de dochters failliet en blijft de Holding buiten schot. Dit is vaak een belangrijke reden om met een Holding-structuur te werken. Hier is sprake van de omgekeerde situatie. Holding failliet. Mij lijkt dat de dochters dan in de regel meegaan in het faillissement. Maar zeker weten doe ik het niet.... Overigens zo'n faillissement wordt uitgesproken door de Rechtbank. Ik zou zeggen; Lees het vonnis erop na. Link naar reactie
0 devries2011 Geplaatst: 24 september 2009 Auteur devries2011 16 0 Geplaatst: 24 september 2009 Ik heb geen vonnis ;D Ik heb it net gezien ergens bij iemand dus ik vraag me af wat zou er gebeuren ! ::) Het is omgekeerdt ja weet ik maar toch is het zo. :( Link naar reactie
0 Roel J Geplaatst: 24 september 2009 Roel J Retired Mod 7,6k 33 1472 Geplaatst: 24 september 2009 Wat je vaak ziet is dat een holding meerdere dochters heeft en dat een van de dochters in problemen raakt. Vervolgens gaat 1 van de dochters failliet en sleept de holding (wegens garantstellingen) mee, vaak worden kort voor het faillisement gezonde dochters dan losgekoppeld van de holding of anders afgeschermd (er zijn vele manieren denkbaar) dus de situatie is niet zo gek dat de holding failliet is terwijl de dochters die jij kent het niet zijn. Kijk eens op www.faillissementen.com daar kun je vinden welke bv's in faillisement zijn. Zonder abonnement kun je niet het vonnis zien maar je kunt wel wat meer zien wie er die dag nog failliet zijn. Ook bij het handelsregister via www.kvk.nl kun je zonder kosten zien of een bepaalde bv in staat van faillisement verkeerd. Link naar reactie
0 devries2011 Geplaatst: 24 september 2009 Auteur devries2011 16 0 Geplaatst: 24 september 2009 Nee dat was nog noet zichtbaar bij de KVK wie de nieuwe eigenaren zijn van de dochters De dochters staan nog steeds onder een falliet bedrijf als bestuurder de dochters staan ook onder meerdere bestuurders dan zou dit betekenen ! Link naar reactie
0 Marco van den Maagdenberg Geplaatst: 25 september 2009 Marco van den Maagdenberg 3,8k 255 Geplaatst: 25 september 2009 Beste devries 2011, Je werpt je op als adviseur voor een groep bedrijven die blijkbaar met de regelmaat van de klok met majeure problemen geconfronteerd worden. Hiervoor probeer je oplossingen via dit medium te krijgen. Mag ik je hier een eerlijke vraag stellen? Wat is jouw achtergrond, dat jou als adviseur doet opstellen? Link naar reactie
0 devries2011 Geplaatst: 25 september 2009 Auteur devries2011 16 0 Geplaatst: 25 september 2009 Marco Ben zelf een ondernemer die meerdere bedrijven nu runt ook in de B.V Structuur doe de volledige administratie ook plus L.A ( Leidinggevende Functie enz.) Al dit doe ik nu alleen en dat wordt me ook teveel. Ben al tien jaar Ondernemer nooit Failliet geweest. De laatste twee jaar heb ik mij verder verdiept in het faillietemens recht van bedrijven. dat het mij niet overkomt heb een hekel aan failliet gaan dat is niet mijn motto. De rechten van ondernemers bestuur ik dan ook nog elke dag wat de kansen zijn bij het failliet gaan en wat te doen bij een failliet verklaring en ook wat de oorzaak is. 12 jaar terug toen ik noodgedwongen in de bijstand terecht gekomen. ( eenmanszaak was toen niet rendabel althans het stond op mijn naam en mijn ouders plukten de vruchten ervan leuk he) Toen ik hier een einde aan maakte waren de poppen aan het dansen. ( zwaar overspannen ben ik toen wegegaan )mijn eigen activiteiten heb ik ook beëindigt en doorgeschoven naar mijn broer. toen Was een Organisatie bureau) ( dat heeft 1 jaar geduurd ) Bleef ik mooi met een schuld zitten van een kleine 30.000 euro Ik zou het gkb in maar op het laatste moment heb ik alle schuldeisers gebeld en zelf een voorstel gedaan iedereen is toen akkoord gegaan zelfs de belastingdienst. ( heb ik er 5 % bij het voorstel erbij gedaan wat het gkb bood en naar de belastingdienst 10 %) Ik kon toen werk krijgen als ZZP dat heb ik gelijk gedaan ben naar de KVK Gerend en mij ingeschreven daar. naar 4 jaar had ik 20 man lopen door omstandig heden raakte ik in 2004 eruit. Daarnaast ben meer gaan organiseren achter de Schermen. Ik wil niet zeggen dat ik alles weet maar wel veel En dat ik het ook wel moeilijk heb in deze krediet tijd Link naar reactie
devries2011
devries2011
Holding in het Faillissement verklaardt
Boven deze B.V zit trouwens wel een STAK deze is niet in het Faillissement
Wat zou er gebeuren er met de Dochters! Die staan Uiteraardt onder de Holding
Groeten
De Vries
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag