• 0

Eenvoudige tips om je website beter te laten converteren

1. Visualiseer het!

Breng meteen een gevoel over op je bezoeker.

Emoties zijn het gemakkelijkst te absorberen door je bezoekers met foto's en filmpjes. Door ze te gebruiken kun je het verlatings-percentage van je site drastisch verlagen en meer interactie krijgen met je klant.

 

eten.png

Al een hongergevoel gekregen?

[*] Vergeet niet je plaatjes en foto's aanklikbaar te maken. Er zál op worden geklikt!

 

Mensen zijn gefixeerd op het kijken naar andere mensen, vooral aantrekkelijke mensen. Gebruik ze veel!

 

gezichten.png

Keek jij als eerste naar de flesjes?

 

2. Laat content eruit springen

Het allerbelangrijkste in je tekst, de dingen die je wilt benadrukken, moeten eruit springen.

Zoals je ziet, gebruik ik een vetgedrukt lettertype om je aandacht naar bepaalde woorden te trekken. Experimenteer met lettergrootte, vetgedrukt, cursief, kleur en highlights om de meest effectieve plekken en methoden te vinden waarmee je de aandacht van je bezoekers kunt trekken en ze tot een actie aansporen.

 

3. WLHMO?

Wat levert het mij op: de centrale vraag waarop je de inrichting van je website baseert.

De meeste sites pakken het nét verkeerd aan door zichzelf (de website) en niet de bezoeker (met andere woorden "Mij") centraal te stellen. De wereld draait, helaas, niet om jou. Het draait op het internet allemaal om de gebruikers-community. Je website bestaat om de community te dienen en alles op je site moet deze focus hebben.

 

Stel jezelf bij het inrichten van een pagina de volgende vragen en het komt helemaal goed:

 

[*] Wat kan het m'n bezoekers schelen? ("Wij zijn een jong en dynamisch bedrijf ...")

[*] Is het nuttig voor m'n bezoeker? ("Klik hier om een pdf van 30 pagina's met de geschiedenis van ons bedrijf te downloaden")

[*] Is m'n navigatie gericht op de bezoeker? ("Hoofdmenu met 4 keuzes: Home, Over ons, Contact, Routebeschrijving")

 

4. Je vraagt teveel!

Wees bescheiden: bij Albert Heijn vragen ze toch ook niet je geboorte datum?

Bezoekers van je site zijn extreem gevoelig voor de hoeveelheid en het type informatie dat je van ze vraagt. Elke extra vraag die je stelt verlaagt de kans dat een formulier wordt ingevuld, waarmee je conversie-percentage naar beneden gaat.

 

Voor het versturen van een bestelling heb je alleen naam, adres, woonplaats nodig. De rest is alléén interessant voor jou als website-eigenaar.

 

[*]Formulieren die kort zijn en de minste persoonlijke informatie vragen converteren het beste!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Ook bij dienstverlening laat je zien wat je toegevoegde waarde is en vaak blijken pagina's met referenties en cases goed aangeklikt te worden. Als je kunt laten zien wat je voor diverse bedrijven al hebt gedaan werkt dat goed. Je kunt aan een opdrachtgever vragen om het logo te mogen gebruiken als uithangbord.

Voor content geldt hetzelfde, net als voor formulieren. Het moeten hapklare kleine brokjes zijn die snel gescand en verteerd kunnen worden.

 

GJ

Link naar reactie
  • 1

Leuk stuk, reus volgt.

 

Aardige aanvulling is een analyse van de manier waarop Amazon.com wijzigingen doorvoert.

 

Bestaat uit 3 delen op webanalisten.nl

 

-deel 1

-deel 2

-deel 3

 

De hieraan ten grondslag liggende presentatie zal ik nog ff opsnorren

 

Frans

 

Edit : links gefixed. Dank je voor de melding Jasper

Link naar reactie
  • 0

Interessant stuk maar ik zie alleen producten en geen dienstverlening.

Hoe pak je zoiets aan, naar jouw mening, met dienstverlening?

 

Het visueel maken is juist voor diensten erg belangrijk. Ter illustratie: de marketing strategie van Microsoft was (en is) om de software in op de parfum-branche geïnspireerde dozen te presenteren. Hierdoor werd de abstracte software een tastbaar product.

 

Market je dienst online eens als product!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hierbij nog twee tips:

 

Geef op je website op meerdere plekken de mogelijkheid om in te schrijven op een nieuwsbrief. Zo houd je eenmalige bezoekers langer vast en bouw je een prospectbestand op dat je kunt gaan 'bewerken'.

 

Geef gratis dingen weg als bijvoorbeeld een whitepaper of een handige presentatie op je site die mensen kunnen downloaden. Zo vergroot je het gun-effect omdat mensen meer sympathie krijgen voor jouw organisatie. Bovendien kan het traffic naar je site vergroten omdat mensen de gekregen informatie vaak weer doorsturen aan anderen.

Link naar reactie
  • 0

De aller aller aller belangrijkste is niet genoemd! Tevens één die, ook al wordt die genoemd, niet vaak genoeg wordt toegepast.

 

Testen!

 

"Scientific advertising" van Hopkins is een boek dat in Amerika door veel mensen aanbeden wordt. De basis is simpelweg dat ene woord.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu bezig met onze webshop en ik ga toch naar aanleiding van dit bericht eens opnieuw nadenken wat ik op de frontpage ga zetten.

 

Eerst wilde ik alle categorieen erop hebben, maar dit is redelijk standaard. Wellicht kan ik wel wat doen met een mooie foto. Iemand ideeen?

 

Wat dacht je van je best verkopende producten, nieuwe producten, producten die je perse wil dumpen, de beste aanbiedingen of een combinatie van bovenstaande.... Zo zonde om je homepage te vernaggelen met een (vaak te groot) plaatje waar meestal niet veel mee bereikt wordt.

Link naar reactie
  • 0

Wat dacht je van je best verkopende producten, nieuwe producten, producten die je perse wil dumpen, de beste aanbiedingen of een combinatie van bovenstaande.... Zo zonde om je homepage te vernaggelen met een (vaak te groot) plaatje waar meestal niet veel mee bereikt wordt.

 

Zo'n "te groot, vernaggelend" plaatje is nu nét dat gene wat je onderscheidt van de rest van de webwinkels. Je concurrentie biedt precies hetzelfde product, zorg er met beeldmateriaal voor dat je emotie verkoopt. (Hebben, hebben, hebben....) ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.