• 0

maken van een internet / tv format

Alweer een hele tijd geleden is het bericht van forumgebruiker Plau gepost. Er zijn handige reacties op gekomen, met name op het gebied van bescherming van het idee. Zelf heb ik ook een idee in mijn hoofd, maar weet niet goed hoe ik het vorm moet geven om het concreet te maken.

 

In eerdere berichten lees ik dat er niet echt moeite wordt gedaan om tv formats grondig te bekijken en dat het meer een kwestie van geluk lijkt om juist jouw idee op de juiste plaats te krijgen. Zoals Plau worstel ik ook met de vraag of ik mijn idee in de vorm van een bedrijfsplan moet schrijven en hoe ver ik mijn idee uit moet werken. Daarnaast weet ik niet wat dan die 'juiste plek' is om mijn idee te presenteren (format producent, tv-zender,..?).

 

Kan iemand mij nog vertellen, dezelfde vraag als Plau stelde, of er bepaalde producenten zijn die wat betreft betrouwbaarheid aan te raden zijn?

 

Ook lees ik het advies over een korte trailer maken. Bij wie zou ik deze dan moeten presenteren? De producent? De tv-zender? De internet-ondernemer of de bank? U ziet, zit een beetje met mijn handen in het haar.

 

Graag kom ik in contact met mensen die al vaker de stappen gezet hebben van idee naar website / tv-programma.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de reacties. Eerst is het de bedoeling dat ik weet waar ik met mijn idee naartoe kan en wat ik daar voor nodig heb.

 

Eerder was ik op de website van Talpa: http://www.talpacreative.com/how-it-works/

 

Hier kun je je idee delen en als het een super idee is word je ervoor betaald. Ik las in een ander topic wat over TVhunters.com. Heeft iemand ervaring met deze Talpa of TVhunters.com opties? En zijn deze wel of niet af te raden?

???

 

Link naar reactie
  • 0

http://www.talpacreative.com/terms-and-conditions/

 

You acknowledge that the Material is submitted by you voluntarily and not in confidence, and that no confidential relationship is intended or created by reason of the submission of the Material. You agree that nothing contained in this Agreement nor the fact of your submission of the Material to us shall be deemed to place us in a position different from that of, or to cause us to have any fewer rights than, a member of the general public to whom you have not submitted the Material.

We agree that if we cause to be used any legally protectable portion of the Material, provided it has not been obtained from, or independently created by, another source, we will pay or cause to be paid to you a fair compensation, in exchange for the transfer of the IP and exploitation rights in the Material to us. To this extent, we will at that stage enter into a separate agreement.

 

Dit is wat ik lees in de Algemene Voorwaarden, nu heb ik toch wel mijn bedenkingen om hier te sparren over mijn idee.

Link naar reactie
  • 0

Beste Maurice,

 

Leuk dat je Higherlevel.nl hebt gevonden. Zoals je vast gezien hebt is Higherlevel.nl een forum waar kennis uitgewisseld door en voor ondernemers, wordt zodat we er allemaal van leren. Kun je daarom meer inhoudelijk reageren, want je weet vast veel meer over dit onderwerp en dat is natuurlijk erg interessant om hier op het forum over te spreken!

 

P.S. Je tweede bericht heb ik verwijderd, je gegevens staan immers al in je profiel dus als mensen interesse hebben weten ze je vast al wel te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Alweer een hele tijd geleden is het bericht van forumgebruiker Plau gepost. Er zijn handige reacties op gekomen, met name op het gebied van bescherming van het idee. Zelf heb ik ook een idee in mijn hoofd, maar weet niet goed hoe ik het vorm moet geven om het concreet te maken.

 

In eerdere berichten lees ik dat er niet echt moeite wordt gedaan om tv formats grondig te bekijken en dat het meer een kwestie van geluk lijkt om juist jouw idee op de juiste plaats te krijgen. Zoals Plau worstel ik ook met de vraag of ik mijn idee in de vorm van een bedrijfsplan moet schrijven en hoe ver ik mijn idee uit moet werken. Daarnaast weet ik niet wat dan die 'juiste plek' is om mijn idee te presenteren (format producent, tv-zender,..?).

 

Kan iemand mij nog vertellen, dezelfde vraag als Plau stelde, of er bepaalde producenten zijn die wat betreft betrouwbaarheid aan te raden zijn?

 

Ook lees ik het advies over een korte trailer maken. Bij wie zou ik deze dan moeten presenteren? De producent? De tv-zender? De internet-ondernemer of de bank? U ziet, zit een beetje met mijn handen in het haar.

 

Graag kom ik in contact met mensen die al vaker de stappen gezet hebben van idee naar website / tv-programma.

Lees het splinternieuwe boek van Paul Ruven 'Rijk door 1 zin'.

Daarin geeft hij aan dat het vooral gaat om een goed idee dat liefst in 1 zin kan worden beschreven en een pakkende titel/naam. Als je hieraan kunt voldoen, kun je jezelf de moeite van het (volledig) uitwerken besparen. Dat laten de producenten iever door professionals doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Een paar jaar geleden kreeg ik van een filmjournalist een script overhandigd voor een korte dramafilm: 'Liefs uit de Linnaeusstraat'. Hij verzocht mij het script te lezen en vroeg mij of ik kans zag deze bij een omroep te 'slijten'. Nadat ik het script gelezen had en besloten had dat ik dit een geweldige film vond om te maken, heb ik telefonisch contact gezocht met de KRO, NPS en AVRO. Ik belde met de betreffende Hoofden Drama en heb het script per mail verzonden met daarbij de opmerking dat zij deze verhaallijn niet mochten gebruiken zonder mijn toestemming en verzocht hen mij terug te mailen dat zij dit ook niet zouden doen. Na ellenlange onderhandelingen was AVRO geïnteresseerd in het project. Daarna ben ik diverse keren naar hen toegeweest en het idee besproken. Zij gaven mij een aantal pointers en die heb ik in de productie verwerkt. Ik vind dat, vooral de publieke omroepen, 100% betrouwbaar zijn. Over de commerciele omroepen kan ik niets zeggen omdat ik daar geen ervaring mee heb. Ook kun je rechtstreeks met filmproducenten contact opnemen om je project voor te stellen. Hier heb ik ook goede ervaringen mee. En als het gaat om web tv producties dan hoor ik het wel.

 

 

Groet

 

Maurice

Producent van web tv programma's

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Schrijf je idee op. Maak er niet een boekwerk van, maar beperk je tot een paar A4tjes.

Maak daarnaast een line-up.

Registreer of deponeer dit geheel.

Indien je het niet zelf kunt gaan maken, maar "slechts" het idee hebt, benader dan een producent.

Heb je de ambitie het in eigen beheer te kunnen uitvoeren, benader dan een omroep.

In dat geval zou het kunnen helpen een pilot te maken, maar dat gaat wel geld kosten zonder een garantie op succes.

 

 

[mod-edit: geen acquisitie in de openbare boards svp]

 

Gr.,

Mart

[mod: link verwijderd]

 

 

Alweer een hele tijd geleden is het bericht van forumgebruiker Plau gepost. Er zijn handige reacties op gekomen, met name op het gebied van bescherming van het idee. Zelf heb ik ook een idee in mijn hoofd, maar weet niet goed hoe ik het vorm moet geven om het concreet te maken.

 

In eerdere berichten lees ik dat er niet echt moeite wordt gedaan om tv formats grondig te bekijken en dat het meer een kwestie van geluk lijkt om juist jouw idee op de juiste plaats te krijgen. Zoals Plau worstel ik ook met de vraag of ik mijn idee in de vorm van een bedrijfsplan moet schrijven en hoe ver ik mijn idee uit moet werken. Daarnaast weet ik niet wat dan die 'juiste plek' is om mijn idee te presenteren (format producent, tv-zender,..?).

 

Kan iemand mij nog vertellen, dezelfde vraag als Plau stelde, of er bepaalde producenten zijn die wat betreft betrouwbaarheid aan te raden zijn?

 

Ook lees ik het advies over een korte trailer maken. Bij wie zou ik deze dan moeten presenteren? De producent? De tv-zender? De internet-ondernemer of de bank? U ziet, zit een beetje met mijn handen in het haar.

 

Graag kom ik in contact met mensen die al vaker de stappen gezet hebben van idee naar website / tv-programma.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.