• 0

modelbescherming rond en nu een vergelijkbaar product gespot.

Enige maanden geleden heb ik een modelbescherming aangevraagd voor een bepaald design huisdierenproduct. Gezien de financiële situatie, is dit een product wat ik pas over een tijd wil laten produceren, maar ik heb het samen met nog wat producten alvast vast laten leggen.

 

Nu is het zo dat ik na wat googlen op een soortgelijk product uit kom wat in Amerika wordt geproduceerd. En waarvan ik vermoed dat het al langer dan het aantal maanden dat ik mijn bescherming heb aangevraagd wordt verkocht. Deze producten worden op min. 1 webshop in nederland ook verkocht.

 

Omdat ik nu mijn producten nog niet heb, zie ik ook niet de noodzaak om deze producent de markt in Nederland te ontnemen (als dat uberhaupt mogelijk is om dat er op detailniveau toch wat zaken anders zijn) maar zodra ik mijn producten serieus wil gaan ontwikkelen dan wil ik hier geen problemen mee krijgen.

 

Kan iemand mij hieromtrent advies geven?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je reactie, dit roept weer vragen op: ;)

 

Betekent dat, dat zij moeten aantonen dat het vóór (laten we zeggen) juni, in de verkoop was in nederland?

 

Of gaat het zover dat de start verkoopdatum in Amerika geldt? Ik heb de modelbescherming enkel in de benelux.

 

En wat als ik nu mijn producten op de markt ga brengen, ik neem aan dat ik daar dan geen problemen mee krijg?

Link naar reactie
  • 0

Als jij er modelbescherming voor hebt gekregen en het blijkt al te bestaan is de bescherming niet veel of eigenlijk niets waard. Tenzij er duidelijke unieke elementen zijn die specifiek door jou zijn bedacht. Op die punten heb je wel enige bescherming. Maar er wordt ook naar de totale indruk gekeken. Is er gevaar voor verwarring?

 

De vraag andersom is ook interessant. Je kan wel degelijk in de problemen komen als de andere partij namaak door jou claimt, nu het design al blijkt te bestaan. Nu je nog kan aanpassen zou ik dat zeker overwegen en goed nagaan wat de verschillen zijn en die wellicht nog wat benadrukken.

Link naar reactie
  • 0

Hans, bedankt voor je antwoord, weer een illusie armer :-)

 

Ik weet niet sinds wanneer het product in Nederland verkocht wordt (volgens mij pas na de datum dat ik er modelbescherming op aan heb gevraagd, omdat ik toendertijd zeer uitgebreid heb gezocht naar een vergelijkbaar product, en het niet gevonden), maar dat is blijkbaar ook niet van belang. Het gaat er dus om hoe lang het al in America op de markt is begrijp ik, en daar ben ik nog niet achter.

 

Er zijn wel wat verschillen in het ontwerp, maar ik ben er nog niet zeker van of dat voldoende is.

Verder heb ik mijn product nog niet laten produceren, dus het kost me gelukkig nog niet al te veel, en kan ik nog rustig het eea uitzoeken.

 

In ieder geval bedankt voor je verhelderend advies.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.